  • 1. Data: 2010-08-14 02:17:21
    Temat: Lampka rozladowywujaca baterie...
    Od: jejejjejejeje <z...@g...com>

    Posiadam malutka lampke rowerowa na trzy baterie AAA. Lampka
    bezproblemowo dzialala przez pare miesiecy lecz od pewnego czasu
    dzieja sie dziwne rzeczy. Otoz po wlozeniu nowego zestawu baterii
    alkalicznych i sprawdzeniu ich dzialania(dzialaly), lampka
    samodzielnie rozladowywuje znajdujace sie w niej baterie. Zajmuje jej
    to jakies 2 tygodnie, po ktorych baterie sa praktycznie bezuzyteczne.
    Teoretycznie jeden zestaw takich baterii powinien trzymac swiatlo od 3
    do 5 godzin zaleznie od trybu lampki, oczywiscie kiedy jest ona
    wlaczona.

    Na kabelkach znajdujacych sie na koszyczku z bateriami znalazlem
    drobne przetarcia gumy, widac druty. Nie wiem czy to one powoduja
    rozladowywanie baterii, zastanawiam sie rowniez czy jest sens probowac
    to wyizolowac, czy tez wymienic kabelki na nowe. Jesli to nie to, to
    co moze powodowac takie zachowanie lampki, tj. rozladowywanie baterii?

  • 2. Data: 2010-08-14 09:44:50
    Temat: Re: Lampka rozladowywujaca baterie...
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Uzytkownik "jejejjejejeje" <z...@g...com> napisal w wiadomosci
    v.googlegroups.com...

> [...]
    > to wyizolowac, czy tez wymienic kabelki na nowe. Jesli to nie to, to
    > co moze powodowac takie zachowanie lampki, tj. rozladowywanie baterii?

    Próbuj.
    Kiedys byl motyw z aparatem Fufi S-costam. Przecieral sie plasticzek czy cos
    tam napylonego na niego w komorze baterii i rozladowywalo jedna z 4-rech
    baterii.
    Tutaj moze byc podobny motyw z guma która zaczela przewodzic, jej klej itp.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-08-16 13:30:49
    Od: "Michal Lankosz" <m...@t...pl>

> [...]
    > samodzielnie rozladowywuje znajdujace sie w niej baterie. Zajmuje jej
    > to jakies 2 tygodnie, po ktorych baterie sa praktycznie bezuzyteczne.

    Przydatna moze byc informacja, czy wylacznik tej lampki jest mechaniczny czy
    elektroniczny, lub ma jakas regulacje jasnosci. Jesli siedzi elektronika byc
    moze pojawila sie jakas uplywnosc spowodowana wilgocia, brudem czy korozja.

    Michal