  • 1. Data: 2012-09-10 23:26:14
    Temat: Komputer przestał się budzić za pomocą klawiatury
    Od: vcore <f...@g...com>

    Witam,

    Od dłuższego czasu korzystam z funkcji uśpienia komputera (Windows 7 Ultimate 64 z
    Service pack i najnowszymi aktualizacjami), od zawsze aby rozpocząć pracę wystarczyło
    że kliknąłem ENTER na klawiaturze, jednak przedwczoraj przycisk ten przestał działać
    i aby go obudzić muszę kliknąć przycisk na budzie, klawiatura ani myszka nie
    działają... W tym czasie nie instalowałem żadnego nowego oprogramowania ani tym
    bardziej nie zmieniałem konfiguracji sprzętu.

    Jaki jest tego powód, i jaki lek na to?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-09-11 00:12:23
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-10, vcore <f...@g...com> wrote:
> [...]
    działają... W tym czasie nie instalowałem żadnego nowego oprogramowania ani tym
    bardziej nie zmieniałem konfiguracji sprzętu.

    Co masz ustawione w BIOS? System operacyjny (jak i inne oprogramowanie
    - np. takie dostarczone przez producenta) może zmieniać te ustawienia.

    Poza tym ustawienia mogła zmienić aktualizacja Windowsa (np. taka
    dotycząca "power management"). Pogrzeb w panelu kontrolnym (niestety
    nie wiem gdzie konkretnie, bo nie bardzo mam W7 pod ręką :)).

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2012-09-11 07:59:54
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-09-11 00:12, PK pisze:

    > Co masz ustawione w BIOS? System operacyjny (jak i inne oprogramowanie
    > - np. takie dostarczone przez producenta) może zmieniać te ustawienia.

    Troche obok, ale niedaleko.
    Jak programowo (Windows) siegnac do BIOS?

    Konkretnie W BIOS ustawiam czas i date budzenia. Data - oprócz daty -
    ma tylko opcje "disabled" i nie ma "everyday". Niestety, po obudzeniu
    data "disabled" przyjmuje w BIOS wartosc "dzisiaj" i jutro budzenia
    juz nie bedzie. Trzeba recznie znów ustawic na "disabled"

    Gdybym przed wylaczeniem potrafil programowo (Windows) siegnac do BIOS
    i ustawic date na "jutro", byloby po sprawie.

    pozdr
    --
    A S

  • 4. Data: 2012-09-12 20:01:13
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-11, Andrzej S <a...@g...com> wrote:
    > Troche obok, ale niedaleko.
    > Jak programowo (Windows) siegnac do BIOS?

    Do BIOS dostajesz się przez bezpośredni zapis i odczyt pamięci BIOSu.
    Tu jest jakiś tekst o tym (nie wiem co w środku, bo nie czytałem):
    http://bochs.sourceforge.net/techspec/CMOS-reference
    .txt

    Generalna trudność polega na tym, że to nie jest wystandaryzowane, więc
    musisz wiedzieć gdzie co jest. Niektórzy producenci dołączają do kompów
    programy, które oczywiście "wiedzą". Poza tym sporo programów czyta
    BIOSy (np. te wypluwające informacje o systemie typu SIW, systemy
    operacyjne :)). Nie wiem czy istnieją jakieś uniwersalne do zapisywania.

    W Windows koniec końców ta komunikacja odbywa się przez debug.exe :).

    pozdrawiam,
    PK