  • 1. Data: 2016-03-09 19:04:24
    Temat: Lampa led a kamery
    Od: Kris <k...@g...com>

    Mam przed domem kilka kamer. Nic specjalnego jakieś zwykle kamerki i rejestrator
    Gdy się ściemni kamery przechodzą w tryb nocny czyli nagrywają przy oświetleniu IR i
    obraz nie jest kolorowy.
    Gdy przed domem miałem lampę z halogenem 200W chyba to jak on się odpalil(czujka
    ruchu) to kamery przechodziły w tryb dzienny.
    Wymieniłem niedawno halogen na reflektory led z dioda cob niby 50W i druga lampa 30W
    i jak ta lampa się zapala to kamery ciągle w trybie nocnym. Wizualnie niby ilość
    światła podobna ale nie działa na czujki w kamerach
    Czy led daje jakieś "inne" światło? Czy po prostu barwa ma znaczenie? Bo to led to
    zimna raczej barwa.

  • 2. Data: 2016-03-09 21:17:51
    Temat: Re: Lampa led a kamery
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-09 o 19:04, Kris pisze:
> [...]
    > kamerach Czy led daje jakieś "inne" światło? Czy po prostu barwa ma
    > znaczenie? Bo to led to zimna raczej barwa.

    Barwa oczywiście. Halogen ma dość szerokie spektrum, LED-y chyba
    znacznie węższe. Zaś czujnik rejestruje duuużo węższe, i zlicza jego
    natężenie w tym przedziale. Musisz dodać jeden czy dwa reflektorki
    wąskokątne, które by świeciły kamerze prosto w ślepia, i uzyskasz żądany
    efekt przejścia w tryb dzienny.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 3. Data: 2016-03-09 21:26:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-09 o 21:17, JaNus pisze:
    > (...)
    > natężenie w tym przedziale. Musisz dodać jeden czy dwa reflektorki
    > wąskokątne, które by świeciły kamerze prosto w ślepia, i uzyskasz żądany
    > efekt przejścia w tryb dzienny.

    I radykalnie zmniejszy kontrast, względnie dojdą bliki.
    Lepiej zmienić parametry kamery - większość z tych, które znam ma taką
    możliwość.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-03-10 09:55:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 marca 2016 21:26:44 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Lepiej zmienić parametry kamery - większość z tych, które znam ma taką
    > możliwość.
    http://sieniepalipl.shoper.pl/pl/p/Kamera-Kopulkowa-
    Wandaloodporna-NVC-BC4405VIR/1398
    Kamerę mam taka- jesteś w stanie podpowiedzieć który parametr zmienić?

  • 5. Data: 2016-03-10 12:57:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-10 o 09:55, Kris pisze:

    > http://sieniepalipl.shoper.pl/pl/p/Kamera-Kopulkowa-
    Wandaloodporna-NVC-BC4405VIR/1398
    > Kamerę mam taka- jesteś w stanie podpowiedzieć który parametr zmienić?

    Instrukcja: 5.1.5 DAY / NIGHT submenu

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2016-03-10 12:59:35
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    > http://sieniepalipl.shoper.pl/pl/p/Kamera-Kopulkowa-
    Wandaloodporna-NVC-BC4405VIR/1398

    >Kamerę mam taka- jesteś w stanie podpowiedzieć który parametr zmienić?

    Jeśli jego rozwiązanie nie zadziała, to podpowiem inne:
    Oprócz LEDów trzeba dodać (mix) inne źródła światła. Zgaduję, że po to
    LEDy instalowałeś, aby zaoszczędzić a prądzie, więc dodawanie lamp
    elektro-rozrzutnych nie wchodzi w grę? No to spróbuj jeszcze jarzeniówek
    kompaktowych, są mniej prądożerne od halogenów. _Może_ wejdą w pasmo
    czułości fotodetektorów kamery?

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 7. Data: 2016-03-10 19:56:26
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "BaSk" <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisał w wiadomości

> [...]
    > elektro-rozrzutnych nie wchodzi w grę? No to spróbuj jeszcze jarzeniówek
    > kompaktowych, są mniej prądożerne od halogenów. _Może_ wejdą w pasmo

    jarzeniowka to slaby pomysl w polaczeniu z czujka ruchu

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl