  • 1. Data: 2014-02-07 16:13:03
    Temat: Klasyfikacja dla OCR
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Jak sprawuje się rozpoznawanie tekstu, gdy do klasyfikacji użyjemy
    zupełnie innej czcionki niż do uczenia? tekst rozpoznawany może być
    lekko przechylony.
    Czy sieć neuronową, metoda wektorów nośnych, metody regresyjne(liniowa,
    logistyczna)?
    Metoda wektorów nośnych określa zwykle tylko dwie klasy:należy-nie
    należy, ale podobno można ją zmodyfikować do większej ilości klas i daje
    bardzo dobre wyniki. Chyba właśnie tą metodą można nawet rozpoznawać
    tekst pisany jak kod pocztowy.

  • 2. Data: 2014-02-07 16:18:29
    Temat: Re: Klasyfikacja dla OCR
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-02-07 16:13, Borneq pisze:
    > Jak sprawuje się rozpoznawanie tekstu, gdy do klasyfikacji użyjemy
    > zupełnie innej czcionki niż do uczenia? tekst rozpoznawany może być
    > lekko przechylony.

    Jeszcze pytanie: a w jaki sposób przygotować do rozpoznawania znaków -
    wyodrębnianie znaków, wierszy, badanie, czy zeskanowany tekst nie jest
    pochylony np. do 5 czyli przygotowanie się do tego że skan może nie być
    najlepszej jakości.

  • 3. Data: 2014-02-07 23:41:16
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 07 Feb 2014 16:18:29 +0100, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

> [...]
    >wyodrębnianie znaków, wierszy, badanie, czy zeskanowany tekst nie jest
    >pochylony np. do 5 czyli przygotowanie się do tego że skan może nie być

    A literature jakas studiwoales?

    A.L.

  • 4. Data: 2014-02-08 07:44:43
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-02-07 23:41, A.L. pisze:
    > A literature jakas studiwoales?

    Mam książkę "Systemy uczące się" (Krzyśko,Wołyński,Górecki,Skorzybut),
    poza tym pdf-y po angielsku ale zanim skoncentruję się na jakiejś
    metodzie, chciałbym wiedzieć, która najbardziej się nadaje - tekst
    drukowany, ale może być słabej jakości, pod kątem, różne fonty.