  • 1. Data: 2010-11-21 17:00:50
    Temat: Lampa zespolona przednia
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Seat Toledo II. Plastyki lamp przednich (reflektorów), są trochę
    zmatowione i planuję wymienić lampy na nowe, H1/H7. Lampy były
    czyszczone pastą ścierną, ale lekkie zmatowienie pozostało. Mechanik
    mówi, żeby nie przejmować się, bo kupione lampy za 150-200 zł/szt będą
    świeciły gorzej niż stare. Na wydatek rzędu 950 zł/szt, w autoryzowanym
    serwisie, bez wymiany, mnie nie stać. Jakich producentów lamp polecacie,
    cena w granicach 250-300 zł/szt? Jeżeli w tej cenie nie znacie dobrego
    wytwórcy, to proszę nie pisać, Wasza opinia będzie dla mnie jednoznaczna.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-11-21 17:06:37
    Temat: Re: Lampa zespolona przednia
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-21 17:00, Tata pisze:
> [...]
    > cena w granicach 250-300 zł/szt? Jeżeli w tej cenie nie znacie dobrego
    > wytwórcy, to proszę nie pisać, Wasza opinia będzie dla mnie jednoznaczna.

    Samą pastą ścierną to sobie można...
    Przysiądź do tego porządnie - papier wodny o gradacji 2000, masa
    cierpliwości, duuuużo wody i czystość wokół. Plus oczywiście robota
    ręczna, bez ułatwiania sobie czymkolwiek elektrycznym.
    Dopiero potem pasta polerska (koniecznie bez żadnych dodatków woskowych).
    Najlepiej to zrobić na wyjętych z auta lampach, a po całej operacji i
    przy zadowalającym efekcie - udać się z lampami do kumatego lakiernika,
    który będzie w stanie pokryć je w miarę równą, cienką warstwą klaru.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2010-11-21 17:41:58
    Od: seba <s...@g...com>

    On 21 Lis, 17:06, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
    wrote:

> [...]
    > przy zadowalającym efekcie - udać się z lampami do kumatego lakiernika,
    > który będzie w stanie pokryć je w miarę równą, cienką warstwą klaru.

    W swojej Lagunie robilem tak:
    Papier wodny 1000
    Papier wodny 2000
    Pasta Farecla chyba G4 z tego co pamietam.
    A z tym klarem to kolega mnie zaskoczył.

  • 4. Data: 2010-11-21 17:49:05
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-21 17:41, seba pisze:

    > W swojej Lagunie robilem tak:
    > Papier wodny 1000
    > Papier wodny 2000
    > Pasta Farecla chyba G4 z tego co pamietam.

    I jeszcze powiedz, że klubowicz RLKP i fotorelację z tego zamieściłeś na
    forum klubowym. :)

    > A z tym klarem to kolega mnie zaskoczył.

    Fabrycznie, poliwęglanowe lampy są pokrywane klarem (nie wiem czy
    zawsze). I to nie sam poliwęglan się matowi, tylko właśnie ta warstwa.

  • 5. Data: 2010-11-21 18:00:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 17:49:05 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Fabrycznie, poliwęglanowe lampy są pokrywane klarem (nie wiem czy
    > zawsze). I to nie sam poliwęglan się matowi, tylko właśnie ta warstwa.

    to ja sugerowałbym udać się do lakiernika PRZED całą operacją i uzgodnić
    wszystko, bo może się okazać, że on pierwsze co zrobi, to zmatowi
    powierzchnię, żeby się to wszystko trzymało.
    Powierzchnia do lakierowania jest matowana, właściwy lakier jest za cienki,
    żeby wyrównać cokolwiek, na to klar i dopiero klar jest polerowany na
    błysk.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2010-11-21 18:28:51
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-21 18:00, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Powierzchnia do lakierowania jest matowana, właściwy lakier jest za cienki,
    > żeby wyrównać cokolwiek, na to klar i dopiero klar jest polerowany na

    Wiesz, akurat zmatowienie powierzchni lepiej powierzyć lakiernikowi. On
    po prostu będzie wiedział jak to zrobić.

  • 7. Data: 2010-11-21 19:04:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 18:28:51 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Wiesz, akurat zmatowienie powierzchni lepiej powierzyć lakiernikowi. On
    > po prostu będzie wiedział jak to zrobić.

    pisałem tylko, że jeżeli ma byc matowione, to na cholerę polerować?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-11-22 09:05:47
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > granicach 250-300 zł/szt? Jeżeli w tej cenie nie znacie dobrego wytwórcy,
    > to proszę nie pisać, Wasza opinia będzie dla mnie jednoznaczna.

    Albo hella tylko nowe, bo używki pewnie będą gorsze niż masz. Albo tak jak
    mechanik mówił, nie przejmować się.

  • 9. Data: 2010-11-22 21:41:04
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > granicach 250-300 zł/szt? Jeżeli w tej cenie nie znacie dobrego wytwórcy,
    > to proszę nie pisać, Wasza opinia będzie dla mnie jednoznaczna.

    Jest jeszcze opcja regeneracji lamp oryginalnych za ok. 150-200 zł/szt. Taka
    regeneracja obejmuje regenerację odbłyśników (podobno w niektórych np.
    Avensis przypadkach jest lepiej niż w oryginale) a oprócz tego polerowanie
    klosza. Sam jeszcze nie korzystałem ale czytałem masę dobrych opini o tym
    warsztacie http://www.regeneracja-hc.com/ Nie znalazłem żeby się ktoś
    skarżył ale może inni też robią OK. Podobno efekty zaskakują po pierwszej
    przejażdżce w nocy.

  • 10. Data: 2010-11-24 00:22:42
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Nov 2010 21:41:04 +0100, "Agent"
    <w...@o...pl> wrote:

    >Sam jeszcze nie korzystałem ale czytałem masę dobrych opini o tym
    >warsztacie http://www.regeneracja-hc.com/

    Xenon do Wartburga mnie rozwalił :))

    http://www.regeneracja-hc.com/pliki/war1.jpg

    http://jerzu.waw.pl GG:129280