  • 1. Data: 2009-05-24 15:32:48
    Temat: Komp Vobis a podzespoły
    Od: pieuk <w...@g...pl>

    Witam

    Wiecie może, jakie podzespoły (producent, model) wkłada Vobis do swoich
    komputerów? Interesuje mnie model VP E7400a:

    http://www.vobis.pl/oferta/komputery_stacjonarne/dom
    /702474_vp_e7400_star_office.aspx

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-24 23:22:29
    Temat: Re: Komp Vobis a podzespoły
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "pieuk" <w...@g...pl> wrote in message
    > Wiecie może, jakie podzespoły (producent, model) wkłada Vobis do swoich
    > komputerów? Interesuje mnie model VP E7400a:

    na ich stronie pisze ze "Zdjecia tylnej czesci komputera, sa zdjeciami
    pogladowymi i moga się różnić w zależności od partii produkcyjnej."
    co oznacza ze plyty wsadzaja rozne (plyta i zasilacz to dwie rzeczy ktore
    maja jakies znaczenie)

    nie na temat, ale:
    wejdz na strone dowolnego sklepu i poskladaj sobie to o conajmniej
    1/4 taniej (z systemem, bez office - sprawdz open office) i bedziesz
    wiedzial co masz w srodku
    jako bonus - mozesz sobie sam otworzyc obudowe ;)

  • 3. Data: 2009-05-26 08:45:52
    Od: "Bartosz P." <p...@g...pl>

    tg <a...@b...cpl> napisał(a):

> [...]
    > pogladowymi i moga się różnić w zależności od partii produkcyjnej."
    > co oznacza ze plyty wsadzaja rozne (plyta i zasilacz to dwie rzeczy ktore

    Dostałem z Vobisu odpowiedź o składzie zestawu:

    Zasilacz Enlight GPS-400AB C ATX12V 350W PFC, FAN 120mm
    Płyta główna Gigabyte GA-G31M-ES2L VGA GBLAN uATX
    Procesor Intel Core 2 Duo E7400 2,80/1066/3 SLB9Y BOX
    Karta grafiki Gainward GeForce 9600GT 512MB DDR3 DVI HDMI PC
    Moduł pamięci Samsung M378T2863RZS-CF7, DDR2-800, 1GB
    Moduł pamięci Hynix HYMP125U64CP8, DDR2-800, 2GB
    Dysk twardy Hitachi HDP725050GLA360 500GB 16MB SATA2 7200rpm
    Napęd DVD+/-RW Philips SPD6005BM, PATA, LightScribe

    Do zestawu dochodzi jeszcze: myszka, klawiatura, obudowa Foxconn, Vista Home
    Premium, Office 2007 Home&Student.

    Zastanawia mnie to, ze dają płytę główną ze zintegrowaną grafą i kartę graficzną.

    Warto taki zestaw? Piszą jeszcze, że to najczęstsza konfiguracja.

> [...]
    > wiedzial co masz w srodku
    > jako bonus - mozesz sobie sam otworzyc obudowe ;)

    "Poskładałem" sobie ten zestaw w konfiguratorze Komputronika, w przypadku
    braku konkretnej części w Komputroniku szukałem ile kosztuje w necie i dawałem
    zamiennik w cenie zbliżonej). Z oprogramowaniem koszt podobny, może ze 100zł
    taniej w Komputroniku.

  • 4. Data: 2009-05-26 08:54:54
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Warto taki zestaw? Piszą jeszcze, że to najczęstsza konfiguracja.

    Dysk Hitachi, karta Gainward, płyta na G31... to są najtańsze dostępne na
    rynku podzespoły.

  • 5. Data: 2009-05-26 09:17:49
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dysk Hitachi, karta Gainward, płyta na G31... to są najtańsze dostępne na
    > rynku podzespoły.

    Zanim napiszesz pomyśl, czy aby masz dowody na to że dysk hitachi jest
    najtańszym produktem o takich parametrach, czy płyta gigabyte też jest
    najtańsza na tym chipsecie ? czy także jestes pewien że i ten Gainward z
    tymi pamięciami etc jest najtańszy bo cos mi się wydaje że wytrzelileś a
    lekko nie trafiłeś

  • 6. Data: 2009-05-26 09:20:48
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Bartosz P." <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Premium, Office 2007 Home&Student.
    >
    > Zastanawia mnie to, ze dają płytę główną ze zintegrowaną grafą i kartę

    Czasem się takie rozwiązanie przydaje, bywa że są problemy z instalacją
    systemu na jakiejś karcie graficznej, na integrze ruszy zawsze a potem tylko
    podmiana.

    > Warto taki zestaw? Piszą jeszcze, że to najczęstsza konfiguracja.

    Warto ? przecież to ty bedziesz używał

> [...]
    > dawałem
    > zamiennik w cenie zbliżonej). Z oprogramowaniem koszt podobny, może ze

    To teraz sobie policz to jeszcze raz szukając cen w innym miejscu
    (komputronik to jeden z najdroższych sklapów) na alledrogo i zastanów czy
    warto i gdzie warto

  • 7. Data: 2009-05-26 14:27:09
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 26-05-2009 o 10:45 Bartosz P. napisał na pl.comp.pecet:

    > Dostałem z Vobisu odpowiedź o składzie zestawu:

    > Zastanawia mnie to, ze dają płytę główną ze zintegrowaną grafą i kartę
    > graficzną.

    Ta grafika na płycie to tylko do wyświetlania obrazu się nadaje :)

    > Warto taki zestaw? Piszą jeszcze, że to najczęstsza konfiguracja.
    > 100zł
    > taniej w Komputroniku.

    W Komputroniku ok 100 zł taniej, w innym sklepie np. www.esc.pl ok 200zł,
    a ja pokusiłem się o złożenie takiego zestawu na Allegro (w większości):

    Zasilacz Enlight GPS-400AB C ATX12V 350W PFC, FAN 120mm 110
    Te zasilacze wszyscy wyprzedają
    Płyta główna Gigabyte GA-G31M-ES2L VGA GBLAN uATX 200
    Procesor Intel Core 2 Duo E7400 2,80/1066/3 SLB9Y BOX 450
    Karta grafiki Gainward GeForce 9600GT 512MB DDR3 DVI HDMI PC 350
    Moduł pamięci Samsung M378T2863RZS-CF7, DDR2-800, 1GB 40
    Moduł pamięci Hynix HYMP125U64CP8, DDR2-800, 2GB 100
    Skąd oni wzięli te pamięci?, a nie można naszych Goodramów?
    Dysk twardy Hitachi HDP725050GLA360 500GB 16MB SATA2 7200rpm 210
    Napęd DVD+/-RW Philips SPD6005BM, PATA, LightScribe 130
    I następny dinozaur. Kto kupuje takiego Philipsa skoro za
    100zł można kupić Pioneera 216D.
    obudowa Foxconn, 92

    Vista Home Premium, 425
    Office 2007 Home&Student. 200

    myszka, klawiatura 70
    ceny z Allegro z przesyłką i pewnie można jeszcze taniej.

    Razem ok 2377zł
    Vobis 2799 zł
    Różnica 420 zł
    Za tę różnicę można mieć o wiele lepszy komputer!
    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 8. Data: 2009-05-26 14:35:12
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Bartosz P." <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > dawałem
    > zamiennik w cenie zbliżonej). Z oprogramowaniem koszt podobny, może ze

    w komputroniku raczej drogo jest, ten zestaw bez softu to max 1,8-1,9 kpln
    + 400 za viste i 200 za office

    nawet z tym samym softem mozesz spokojnie zmienic karte na 8800/9800
    (lub nawet gtx 260) procesor na e7500 i wziasc wiekszy dysk - jezeli tylko
    dasz rade sam to poskladac