  • 1. Data: 2011-04-14 16:01:11
    Temat: Ładowarka li-pol/li-on - schemat/gotowiec ?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    Mam kilkanaście ogniw litowych z baterii z laptopów (fi=18mm, l=65mm,
    u=3,7V ).

    [Pada bateria => wymiana całego pakietu, a najczęściej uszkodzona jest
    elektronika,
    sporadycznie pojedyncza "cela", reszta do zagospodarowania ;-)]

    Cały pakiet 11,1V (56Wh) to 6 ogniw 3 razy po 2 w szeregu więc napięcie
    pojedynczego ogniwa to teoretycznie 3,7V... przy pojemności 2,5Ah
    więc wygląda to ciekawie przy amatorskich zabawkach, typu latarka, albo
    mobilna ładowarka do komórki.

    Zanim pomyślę nad ich sensownym wykorzystaniem, potrzebowałbym
    sprawnej i bezpiecznej metody ich ładowania.

    Wiem, że ładowanie ogniw litowych nie jest sprawą banalną - ale nie chcę
    robić z tego doktoratu.
    Polecicie mi jakieś schematy/zestawy z AVT albo gotowe ładowarki?
    Najlepiej, jakby można było ładować równocześnie wiele takich ogniw...

  • 2. Data: 2011-04-14 17:06:28
    Temat: Re: Ładowarka li-pol/li-on - schemat/gotowiec ?
    Od: emil <e...@g...com>

> [...]
    > Polecicie mi jakieś schematy/zestawy z AVT albo gotowe ładowarki?
    > Najlepiej, jakby można było ładować równocześnie wiele takich ogniw...

    Kiedyś robiłem taką :
    http://www.zajic.cz/nablion/nablion.htm
    i taką
    http://www.shdesigns.org/lionchg.html
    i balancer
    http://www.zajic.cz/omezovac/omezovac.htm

    Działają bardzo dobrze.

    Teraz kupuje gotowe w HK:
    http://www.hobbyking.com
    czy innych ebaya-ch, dealxtrema-ch

  • 3. Data: 2011-04-14 17:41:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w
> [...]
    > jest elektronika,
    > sporadycznie pojedyncza "cela", reszta do zagospodarowania ;-)]

    No nie wiem, mam doswiadczenie sprzed lat - elektronika dobre, pada
    pojedyncza cela, reszta wkrotce.
    Panasonica omijac z daleka :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-04-15 09:27:16
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:io75o8$2j9o$...@n...ipartners.pl,
    qlphon <q...@p...fm> nastukał:

    nic nie buduj ! kup:
    http://allegro.pl/ladowarka-turnigy-accucell-6-nowa-
    wersja-gwarancj-i1563022439.html

    mam taką i czyni cuda z life/lipo/liion/nicd/nimh/pb - ładuje, balansuje,
    rozładowuje aku litowe. cena nie pozwala wziąc lutownicy do ręki.

    --
    VSS

  • 5. Data: 2011-04-15 10:19:27
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    > mam taką i czyni cuda z life/lipo/liion/nicd/nimh/pb - ładuje, balansuje,
    > rozładowuje aku litowe. cena nie pozwala wziąc lutownicy do ręki.

    wygląda super
    dzięki!

    napięcie pracy od 11V a napięcie ładowania do 20V
    musi mieć wbudowaną przetwornicę..

    jeszcze potrzebne do tego jakieś porządne źródełko U
    czego Ty używasz?

  • 6. Data: 2011-04-15 10:23:12
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik VSS napisał:
    [..]
    > mam taką i czyni cuda z life/lipo/liion/nicd/nimh/pb - ładuje,
    > balansuje, rozładowuje aku litowe. cena nie pozwala wziąc lutownicy do
    > ręki.

    I To jest niestety smutna prawda, parę lat temu zbudowałem to z linków
    podanych przez emila, jakiś rok temu padło, wręcz za grosze kupiłem
    nówkę sztukę procesorową z LCD i balancerem, z obsługą wszystkich
    obecnych typów akumulatorów, odechciewa się dłubania :(

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 7. Data: 2011-04-15 11:38:10
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:io963f$hs9$...@n...ipartners.pl,
    qlphon <q...@p...fm> nastukał:
    > napięcie pracy od 11V a napięcie ładowania do 20V
    > musi mieć wbudowaną przetwornicę..

    pewnie ma :) nie zaglądałem do środka, ma wiatraczek, w momencie zaczęcia
    ładowania/rozładowania uruchamia się.

    > jeszcze potrzebne do tego jakieś porządne źródełko U
    > czego Ty używasz?

    defaultowo akumulatora w aucie :) ale do domu dokupiłem zasilacz :
    http://sklep.delta.poznan.pl/zasilacz-12v-5a-5.5-imp
    ulsowy_c135_p3900.html

    swobodnie daje radę

    --
    VSS

  • 8. Data: 2011-04-15 13:02:45
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > do domu dokupiłem zasilacz
    > :http://sklep.delta.poznan.pl/zasilacz-12v-5a-5.5-im
    pulsowy_c135_p3900.html

    w sumie mogę spróbować na jakimś zasilaczu do laptopa...

    dzięki za rady!

  • 9. Data: 2011-04-16 12:59:40
    Od: Martin Lukasik <m...@m...pl>

    On 15 Kwi, 11:19, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:
> [...]
    >
    > napięcie pracy od 11V a napięcie ładowania do 20V
    > musi mieć wbudowaną przetwornicę..
    >
    > jeszcze potrzebne do tego jakieś porządne źródełko U

    Mam takie cuś i również polecam. Tj nie to konkretnie, ale w środku to
    samo... plus zasilacz 5A.
    O taka: http://allegro.pl/ladowarka-imax-b6-ac-b6ac-z-zasila
    czem-fv-gw-i1550596196.html

    m.

  • 10. Data: 2011-04-18 08:31:20
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Mam takie cuś i również polecam. Tj nie to konkretnie, ale w środku to
> [...]

    producent pisze - "zintegrowany balancer do ogniw..."
    jak to jest zrealizowane?
    tam są dodatkowe kabelki do podłączania mostków pomiędzy "celami"?