  • 1. Data: 2012-02-15 12:20:36
    Temat: Ładowanie akumulatora
    Od: "Leon" <d...@s...gmail.com>

    Witam. Ładowany jest akumulator zwykłym prostownikiem ( nie wiem czy jest
    prostowany prąd jedna diodą czy mostkiem Graetza - nie zaglądałem do
    środka ) i teraz wyłączę 220v,czy akumulator będzie rozładowywany przez
    diodę-dy i uzwojenie wtórne transformatora ?

    --
    Leon

  • 2. Data: 2012-02-15 12:26:54
    Temat: Re: Ładowanie akumulatora
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > Graetza - nie zaglądałem do środka ) i teraz wyłączę
    > 220v,czy akumulator będzie rozładowywany przez diodę-dy i

    Nie będzie

  • 3. Data: 2012-02-15 12:32:29
    Od: "Leon" <d...@s...gmail.com>

    Nawet kilka dni.
    Leon

  • 4. Data: 2012-02-15 12:39:42
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Nawet kilka dni.

    Pomijając jakiś prąd wsteczny diody to nawet przez kilka dni
    nic się nie rozładuje ;-)

  • 5. Data: 2012-02-15 13:24:10
    Od: "Leon" <d...@s...gmail.com>

    Wielkie dzieki.

  • 6. Data: 2012-02-15 13:25:45
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    No, jeszcze może być jakiś dziwny prostownik z dużym oprem
    wpiętym równolegle do zacisków. Chociaż nie bardzo wiem po
    co miałoby to być...

  • 7. Data: 2012-02-15 14:24:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 13:20:36 +0100, Leon napisał(a):
    > Witam. Ładowany jest akumulator zwykłym prostownikiem ( nie wiem czy jest
    > prostowany prąd jedna diodą czy mostkiem Graetza - nie zaglądałem do

    mozliwe ze dwie diody, a trafo z odczepem. Dawniej diody byly drozsze od
    miedzi :-)

    > środka ) i teraz wyłączę 220v,czy akumulator będzie rozładowywany przez
    > diodę-dy i uzwojenie wtórne transformatora ?

    nie bedzie, bo dioda wtedy pracuje zaporowo. tzn niby bedzie, ale prad
    wsteczny diody to nawet nie jest uA.

    Gorzej jesli "prostownik" ambitniejszy ... mowiac szczerze to sie czasem
    obawiam czy aby na pewno przewidzieli prace wsteczna - tzn aku jest, a w
    sieci napiecia nie ma. To moze ciekawe efekty audiowizualne powodowac.

    J.

  • 8. Data: 2012-02-15 14:48:23
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > mozliwe ze dwie diody, a trafo z odczepem. Dawniej diody
    > byly drozsze od
    > miedzi :-)

    Ja jeszcze pamiętam ładowarkę z prostownikiem selenowym ;-).
    Ojciec takową posiadał, jakieś 30 lat temu.

  • 9. Data: 2012-02-15 14:55:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > mozliwe ze dwie diody, a trafo z odczepem. Dawniej diody byly drozsze od
    > miedzi :-)

    Kiedyś miałem taki, co to miał jeszcze prostownik na płytach selenowych.
    Miedzi w nim nie pożałowano, ze dwa kilogramy przeznaczono do wygładzania
    prądu -- była tam potężna szeregowa indukcyjność.

    > Gorzej jesli "prostownik" ambitniejszy ... mowiac szczerze to sie czasem
    > obawiam czy aby na pewno przewidzieli prace wsteczna - tzn aku jest, a w
    > sieci napiecia nie ma. To moze ciekawe efekty audiowizualne powodowac.

    Teraz mam taki z miernikiem wskazówkowym, który pokazuje prąd ładowania,
    a po odłączeniu zasilania -- napięcie akumulatora. jemu widac ambicje
    poszły w dobrym kierunku.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2012-02-17 06:40:05
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Robert_J" <d...@g...pl> wrote in message

    > Ja jeszcze pamiętam ładowarkę z prostownikiem selenowym ;-). Ojciec takową
    > posiadał, jakieś 30 lat temu.

    Ja szlifowałem te płyteczki po rozkręceniu i robiłem baterię słoneczną :-)
    Ale to było dawno hehe :-)