  • 1. Data: 2010-05-17 11:49:25
    Temat: Lampa blyskowa - ma tyrystor czy komputer?:)
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    Pytanie jak wyzej, poniewaz jedne xrodla podaja, ze ma tyrystor, inne, ze
    uruchamiana jest... komputerem. Ja osobiscie optuje za tym pierwszm, ale... w
    koncu stracilem pewnosc.

    Jak z tym jest?:

  • 2. Data: 2010-05-17 11:56:51
    Temat: Re: Lampa blyskowa - ma tyrystor czy komputer?:)
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    romek76 pisze:
    > Pytanie jak wyzej, poniewaz jedne xrodla podaja, ze ma tyrystor, inne, ze
    > uruchamiana jest... komputerem. Ja osobiscie optuje za tym pierwszm, ale... w
    > koncu stracilem pewnosc.

    tyrystor jest elementem egzekwującym wyłączenie (skrócenie) błysku.
    Komputer tu to popularna nazwa układu inteligentnego. Niezupełnie
    ścisłą, bo obwód pn 'komputer' od dawna był analogowy. Taki marketing.

  • 3. Data: 2010-05-17 12:01:06
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    > Pytanie jak wyzej, poniewaz jedne xrodla podaja, ze ma tyrystor, inne, ze
    > uruchamiana jest... komputerem. Ja osobiscie optuje za tym pierwszm,
    > ale... w koncu stracilem pewnosc.
    > Jak z tym jest?:

    Rozbierz i zobacz sam tę konkretną lampę.

    Zauważyłem, że w ogóle nie masz pewności co do niczego,
    tyle dziwnych pytań zadajesz, na które w necie masz
    pełno odpowiedzi, wystarczy chcieć poszukać.

    Witek

  • 4. Data: 2010-05-17 12:08:35
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

> [...]
    > tyle dziwnych pytań zadajesz, na które w necie masz
    > pełno odpowiedzi, wystarczy chcieć poszukać.

    Witek,

    ja jestem do bolu konkretny, a w sieci sa rozbieznosci. No i przeciez
    pl.rec.foto.cyfrowa to nie byle jaki adres :).
    Dlatego wchodze czesto i tu :),

  • 5. Data: 2010-05-17 12:11:18
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Zauważyłem, że w ogóle nie masz pewności co do niczego,
    > tyle dziwnych pytań zadajesz, na które w necie masz
    > pełno odpowiedzi, wystarczy chcieć poszukać.

    Kazdy ma takiego trolla, na jakiego zasluzyl...
    Skoro dokarmiamy, to i przylazi po wiecej, no nie?

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 6. Data: 2010-05-17 12:33:48
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Mon, 17 May 2010 14:11:18 +0200, Vituniu napisał(a):

    > Kazdy ma takiego trolla, na jakiego zasluzyl... Skoro dokarmiamy, to i
    > przylazi po wiecej, no nie?

    chyba nie miałeś do czynienia z trolami.... :-> A do do pytania o trystor
    itd.... jakież to ma znaczenie dla użytkownika??? ;-D

    --
    pzdr
    meping

  • 7. Data: 2010-05-17 12:40:00
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > chyba nie miałeś do czynienia z trolami.... :-> A do do pytania o trystor
    > itd.... jakież to ma znaczenie dla użytkownika??? ;-D

> [...]

    Musze sobie usystematyzowac wiedze :).

  • 8. Data: 2010-05-17 12:45:16
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/17/2010 2:33 PM, Krzysztof Chajęcki pisze:

    > ... A do do pytania o trystor
    > itd.... jakież to ma znaczenie dla użytkownika??? ;-D

    Np. to że lampy tyrystorowe mają {mogą mieć?} wysokie napięcie na stopce
    które potrafi spalić elektronikę aparatu, te z komputerem {w rozumieniu
    "stosunkowo rozbudowana elektronika"} już nie :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 9. Data: 2010-05-17 15:19:38
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Mon, 17 May 2010 14:45:16 +0200, Dariusz Zygmunt napisał(a):

    > Np. to że lampy tyrystorowe mają {mogą mieć?} wysokie napięcie na stopce
    > które potrafi spalić elektronikę aparatu, te z komputerem {w rozumieniu
    > "stosunkowo rozbudowana elektronika"} już nie :-)

    no właśnie - mogą mieć, czyli i tak trzeba interesować się konkretnym
    modelem :-)

    --
    pozdrawiam
    meping

  • 10. Data: 2010-05-17 17:57:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 May 2010, romek76 wrote:

    > ja jestem do bolu konkretny, a w sieci sa rozbieznosci.

    Gdzie Ty te rozbieżności widzisz?
    Chyba nietrudno przyuważyć, że *coś* musi ten tyrystor wyzwalać,
    prawda? No to albo guzik, albo fotocela, albo... (wpisać sobie
    wedle uznania, może być i coś nazwane "komputerem").

    pzdr, Gotfryd