  • 1. Data: 2009-01-02 10:44:46
    Temat: Kupno używanego laptopa - mam swój typ, ale...
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Zamierzam kupić laptopa używanego. Mam już swój typ, ale chętnie
    posłucham mądrych rad i propozycji. Moje wymagania co do sprzętu:

    - RAM: 256 MB, ani megabajta mniej;) Więcej może być, ale nie jest to
    konieczne
    - 2 x USB
    - LAN
    - HDD min. 15 GB
    - procesor min 800 MHZ
    - matryca 14" lub większa
    - System operacyjny Windows XP SP3

    Zastosowania:
    - internet
    - aplikacje biurowe ( Open Office konkretnie )
    - emulatory starych komputerów i konsol ( FCE, NNNester, Atari 800 win
    PLus itp. )
    - prosta obróbka zdjęć ( przycinanie, usuwanie efektu "czerwonych oczu" itp

    Wymagania pozostałe: bezawaryjność

    Górnej granicy ceny nie podaje, żeby nie sugerować nic.Wiadomo - jak
    najtaniej, ale bezawaryjność to podstawowa sprawa.

    Mój wybór to: IBM ThinkPad T23.
    Info producenta:
    http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.
    do?lndocid=migr-4ytg43
    |TOMASZEK - antysemita, homofob, rasista |
    |e-mail: d...@g...com |

  • 2. Data: 2009-01-02 10:59:08
    Temat: Re: Kupno używanego laptopa - mam swój typ, ale...
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.01.2009 11:44, Tomaszek pisze:
    > - RAM: 256 MB, ani megabajta mniej;) Więcej może być, ale nie jest to
    > konieczne

    512 MiB minimum.

    > - 2 x USB

    Mało. 3x USB polecam jako minimum. 2x USB tylko w przypadku,
    gdy są daleko od siebie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-01-02 11:20:16
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Radosław Sokół pisze:
    > 512 MiB minimum.

    Ze względu na Open Office? Widziałem już kompy pracujące bardzo płynnie
    na 256 MB ramu i Windows XP. Open Office też latał;) Po wyłączeniu
    bajerów i wodotrysków, powyłączaniu usług itp. chodziły naprawdę
    przyzwoicie

    > Mało. 3x USB polecam jako minimum. 2x USB tylko w przypadku,
    > gdy są daleko od siebie.

    Tak, znam ten problem. Kompik jednak będzie dość mocno stacjonarny i
    ominę ten problem stosując przedłużki w razie gdyby wtyczki od jakiegoś
    urządzenia były zbyt blisko siebie

  • 4. Data: 2009-01-02 11:42:12
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.01.2009 12:20, Tomaszek pisze:

> [...]
    > na 256 MB ramu i Windows XP. Open Office też latał;) Po wyłączeniu
    > bajerów i wodotrysków, powyłączaniu usług itp. chodziły naprawdę

    Wiesz, pracować się *da*. Ale XP z 256 MiB, nawet bez Open-
    Office, to muł. Nawet Firefox dostaje skrzydeł z większą
    pamięcią dopiero (a używania IE nie polecam).

    Naprawdę, do XP używanego jako coś więcej niż maszyna do
    pisania nie polecam mniej niż 384 MiB pamięci, a najlepiej
    jednak te 512 MiB.

    > Tak, znam ten problem. Kompik jednak będzie dość mocno stacjonarny i

    To dlaczego przenośny?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-01-02 11:51:40
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Lepiej pojemniejszy dysk (40GB+) i szybszy procesor(1.6GHz+) - szczególnie to drugie,
    bo procesora raczej nie wymienisz.
    Poza tym brałbym z nagrywarką dvd, ale w uzywanych to jeszcze dośc rzadkie.

    BTW może HP (nc6220??) spełni Twoje oczekiwania, tak czy inaczej mają dobrą obsługę
    posprzedażną.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-01-02 12:03:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.01.2009 12:51, 666 pisze:
    > Lepiej pojemniejszy dysk (40GB+) i szybszy procesor(1.6GHz+) - szczególnie to
    drugie, bo procesora raczej nie wymienisz.
    > Poza tym brałbym z nagrywarką dvd, ale w uzywanych to jeszcze dośc rzadkie.

    1) Pisz *POD* cytatem! Następnym razem wrzucę do killfile.

    2) Po co pojemniejszy dysk? Wiesz, ile zajmuje średni mądry
    tekst? Kilkadziesiąt kilobajtów.

    3) Analogicznie -- po co szybszy mikroprocesor? Literki
    będzie się szybciej wstukiwało? Te 1.6 GHz będzie wymagało
    już Pentium M, podczas gdy 800 MHz spokojnie załatwią
    mobilne wersje Pentium III. Oczywiście, jeżeli różnica
    w cenie nie będzie wielka, to nic nie stoi na przeszkodzie,
    by używać Pentium M -- w bezczynności i tak zwolni do
    80 MHz.

    Pamiętaj -- ten komputer ma podane zastosowania. Do pierwszych
    trzech nie trzeba nic mocniejszego, niż podane w oryginalnym
    poście -- poza tą pamięcią. Czwarte (zdjęcia) jest dyskusyjne,
    ale zakładam, że skoro tak daleko w kolejności, to będzie mało
    istotnym i rzadkim zastosowaniem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-01-02 12:16:39
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości
    > Zamierzam kupić laptopa używanego. Mam już swój typ, ale chętnie posłucham
    > mądrych rad i propozycji. Moje wymagania co do sprzętu:
> [...]

    a ja polecam Toshibe Tecra M1.

    Mam takowa uzywana i bardzo chwale.
    Długo dziala na baterii - rekord to 5,5 godziny przy pracy w wordzie.

  • 8. Data: 2009-01-02 12:50:49
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Radosław Sokół pisze:
    > Wiesz, pracować się *da*. Ale XP z 256 MiB, nawet bez Open-
    > Office, to muł. Nawet Firefox dostaje skrzydeł z większą
    > pamięcią dopiero (a używania IE nie polecam).

    Zastanawiam się nad Operą, ale to już są szczegóły;) Rozważę ewentualne
    dołożenie. Cenę mam i tak atrakcyjną, więc zobaczę czy firma dołoży
    pamięci i za ile;)

    > To dlaczego przenośny?

    Komputer będzie używany w takim miejscu, że nie ma tam możliwości
    postawienia stacjonarki ( też bym wolał ze względu na koszty ) Ale
    postawiony będzie stał w jednym miejscu - dlatego wybrałem ofertę z
    uszkodzoną całkowicie baterią - cały czas będzie pracować na zasilaczu.

  • 9. Data: 2009-01-02 12:59:56
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Radosław Sokół pisze:
    > 2) Po co pojemniejszy dysk? Wiesz, ile zajmuje średni mądry
    > tekst? Kilkadziesiąt kilobajtów.

    ;) Niemądre zajmują często nawet mniej;)

> [...]
    > w cenie nie będzie wielka, to nic nie stoi na przeszkodzie,
    > by używać Pentium M -- w bezczynności i tak zwolni do

    Właśnie w Thinkpadzie T23 jest Pentium III Mobile. Mam ofertę kupna za
    560zł z odbiorem osobistym, gwarancją i ewentualnym serwisem więc chyba
    lepszej oferty nie znajdę.

    Czwarte (zdjęcia) jest dyskusyjne,
    > ale zakładam, że skoro tak daleko w kolejności, to będzie mało
    > istotnym i rzadkim zastosowaniem.

    No pewnie, jak załaduje zdjęcie o rozdzielczości 4000x6000 to może
    faktycznie zacznie się wlec;) To prosty retusz, ewentualnie zachowanie
    do innego formatu i nie w takich rozdzielczościach;)

  • 10. Data: 2009-01-02 13:37:06
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Chociażby do zrzucenia zdjęć z karty aparatu czy filmów, na wyjeździe.
    JaC

    -----