  • 31. Data: 2012-05-30 08:53:30
    Temat: Re: Laptop dla dziecka
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 May 2012 22:21:33 +0200, BQB napisał(a):

    (...)

    Nastepny wujek dobra rada. To jest podobno grupa o sprzecie?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 32. Data: 2012-05-30 08:56:02
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Lisciasty nabazgrał(a):

    > Ano właśnie, jest jakaś strategia na obecne czasy odnośnie dzieci i
    > kompów? Moja trzoda ma obecnie 3 i 4 lata, pytanie jak to rozegrać
    > żeby nie zrobić z nich technicznych analfabetów, ale żeby też nie
    > wpadły w nałóg? Wiem że mam jeszcze czas ale ten czas się szybko
    > skończy :>

    Ja mam 4 latka i mam gdzieś tych co piszą że to zło .. bla bla bla ...
    czasy się zmieniają i komputery stają się normą wychowawczą, komputery to
    nie tylko porno i gry ... chyba że co piszą te bzdury mają tylko takie
    doświadczenia z komputerami. W wieku 3 lat potrafił pisać różne słowa na
    komputerze więc uważam że komputer pomaga w rozwoju dziecka, jako 2 latek na
    tel. układał figury geometryczne w całość oraz łączył cyfry. Oczywiście gra
    w piłkę, rowerek, bieganie itp nie są zaniedbywane.
    Oczywiście nie wolno pozwolić żeby dziecko siedziało 24h przed ekranem i
    trzeba to dozować zarówno czas jak i treści ale nie popadajmy w paranoję.
    Co do wyboru laptop/stacjonarny też wybrał bym laptopa, stacjonarne
    komputery to przeżytek.

  • 33. Data: 2012-05-30 09:02:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 May 2012 23:32:33 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > kompów? Moja trzoda ma obecnie 3 i 4 lata, pytanie jak to rozegrać
    > żeby nie zrobić z nich technicznych analfabetów, ale żeby też nie

    A po prostu - komputer (poza lekcjami) - maks. godzina dziennie. TV - maks.
    godzina dziennie/jeden film. Jesli jest ladna pogoda - won z domu, bawic
    sie na zewnatrz, nie ma komputera ani TV. No i absolutny zakaz korzystania
    z ww. przed wykonaniem obowiazkow.
    A konsoli do gier w domu nie ma i nie bedzie.

    Uwierz, dziala.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 34. Data: 2012-05-30 09:05:45
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Maciek nabazgrał(a):

> [...]
    > korzystania z ww. przed wykonaniem obowiazkow.
    > A konsoli do gier w domu nie ma i nie bedzie.

    Z tym nie będzie to nie mów .. :) dziś nie będzie ale za 2-3 lata może się
    to zmienić. U mnie też nie ma ale za jakiś czas być może się kupi bo kinekt
    jako narzędzie ruchu przed konsolą spisuje się dość ciekamie, nie zawsze
    mamy ładną pogodę na spacery a jak jest -30 to czemu nie poćwiczyć przed
    konsolą, tak samo się top sprawdza przy rywalizacji z kolegami np. grając w
    virtualnego tenisa .. można się nieżle spocić :)

  • 35. Data: 2012-05-30 09:25:19
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-30 08:51, Maciek pisze:
    > Wszyscy jestescie bardzo madrzy, ale zaloze sie, ze wiekszosc nie ma
    > dzieci.
    Myślę, że jeśli chodzi o liczbę dzieci, to moglibyśmy się policytować :->

    > Dla 9-letniego smarka komputer jest po czesci zabawka i musi byc,
    > uwaga, trudne slowo, FAJNY :) Tak to juz z dzieciakami jest.
    Może najwyższy czas wyjaśnić "smarkowi", że nie można mieć wszystkich
    zabawek. Ba - nawet nie warto.

    > Zreszta z doroslymi nie inaczej, tylko sie nie przyznaja - czytacie grupe,
    > to widzicie, ze czesto wywala sie dobrego blaszaka tylko po to, zeby kupic
    > szybszego, badziej bajeranckiego, zracego 2x wiecej pradu, z kompletnie
    > zbednym nadmiarem mocy. Za to ze szpanerskim chlodzeniem na cieklym azocie
    > :P
    Przyznam, że nie zauważam. Może po prostu większość gimnazjalistów
    trafia już raczej na bardziej bajeranckie portale, a nie do
    przestarzałego usenetu :->
    Maciek

  • 36. Data: 2012-05-30 09:26:30
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Ograniczenia - cena. Idealnie bylo sie zmiescic w 1500 zl.

    MSI CR650-419XPL - ok 1200zl
    MSI CR650-278XPL - ok 1400zl

  • 37. Data: 2012-05-30 09:33:37
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-30 08:56, Chris pisze:
    > Co do wyboru laptop/stacjonarny też wybrał bym laptopa, stacjonarne
    > komputery to przeżytek.
    Będziesz walił głową w ścianę, gdy w wieku lat 15 okaże się, że dziecię
    ma np. zniesioną lordozę na odcinku szyjnym kręgosłupa i związane z tym
    dolegliwości: zaburzenia widzenia, równowagi, czucia w dłoniach itp.
    Pozostanie rehabilitacja do końca życia, bo tatuś uważał, że stacjonarny
    to przeżytek :->

    Maciek

  • 38. Data: 2012-05-30 09:35:17
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Pomyśl o konsekwencjach.
    > W tym wieku dzieciak ma się rozwijać motorycznie - biegać za piłką,
    > włazić na drzewa, no i oczywiście: uczyć się.

    Podpisuje sie pod Twoim postem wszyskimi konczynami, niestety...

    PS
    Z tym "uczyc sie" to tak troche nie do konca,
    bo to czy bedzie mialo same 3 czy 5 w podstawowce
    nie ma kompletnie wplywu na to czy pojdzie na studia
    i (co wazniejsze) czy w ogole je ukonczy.

    Natomiast jesli rodzic nie dopilnuje,
    aby dziecko nie mialo platfusa, skoliozy
    i zeby bylo ogolnie rozwiniete,
    to potem takie zaniedbanie rzutuje
    na cale dalsze zycie takiego dzieciaka.
    A studia to se moze zrobic nawet po 30-stce ;)

  • 39. Data: 2012-05-30 09:37:19
    Od: "Q" <n...@s...pl>

  • 40. Data: 2012-05-30 09:44:11
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-05-30 08:56, Chris wrote:
    [.....]
    > Co do wyboru laptop/stacjonarny też wybrał bym laptopa, stacjonarne
    > komputery to przeżytek.
    A to od kiedy, skoro wygoda użytkowania laptopów jest beznadziejna i bez
    znaczenia jest fakt czy jest to laptop z najwyższej czy też najniższej
    półki. Zwłaszcza wyświetlacze są do bani - małe rozmiary oraz niezbyt
    duża i często "dziwna" rozdzielczość. Do tego często błyszczą się jak
    psu jajca. :-) Jakoś nie mogę sobie wyobrazić kolesia robiącego np. w
    branży "software" którego podstawową maszyną do pracy jest laptop. :-)

    A aby było w temacie to mój szwagier kupił 4-letniemu dzieciakowi iPada2
    i tenże (dzieciak) jest bardzo zadowolony. :-) I IMO jest to idealny
    sprzęt do takich zastosowań. :-)