  • 1. Data: 2016-04-15 16:03:13
    Temat: Komunikacja po fazie - tda5051a
    Od: Marek <f...@f...com>

    Chciałbym dla rozrywki poćwiczyć taką komunikację z użyciem popularnego w tym celu
    tda5051 http://www.nxp.com/documents/data_sheet/TDA5051A.pdf a konkretnie mam na
    myśli schemat ze strony 17 tego datasheeta.
    Chodzi mi po głowie prosta implementacja master-slave, gdzie master
    wysyła polecenia do slave'ów. Wszystko ładnie tylko co z instalacją
    3-fazową, gdy część urządzeń może być zasilana z różnych faz - o ile
    dobrze rozumiem ten schemat to nośna będzie "widoczna" tylko na tej
    jednej fazie co podłączony jest układ. Chciałbym aby master nadawał i
    odbierał jednocześnie ze wszystkich faz. Czy w układzie mastera
    wystarczy zreplikować 3x układ trafa separującego 78250 dla każdej
    fazy a 3 strony wtórne podłączyć przez rezystory pod ten kondensator
    1uF/16V? Dobrze kombinuję?

    Drugie pytanie to jak nośną z tego układu skutecznie filtrować, aby
    nie przelazła do sąsiada zasilanego z tej samej fazy i zakłócała mu
    jego układy pracujące w zupełnie innym protokole?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-04-15 17:50:29
    Temat: Re: Komunikacja po fazie - tda5051a
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-04-15 o 16:03, Marek pisze:
> [...]
    > przelazła do sąsiada zasilanego z tej samej fazy i zakłócała mu jego
    > układy pracujące w zupełnie innym protokole?

    jak byś chcial na gotowcu się pomęczyć, to mam gdzieś poskładane moduły
    ze wzmacniaczem wejściowym i wyjściowym, zaprojektowane przez Erica
    Michata (www.michat.com), ktory podpisuje się pod notą aplikacyjną
    TDA5051. schemat gdzieś się zagubił, ale pewnie jak napiszesz do autora,
    to gdzieś wygrzebie. może ja na którymś kompie w piwnicy jeszcze go
    znajdę ;)

    a.

  • 3. Data: 2016-04-15 18:04:15
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał
> [...]
    > będzie "widoczna" tylko na tej jednej fazie co podłączony jest układ.
    > Chciałbym aby master nadawał i odbierał jednocześnie ze wszystkich faz.

    Pospinaj fazy w trójkąt kondensatorami np. 100nF.

  • 4. Data: 2016-04-15 20:04:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 15 Apr 2016 17:50:29 +0200, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:
> [...]
    autora,
    > to gdzieś wygrzebie. może ja na którymś kompie w piwnicy jeszcze go

    A to jest inny schemat aplikacyjny niż ten z datasheef'a ze
    wzmacniaczem na jednym tranzystorze?
    Części już mam, dawno kiedyś kupiłem z myślą, że złoże to do kupy.

    Co do michat.com to mój francuski już trochę zardzewiał ale czy
    dobrze się domyślam, że były projektant tego tda5051 dorabia teraz na
    sprzedaży znaków informacyjnych?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-04-15 21:23:32
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-04-15 o 20:04, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Co do michat.com to mój francuski już trochę zardzewiał ale czy dobrze
    > się domyślam, że były projektant tego tda5051 dorabia teraz na sprzedaży

    robili różne rzeczy, widac teraz na LEDach zarabiają. ichni modem był z
    dopalaczem TX na LT1210, nie pamiętam co było na RXie, nazywal się "long
    range" :)

    a.