  • 1. Data: 2011-04-14 12:51:50
    Temat: Książka o fotografii dla dziesięciolatka.
    Od: tomek lis <t...@w...pl>

    Witam.
    Czy jest na rynku jakaś sensowna książka o fotografii dla
    początkujących, dobra dla dziesięciolatka? Może jakiś "zbiór zadań"
    fotograficznych albo coś innego, co pomogłoby mu się rozwijać?
    Dzięki z góry za sugestie.
    TL.

  • 2. Data: 2011-04-14 13:41:01
    Temat: Re: Książka o fotografii dla dziesięciolatka.
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > początkujących, dobra dla dziesięciolatka? Może jakiś "zbiór zadań"
    > fotograficznych albo coś innego, co pomogłoby mu się rozwijać?

    Daj spokój. Dla dziesięciolatka wszystko jest ciekawe. Powinien mieć możliwie
    szerokie spojrzenie. Prawdopodobne, że moje słowa uznasz za banał i ogólnik,
    ale spróbój nie ograniczać dziecka swoim postrzeganiem świata;)

    Przepraszam, że nie doradzę konkretnej książki. Może ktoś się znajdzie.

    marek

  • 3. Data: 2011-04-14 14:05:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> napisał w

    > Daj spokój. Dla dziesięciolatka wszystko jest ciekawe. Powinien
    > mieć możliwie
    > szerokie spojrzenie.

    Ale co - ograniczyc mu miejsce na dysku, czy kupic 1TB zeby mial
    naprawde szerokie spojrzenie ? :-)

  • 4. Data: 2011-04-14 14:18:50
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Ale co - ograniczyc mu miejsce na dysku, czy kupic 1TB zeby mial
    > naprawde szerokie spojrzenie ? :-)

    Ty też byłeś dziesięciolatkiem.
    Chciałeś mieć pewnie maksymalnie dużo swobody wiedząc jednocześnie, że masz
    wsparcie rodziców. Dzieci nie są debilami.

    marek

  • 5. Data: 2011-04-14 14:26:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> napisał w

    > Ty też byłeś dziesięciolatkiem.

    Ale wtedy to moglem prosic o jeden film albo o dwa :-)

    > Chciałeś mieć pewnie maksymalnie dużo swobody wiedząc
    > jednocześnie, że masz
    > wsparcie rodziców. Dzieci nie są debilami.

    Ale lepiej bedzie jak sie nauczy chomikowac wszystkie zdjecia, czy
    lepiej jak sie nauczy zostawiac tylko te najlepsze ?
    Wedle jego wlasnego uznania najlepsze, ale partycja ma tylko 5 GB
    :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-04-14 14:37:41
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Ale wtedy to moglem prosic o jeden film albo o dwa :-)\

    Nie musisz przechodzić na pozycję dziecka w tej chwili. Jesteś już dorosły;)

    jw.

    marek

  • 7. Data: 2011-04-14 15:01:09
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-04-14 15:41, marek augustynski pisze:

> [...]
    > ale spróbuj nie ograniczać dziecka swoim postrzeganiem świata;)
    >
    > Przepraszam, że nie doradzę konkretnej książki. Może ktoś się znajdzie.

    Pytanie pytającego jest całkiem do rzeczy.
    Mnie się wydaje, że chodzi o książkę, która wyjaśni prostym i
    zrozumiałym językiem zagadnienia techniczne takie jak:
    - co to jest ekspozycja
    - co to jest przysłona i czym skutkuje jej zmiana
    - jakie są rodzaje migawek i czym skutkuje zmiana czasu
    itd itp. Coś od czego można zacząć robić poprawne technicznie zdjęcia.

    Ja jak miałem 10 lat też dostałem od ojca Smienę i książeczkę o
    fotografii, tyle ze była napisana językiem niezrozumiałym dla 10-latka i
    pełna tabel z cyferkami i wykresów. Zniechęciłam się na kilka lat.

    Do pytającego, może jakaś pozycja z cyklu "Fotografia nie tylko dla
    orłów", czy coś "XXX dla opornych"? Ale może jest tez coś dedykowane dla
    dzieci. Nie wiem.

    JD

  • 8. Data: 2011-04-14 15:05:53
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-04-14 17:01, JD pisze:

    > Do pytającego, może jakaś pozycja z cyklu "Fotografia nie tylko dla
    > orłów", czy coś "XXX dla opornych"? Ale może jest tez coś dedykowane dla
    > dzieci. Nie wiem.

    To może stare "Fotografowanie nie jest trudne" Jerzego Płażewskiego?
    Tylko gdzie to dziś dostać, poza bibliotekami...

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 9. Data: 2011-04-14 15:22:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w
    > Mnie się wydaje, że chodzi o książkę, która wyjaśni prostym i
    > zrozumiałym językiem zagadnienia techniczne takie jak:
    > - co to jest ekspozycja

    10 latkowi troche trudno wytlumaczyc, a i potrzeba zanikla -
    przeciez te malpki same robia zdjecia.
    Raczej czym sie roznia rozne programy powinny opisac.

    > - co to jest przysłona i czym skutkuje jej zmiana

    Dasz mu stara lustrzanke, czy troche zal ? Bo w malpce nie ma
    przyslony :-)

    > - jakie są rodzaje migawek i czym skutkuje zmiana czasu
    > itd itp. Coś od czego można zacząć robić poprawne technicznie
    > zdjęcia.

    Tatusiu, a jaka migawke ma moj aparacik ?
    Zadna smarkaczu, zadna.

> [...]
    > fotografii, tyle ze była napisana językiem niezrozumiałym dla
    > 10-latka i pełna tabel z cyferkami i wykresów. Zniechęciłam się

    Oryginal ? Polska wersja 8M miala piekne symbole, i calkiem
    uzyteczne :-)

    Pare miesiecy temu byla do GW plyta z poradnikiem dla amatorow, ale
    troche przegadana i tu akurat moze Marek ma racje - nie wciskajmy
    dziecku kanonow, moze wcale nie potrzebuje.

    J.

  • 10. Data: 2011-04-14 15:39:12
    Od: marcin podwojski <m...@g...com>

    On Apr 14, 2:51 pm, tomek lis <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > początkujących, dobra dla dziesięciolatka? Może jakiś "zbiór zadań"
    > fotograficznych albo coś innego, co pomogłoby mu się rozwijać?

    National Geographic wydało kiedyś książeczkę pod tytułem "Szkoła
    fotografowania dla dzieci".
    Pomijając fakt, że traktowała głównie o fotografii analogowej, myślę,
    że spełniłaby twoje oczekiwania.
    Poszukaj, może trafisz w jakiejś bibliotece albo z drugiej ręki.

    Pozdrawiam
    Marcin