  • 1. Data: 2016-11-04 22:54:37
    Temat: Kiedyś to mieli pomysły...
    Od: Marek <f...@f...com>

    http://www.youtube.com/watch?v=Qt_ct4wBnv8

    Zawartość tego video kartridża wymiata...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-11-05 16:52:40
    Temat: Re: Kiedyś to mieli pomysły...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-04 o 22:54, Marek pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=Qt_ct4wBnv8
    >
    > Zawartość tego video kartridża wymiata...

    Ciekawe. "Połowa" magnetowidu w wymiennej kasecie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2016-11-05 18:19:30
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 05.11.2016 o 16:52, Adam pisze:

    > Ciekawe. "Połowa" magnetowidu w wymiennej kasecie.

    To nie jest takie głupie - dzięki temu pozbyto się mechanizmu ładowania
    taśmy. Dodatkowo taki kartridż mógł być łatwo regenerowany - jeśli taśma
    była zużyta a głowice jeszcze dobre.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2016-11-05 19:34:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-05 o 18:19, Mirek pisze:

    > To nie jest takie głupie - dzięki temu pozbyto się mechanizmu ładowania
    > taśmy. Dodatkowo taki kartridż mógł być łatwo regenerowany - jeśli taśma
    > była zużyta a głowice jeszcze dobre.

    Przy okazji jeszcze względna hermetyczność - odpada problem z kurzem.

    Wiadomo, ile takie kasety kosztowały w stosunku do innych, zwykłych?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2016-11-05 19:52:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2016 19:34:08 +0100, Adam napisał(a):

    > Przy okazji jeszcze względna hermetyczność - odpada problem z kurzem.
    > Wiadomo, ile takie kasety kosztowały w stosunku do innych, zwykłych?

    Na pewno sporo. Wielokrotnie wiecej.

    Ale jesli zywotnosc glowicy pasuje do zywotnosci tasmy, to moze byc to
    dobre rozwiazanie.

    Wszak np HP ma w drukarkach tonery wraz z bebnem, i klienci nie
    narzekaja.

    J.

  • 6. Data: 2016-11-05 20:03:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Adam pisze tak:

    > Przy okazji jeszcze względna hermetyczność - odpada problem z
    > kurzem.
    >
    > Wiadomo, ile takie kasety kosztowały w stosunku do innych,
    > zwykłych?

    Jak to miło dożyć czasów kiedy nie wciąga już taśmy ;)

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 7. Data: 2016-11-05 22:11:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-05 o 20:03, PiteR pisze:

    > Jak to miło dożyć czasów kiedy nie wciąga już taśmy ;)

    Ale jak to fajnie było siedzieć i patrzeć na kręcące się szpule na
    jakiejś Damie Pik, albo przynajmniej na ZK 140 :)
    Albo oglądać czarny krążek.

    Chociaż nie zawsze czarny. Koledze z klasy jego ojciec przywiózł z
    Zachodu białą płytę. Kosztowała ówcześnie ogromny majątek -
    kilkadziesiąt dolarów. Nie pomnę, co to było (nie była to moja ulubiona
    muzyka) - chyba coś w rodzaju ACDC lub Led Zeppelin. Niskonakładowe
    specjalne wydanie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2016-11-05 22:20:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Adam pisze tak:

    > Ale jak to fajnie było siedzieć i patrzeć na kręcące się szpule na
    > jakiejś Damie Pik, albo przynajmniej na ZK 140 :)
    > Albo oglądać czarny krążek.

    Wiesz ale siedzieć i patrzec na magnetowid VHS z otwartą pokrywą.
    A jak wciągnie cudzy film to przerąbane.

  • 9. Data: 2016-11-05 22:24:38
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-11-05 o 16:52, Adam pisze:

    > Ciekawe. "Połowa" magnetowidu w wymiennej kasecie.

    Rozpusta taka sama jak współczesne dyski twarde - silnik napędowy,
    głowice i elektronika czytająca w jednej kasecie z talerzami. Kiedyś to
    się talerz dyskowy wkładało do "pralki".

  • 10. Data: 2016-11-05 22:30:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    > kilkadziesiąt dolarów. Nie pomnę, co to było (nie była to moja
    > ulubiona muzyka) - chyba coś w rodzaju ACDC lub Led Zeppelin.

    Miałem w kilku różnych kolorach. Ale najlepiej pamiętam pomarańczowy.
    Też nie pamiętam co to było. Rolling Stonesów wyciąganych przez
    rozporek po odsunięciu suwaka też miałem.

    --
    Jarek