  • 1. Data: 2018-01-21 10:39:05
    Temat: Klawiatura do PC na mikrostykach
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Jakiś czas temu (to już pewnie będzie parę lat...) przy okazji dyskusji
    o wciąż działających klawiaturach do komputera mających po kilkanaście
    lat pojawiła się tutaj informacja, że podobne sprzęty (zbudowane nie ma
    folii przewodzącej czy gumkach lecz indywidualnych mikrostykach dla
    każdego klawisza) są wciąż do kupienia. Cena oczywiście była spora,
    rzędu kilkuset złotych, ale powiedzmy że jestem taką klawiaturą
    zainteresowany. Gdzie ich szukać? Dell, którego używam, ma pewnie już z
    15 lat (jak nie więcej, bo chyba oryginalnie miał jeszcze dużą wtyczkę
    DIN) ale coraz więcej klawiszy się zacina :( Mogę próbować regenerować
    mikrostyki poprzez podginanie blaszek wewnątrz nich lecz zdaję sobie
    sprawę, że to rozwiązanie tylko doraźne...
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2018-01-21 11:04:36
    Temat: Re: Klawiatura do PC na mikrostykach
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 21 Jan 2018 10:39:05 +0100, badworm <n...@p...pl> wrote:
    > Gdzie ich szukać?

    W marketach typu MediaMarkt? Ostatnio tam oglądałam klawiatury i
    jest spory wybór klawiatur na mikrostykach z tym, że mają wady: cena
    kilkaset pln, są fikuśne w kształtach i oczojebne w kolorach lub
    podświetlaniach czyli tzw. klawiatury dla graczy.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2018-01-21 11:40:15
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mikrostyki poprzez podginanie blaszek wewnątrz nich lecz zdaję sobie
    > sprawę, że to rozwiązanie tylko doraźne...

    szukaj pod hasłem klawiatura mechaniczna

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2018-01-21 11:49:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.01.2018 o 10:39, badworm pisze:
> [...]
    > mikrostyki poprzez podginanie blaszek wewnątrz nich lecz zdaję sobie
    > sprawę, że to rozwiązanie tylko doraźne...

    nawet biedronka takie cos sprzedaje. dwie wady. hałas. to się nie nadaje
    do sypialni, a nawet bym się zastanawiał czy do pomieszczenia w którym
    jest ktoś jeszcze. To kwestia gustu, ale zwracam uwagę na szczegół.
    druga sprawa to odpustowy wygląd. ja bym chciał klawisze i ewentualnie
    głośnośc. a co jest w zestawie? kolorowe diodki, kształt z gry minecraft
    i dodatkowe klawisze z "Fn" jak w laptopie.
    Jak znajdziesz coś co Tobie odpowiada, zrób prosze małą recencje.
    ToMasz

  • 5. Data: 2018-01-21 13:35:53
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W dniu 2018-01-21 o 10:39, badworm pisze:
    > indywidualnych mikrostykach dla
    > każdego klawisza)

    Takich to nie widziałem, ale za moich czasów to były na kontaktronach.
    Współczesnych takich nie widziałem, ale wtedy to musiała być jakaś Mera,
    albo Riad. Niestety tylko pojedyncze klawisze mam.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2018-01-21 13:44:26
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 21.01.2018 o 11:49, ToMasz pisze:

> [...]
    > i dodatkowe klawisze z "Fn" jak w laptopie.
    > Jak znajdziesz coś co Tobie odpowiada, zrób prosze małą recencje.

    https://www.x-kom.pl/p/330767-klawiatura-przewodowa-
    hyperx-alloy-fps-cherry-mx-blue.html

    Odpustowe efekty świetlne można wyłączyć, kolorowe nakładki na klawisze
    wyrzucić. Ale cztery stówy...

    P.P.

  • 7. Data: 2018-01-21 19:41:10
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 21.01.2018 o 13:35, Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > Współczesnych takich nie widziałem, ale wtedy to musiała być jakaś Mera,
    > albo Riad. Niestety tylko pojedyncze klawisze mam.

    Były jeszcze takie gigantyczne, zdaje się Cyfronet. Każde ą,ę,ź... było
    na osobnym klawiszu. Jeszcze kiedyś były hallotronowe, to już najwyższa
    klasa.

    --
    Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

  • 8. Data: 2018-01-21 21:18:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 13:35, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Takich to nie widziałem, ale za moich czasów to były na kontaktronach.
    >(...)

    Pierwsze-lepsze z brzegu:

    http://cherryamericas.com/product/g80-3850-mx-blue-3
    -0-keyboard/

    Styki można kupować pojedynczo:

    http://cherryamericas.com/product/mx-series-2/

    Swego czasu miałem klawiaturę na mokroswitchach, podpisaną OIDP przez
    Optimusa. Później bardzo ciężko było mi się przestawić na "gumowe" -
    brakowało i charakterystycznego skoku klawisza z wyraźnym punktem
    zadziałania i brakowało "tiku" switcha.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2018-01-21 22:03:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/21/2018 10:39 AM, badworm wrote:> Gdzie ich szukać?
    Tutaj starają sie zrobić nowe w starym stylu :)

    https://www.modelfkeyboards.com/

    https://pclab.pl/news74841.html

    Przy czym model F nie był na mikrostykach, ale jestem prawie pewny że
    wcale nie o mikrostyki chodzi tylko o pewien charakterystyczny look &
    feel. No wiec F jest prawdopodobnie tym czego szukasz choć tak naprawde
    jest to klawiatura pojemnościowa. Używałem tego bardzo dawno temu i
    przyznam że niekoniecznie chciałbym wracać bo budziłem sąsiadow po nocy.

    PS. Na wielu uczelniach w PL istnieje coś takiego jak "środek trwały" do
    którego zalicza się stuletnie XT. Chowane za szafami asystentów, czasem
    zdekompletowane, czekające na łaske kata z dokumentem w reku który
    wypisze je z rejestru i skasuje. Bywa że mają klawiatury. Da się je
    przerobić czasem na USB. Jak byś miał znajmego...

    PS2. Niektore stare klawiatury do SUNa beda miały podobny look & feel
    jesli nie przeszkadza Ci nieco inny układ klawiszy specjalnych. Niektóre
    miały wtyk kompatybilny z PS/2 choć akurat nie pamietam czy te
    "mechaniczne" takie były. Kwestia research.

  • 10. Data: 2018-01-22 01:07:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ja jestem ciekawe - w jakim celu ?

    Bo rozumiem dla gracza - trwałość.
    Ale poza tym ?
    Pisząc bardzo dużo - programując na przykład - to chyba nie jest
    wygodne. O hałasie już wspomniano.

    Ma to jakiś realny sens poza grami ?