  • 1. Data: 2011-05-06 16:44:12
    Temat: Komp się wyłącza
    Od: alex <o...@w...pl>

    Jest leciwy komputer:
    ATHLON 2600+
    płyta gigabyte VIA VT600P-RZ
    1GB DDR400
    RIVA TNT2 64MB
    zasilacz TAKEME 350W

    Objaw jest taki że po włączeniu do 20 minut komp nagle sam się wyłącza i
    żeby go włączyć trzeba wyjąć wtyczke zasilacz na chwile lub reset bios.

    Ja obstawiam płytę głowną ale chciałbym się upewnić ponieważ platforme
    AMD+VIA pierwszy raz mam w rękach.

    Pamięci podmieniłem nic nie dało, proc przesmarowałem pastą nic nie
    dało. Zasilacz badziewie ale napięcia miernikiem są OK.

  • 2. Data: 2011-05-06 17:19:18
    Temat: Re: Komp się wyłącza
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 06 May 2011 18:44:12 +0200, alex <o...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Pamięci podmieniłem nic nie dało, proc przesmarowałem pastą nic nie
    >dało. Zasilacz badziewie ale napięcia miernikiem są OK.

    nie chodzi o same napiecia. z czasem, pod obciazeniem elementy sie
    nagrzewaja i te stare czasami przestaja byc tak wydajne, jak byc
    powinny. kwestia moze lezec w dostarczanym pradzie, a tym samym mocy.
    sprobuj tymczasowo z innym zasilaczem. <rs>

  • 3. Data: 2011-05-06 17:23:39
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "alex"

> [...]
    >
    > Objaw jest taki że po włączeniu do 20 minut komp nagle sam się wyłącza i
    > żeby go włączyć trzeba wyjąć wtyczke zasilacz na chwile lub reset bios.

    Orzechy przeciwko walucie, ze wina spuchniętych albo suchych kondensatorów.

    --
    LP

  • 4. Data: 2011-05-06 17:43:47
    Od: alex <o...@w...pl>

    > Orzechy przeciwko walucie, ze wina spuchniętych albo suchych kondensatorów.

    oglądałem kondensatory i nie widać żeby im coś dolegało

    teraz jest taki objaw że przy wyłączaniu się z głosnika pcspikera
    dochodzi dzwięk niski/wysoki/niski/wysoki i kom się wyłącza

    czasami przy włączaniu jest też taki sam dzwięk i komp nie wstaje

    pamięci podmieniałem na inne i do innych banków, zasilacz wygląda na
    świeżutki po rozkręceniu nie ma śladów zużycia a nawet zabrudzenia

    wszystkie napędy dyski dodatkowe karty odłączone

  • 5. Data: 2011-05-06 18:10:34
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Tak jeczy na przegrzanie lub zatrzymanie wiatraka.

    --
    Pozdr

  • 6. Data: 2011-05-06 19:36:43
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    alex <o...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    >Pamięci podmieniłem nic nie dało, proc przesmarowałem pastą nic nie
    >dało. Zasilacz badziewie ale napięcia miernikiem są OK.

    Zacznij od wykluczenia systemu (np. byly wirusy, ktore wylaczaly winde)
    i uruchom system z plytki (np. knoppixa).
    Jak nie software - zacznij od zasilacza.

  • 7. Data: 2011-05-07 07:09:18
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "alex" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > teraz jest taki objaw że przy wyłączaniu się z głosnika pcspikera dochodzi
    > dzwięk niski/wysoki/niski/wysoki i kom się wyłącza
    >
    > czasami przy włączaniu jest też taki sam dzwięk i komp nie wstaje

    Sprawdź w BIOS czy nie masz ustawione jakieś zabezpieczenie (temperatura,
    prędkość jakiegoś wiatraka), które powoduje, że komputer się wyłączy jak
    parametr przekroczy pewną wartość. U mnie na starej płycie takie modulowane
    dźwięki wydawało albo przegrzanie chipsetu płyty głównej, albo za niska
    prędkość obrotowa wentylatora na procesorze, po której następowało
    wyłączenie komputera. :-)

  • 8. Data: 2011-05-07 13:28:28
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-05-06 18:44, alex pisze:
    > zasilacz TAKEME 350W

    Uciekaj z tym na śmietnik, nawet bez mierzenia napięć!! Już chyba tylko
    Ropla jest "lepsza";))