  • 1. Data: 2009-02-09 18:04:46
    Temat: Który aparat wybrać? Nikon Coolpix P80 czy Panasonic Lumic FZ50
    Od: "Ela" <e...@o...pl>

    Doradźcie proszę który z tych dwóch aparatów cyfrowych wybrać? Czy Nikon
    Coolpix P80 (niedługo nowy model P90) czy Panasonic Lumix DMC-FZ50?

    Ela L.

  • 2. Data: 2009-02-09 19:32:52
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Ela" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Doradźcie proszę który z tych dwóch aparatów cyfrowych wybrać? Czy Nikon
    > Coolpix P80 (niedługo nowy model P90) czy Panasonic Lumix DMC-FZ50?
    >
    > Ela L.

    A jakie sa kryteria wyboru, ktorymi sie kierujesz?

    Thomas

  • 3. Data: 2009-02-09 19:57:43
    Od: "Ela" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Thomas" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Ela" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jakie sa kryteria wyboru, ktorymi sie kierujesz?

    Dużo chodzę po górach, chcę fotografować ptaki np. w lesie więc duży zoom
    optyczny,
    chcę dobrą opcję makro. Na pewno najczęściej będę korzystała z
    automatycznego trybu.
    Nie chcę wydać więcej niż 1500 zł.

    Ela L.

  • 4. Data: 2009-02-09 19:59:42
    Od: "Ela" <e...@o...pl>

  • 5. Data: 2009-02-09 20:18:13
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Ela wrote:
    > Dużo chodzę po górach, chcę fotografować ptaki np. w lesie więc duży
    > zoom optyczny, chcę dobrą opcję makro.

    Widziałaś, jakie zdjęcia produkują te kompaktowe ultrazoomy na dłuższych
    ogniskowych? Ciemny obiektyw i maleńka matryca nie ułatwiają zadania. W
    takiej roli... może jednak jakaś mała lustrzanka i spacerzoom 18-200? Choć
    FZ50 na pewno będzie lżejszy i tańszy (i moim zdaniem produkuje lepsze
    zdjęcia, niż Nikon), łatwiej też o dobre makro (choć pamiętaj, że dobre
    makro nie ma związku z minimalną odległością ostrzenia!).

    k,

  • 6. Data: 2009-02-09 20:52:49
    Od: m...@a...net.pl

    >Dużo chodzę po górach, chcę fotografować ptaki np. w lesie więc duży zoom
    >optyczny, chcę dobrą opcję makro.

    Po pierwsze dobre makro i duzy zum.
    Duzo po gorach - potrzebne lekkie.

    Portrety - niewymienione, prawdopodobnie wiec drugorzedne.

    Moze czterytrzec?

    Po ile teraz sa double kity E-costam, czterystadziesciec czy ile?

    >Nie chcę wydać więcej niż 1500 zł.

    To moze nawet i styknie.

    Michal

  • 7. Data: 2009-02-09 20:53:05
    Od: "Ela" <e...@o...pl>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takiej roli... może jednak jakaś mała lustrzanka i spacerzoom 18-200? Choć
    > FZ50 na pewno będzie lżejszy i tańszy (i moim zdaniem produkuje lepsze

    Wyszperałam w Sieci, że Nikon wypuszcza nowy model Nikona
    http://most2001.com/?tag=nikon-p90

    Jak już pisałam mam do wydania ok. 1500 zł., myślałam o lustrzance, ale za
    duży problem z noszeniem w górach i cena obiektywów też nie mała.

    > łatwiej też o dobre makro (choć pamiętaj, że dobre
    > makro nie ma związku z minimalną odległością ostrzenia!).

    Patrzyłam na specyfikację - w Panasoniku makro jest od 5 cm, a w Nikonie od
    1 cm. Nie wiem, który aparat ma lepsze parametry obiektywu.
    Tu w grupie na pewno są fachowcy, którzy znają te aparaty. Mam nadzieję, że
    mi doradzicie, który lepiej kupić, ceny obu apartaów są porównywalne.

    Ela L.

  • 8. Data: 2009-02-09 21:26:36
    Od: j...@a...at

    On 9 Feb., 21:18, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zdjęcia, niż Nikon), łatwiej też o dobre makro (choć pamiętaj, że dobre
    > makro nie ma związku z minimalną odległością ostrzenia!).

    akurat fz 50 ma b jasny zoom ( dla ekw 420 mm jasnosc 3,7 - pokaz mi
    obiektywy o tej jasnosci do luster i za jakie pieniadze ! )
    i do tego jest piekielnie ostry na dlugim koncu.
    colpixa nie znam wiec sie nie wypowiadam.

  • 9. Data: 2009-02-09 21:39:49
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Moze czterytrzec?
    >
    > Po ile teraz sa double kity E-costam, czterystadziesciec czy ile?

    E-520 w kicie z 14-42 za niecale 1500 wlasnie mozna wziac. W double kicie
    ok. 1800.
    Serie 400 raczej bym odpuscil - brak stabilizacji, czo przy "dlugim" i
    ciemnym obietywie kitowym nie bedzie szczesliwym rozwiazaniem, szczegolnie
    na te ptaszki.

    Ja bym jednak rozwazyl tego Panasa FZ50. Sam mam E-520, ale najpierw
    rozwazalem Panasonica. Zniechecilem sie jednak po blizszym obejrzeniu
    akwarelek jakie on produkuje nawet na niskich ISO :/ Obiektyw faktycznie ma
    jednak zacny (dlugi i dosc jasny).

    Thomas

  • 10. Data: 2009-02-09 21:48:06
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > akurat fz 50 ma b jasny zoom ( dla ekw 420 mm jasnosc 3,7 - pokaz mi
    > obiektywy o tej jasnosci do luster i za jakie pieniadze ! )

    To moze byc problem, z drugiej strony szkla dostepne w dual kicie na
    dlugim koncu maja swiatlo 5,6, co w polaczeniu z wyzsza akceptowalna
    czuloscia pozwoli na stosowanie podobnych czasow, co w FZ50. Inna sprawa,
    czy roznica w jakosci faktycznie bedzie warta noszenia dodatkowych
    kilkuset gramow - obawiam sie, ze nie.
    Lustro ma jeszcze jeden atut - duzo mniejsza energochlonnosc. Podczas
    takich wyjazdow to moze miec spore znaczenie.

    k,