  • 71. Data: 2010-11-23 09:55:00
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i...@p...onet.pl...
    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Skąd pewność że to właśnie przeróbka na HIDa?

    Widac z daleka, jak jest zwykla zarowka nawet zle ustawiona to nie jebie
    tak po oczach.

    A akurat w PL jest to bardzo popularne, aczkolwiek widze ze w duzych
    aglomeracjach sie chyba za to wzieli bo jakos ilosc tego pospadala.

    Ja nie wiem jak to dokladnie jest, ale te przerobki co sa w PL (bo Ty
    piszesz o US) to poprostu nie maja odciecia, swieci toto cala powierzchnia
    lampy, dlatego widac z daleka bo wyglada to tak jakby jechac na "dlugich"
    Poprostu w takich starych lampach byla ukierunkowania wiazka, po
    zamontowaniu takiego czegos taniego swieci to gora, dolem, wszedzie gdzie
    sie da.

    I w zasadzie wiekszosci sie o to rozchodzi.

    PZDr
    Adam

  • 72. Data: 2010-11-23 11:11:24
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > "Tadeusz" <...@a...pl> wrote in message

    > 10000K świetlówki mam w akwarium i są białe.
    > Niebieskie to są światła 12000, 13500 i 15000K.

    Chyba Wam w tej Ameryce Fahrenheity z Kelvinami się mylą.
    Zgodnie z :http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm
    10000*F to około 5800*K - z naszymi odczuciami co do barwy HIDów to by się
    zgadzało.

    Wmak

  • 73. Data: 2010-11-23 14:24:24
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin RoMan Mandziejewicz

    > I co w tym jest warte podziwu? Nudny, powtarzany w nieskończoność ten
    > sam dowcip?

    A mimo to wciąż działa. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 74. Data: 2010-11-23 15:12:03
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

> [...]
    nieprzystosowanych do ksenonów - nie jest to jakiś notoryczny problem, raptem kilka
    aut na tysiąc, ale bardzo dotkliwy zwłaszcza nocą, do tego jeszcze światło jest tak
    nienaturalne, że odruchowo przyciąga wzrok

    > No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!

    Światło ma jasno oświetlać tylko drogę i ew. prawe pobocze.
    Jeśli je widzisz jadąc naprzeciwno jako b.jasne, to jest źle.
    Ba! Nawet ten sam reflektor zakurzony w środku może wydawać się z zewnątrz
    jaśniejszy niż czysty, bo rozprasza światło nie tam, gdzie trzeba.
    Sprawdzone na moich. To samo dotyczy przeróbek nieuwzględniających
    nieco innej geometrii świecącego elementu.

  • 75. Data: 2010-11-23 15:18:29
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze:

    > Jeśli zatem żarnik HID do montażu
    > w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
    > światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
    > wolframowy w halogenowej żarówce

    Owszem może i ma "mniej-więcej", a powinien mieć dokładnie tę
    samą geometrię i rozkład świecenia w jej obrębie.

    Poza tym skoro strumień jest jaśniejszy, to separacja obszaru
    światła i cienia powinna być ostrzejsza, tak aby natężenie
    oświetlenia tam, gdzie go być nie powinno, nie podniosło się.
    Tymczasem separacja się na pewno nie polepszy, a są spore szanse,
    że pogorszy.

  • 76. Data: 2010-11-23 16:18:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    > 2010-11-22 18:35:32 Pszemol

    > Nie widzę tu żadnej dyskusji -- jedynie trolla,
    > co chce innym uprzykrzyć życie na drodze.

    Swoim trollowaniem nie odstraszysz mnie od mojej decyzji :-P

  • 77. Data: 2010-11-23 16:19:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ryszard G." <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > [...]
    >
    > Ma i to bardzo - wprost proporcjonalnie (większa jasność, większe
    > oślepianie)
    > Istnieje przecież wiązka rozproszona, zwłaszcza jeśli klosze lamp
    > przybrudzone lub pada deszcz.
    > Poza tym na wybojach naszych dróg jak kołysze autem to światło
    > omiata oczy kierowców z przeciwka.
    > Oświetlenie musi być z homologacją, prawidłowo wyregulowane
    > i prawidłowo używane, kropka.

    Twoja głęboka, religijna wiara w homologację budzi respekt :-)))

  • 78. Data: 2010-11-23 16:20:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur(m)" <m...@i...pl> wrote in message

    > W Ameryce to tylko murzyni sorry afroamerykanie kupują złoma
    > i instalują HIDy żeby kolesiom zaszpanować.

    Bzdura.

    > W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
    > PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

    Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia?

  • 79. Data: 2010-11-23 16:21:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Adamaszek" <c...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim
    > gigantycznym pikapie zestaw HID. Reflektory 1.20m nad powierzchnia
    > jezdni - to dopiero oslepia :)

    Amerykanie nie mają takich strasznych problemów z oślepianiem...
    Europejczycy jacyś wydelikaceni są, super wrażliwi bo ktoś im
    w ślipka zaświecił... Bądźcie mężczyznami i nie płaczcie jak baby!

  • 80. Data: 2010-11-23 16:22:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przemysław Gubernat" <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach> wrote in
    message news:icfue2$ko9$1@pyro.tvk.wroc.pl...

    > No właśnie "mniej więcej", niestety tutaj musi być chirurgiczna
    > precyzja. Inaczej będziesz świecił gdzie popadnie i będzie to mniej
    > więcej tam gdzie w poprzedniej żarówce.

    Zamierzam tą kwestię sprawdzić testując lampy przed jasną ścianą.