  • 21. Data: 2018-07-24 11:06:52
    Temat: Re: Laserówka blado drukuje
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Przy obecnych cenach w chińskich płytkarniach jedyna sensowna
    > transferowa metoda produkcji małoskalowych PCB to "money transfer".
    To jest wszystko fajne jak się ma te 5 dni na czekanie, ja ostatnio
    miałem dwa dni na zrobienie
    urządzenia i płytkę zrobiłem/wyciąłem nożykiem do tapet :)
    Wyszła lepiej niz termotransferem bo tam mi zawsze podżera ścieszki i
    mam przerwy.
    No i szybciej, poprzednio próbowałem dremelem wydrapać ale efekty były
    okropne,
    nożyk wbrew pozorom może byc nawet dość precyzyjny.
    Więc pojedyncze płytki na wczoraj wycinam nożykiem:)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 22. Data: 2018-07-24 11:29:14
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika sirapacz <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    0-4580-4210-4670-i6944476160.html

    > no to dobrze wystarczył.
    > Nie bardzo wiem czego się spodziewałeś po zbiorniku mającym 16-20ml
    > tuszu:)))

    To naprawdę na tak mało starcza?

    W sumie 1/3 z tych kartek to był cotygodniowy wydruk przeczyszczający,
    żeby tusz nie zasechł (bo rzadko drukuję). Jakbym wiedział, że starczy
    na tak mało, to zrobiłbym wydruk comiesięczny ;)

    > Oryginałów w zasadzie nie sprzedaję - wszyscy biorą zamienniki.
    > Zaczernienie zależy od tego jak długo leży toner, jaki ma proszek etc.
    > Najlepiej wychodzą zamienniki chińskie - nowe, nieregenerowane.

    A jest możliwość sprawdzenia daty produkcji tonera?

    > dwa dni temu kupiłem samsunga z dupleksem i siecią za 109pln:) z tonerem:)
    > nie ma sensu się boksować z takim starociem. Czasu masz za dużo? :D

    Tylko co ja wtedy zrobię z czterema drukarkami, z czego trzy laserowe? :)

    Sieć jest wygodna, ale i tak mam atramentówkę bez sieci, więc stoi za tymi
    drukarkami malutki Beaglebone Green z wifi, który robi za serwer wydruku.
    Dupleks też jest wygodny... o ile drukuje się dwustronnie :)

    Tak naprawdę przy obecnych cenach drukarek warto chyba celować w cenę
    samego tonera?

    > To też chinole, pewnie też przepakowywane z innych firm i nie najtańsze,
    > ale poza jednym tonerem (handluje nimi) nie miałem problemów póki co.
    > Nie pamiętam ich w każdym razie. Spokojnie na allegro możesz szukać -
    > wystrzegaj się regenerowanych. Niektóre biedafirmy sypią tylko proszek
    > co się szybko mści.

    Jak poznać, czy toner nie był regenerowany, a jedynie ktoś wystawił jako
    nowy?

    cx4500-ml1630-new-i7114034100.html

    > markowane chinole - jak ten ecoline. powinno byc to samo.

    No to wezmę ten :)

    > Doświadczeń nie mamy :)
    > Zawsze możesz kupić urządzenie wielof. brothera czy ichnią drukarkę za
    > 300-500pln i używać tylko do tych celów na oryginałach :)

    Można wydać dowolną ilość kasy, tylko po co? ;)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 23. Data: 2018-07-24 12:17:03
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-07-23 22:31, Adam Wysocki wrote:

    > Nie ma takich ustawień w samej drukarce. W cupsie (taki linuksowy ystem
    > drukowania) ustawiłem na maksymalną jakość.

    W plujkach HP(tak mam w Deskjet 5940), aby w pełni obsłużyć drukarkę:
    - czyszczenie dysz
    - ręczna kalibracja
    potrzebne jest oprogramowanie z epoki (nie współpracujące z win 7, tylko
    np. 98)
    nie wspominając o innych systemach operacyjnych.
    Oczywiscie podstawowe sterowniki w win7 pozwalają mi drukować i tyle!
    Zatem przypuszczam że w laserówkach może być podobnie.

    Włodek

  • 24. Data: 2018-07-24 14:06:22
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To naprawdę na tak mało starcza?

    owszem. W zbiorniczku ponadto masz gąbeczkę:) wiec zewnętrzne gabaryty
    zbiornika niekoniecznie mówią o rzeczywistej pojemności zbiornika.

    > W sumie 1/3 z tych kartek to był cotygodniowy wydruk przeczyszczający,
    > żeby tusz nie zasechł (bo rzadko drukuję). Jakbym wiedział, że starczy
    > na tak mało, to zrobiłbym wydruk comiesięczny ;)

    czyszczenie zużywa bardzo dużo tuszu - nie musisz robić co tydzień.

    > A jest możliwość sprawdzenia daty produkcji tonera?
    przed i po zakupie raczej nie bardzo:)

    > Tylko co ja wtedy zrobię z czterema drukarkami, z czego trzy laserowe? :)

    będziesz mieć zajęcie na jesienne przedłużające się wieczory ;)
    a na poważnie to sprzedaj na allegro (na części kupują) albo na GPSZOK
    > Tak naprawdę przy obecnych cenach drukarek warto chyba celować w cenę
    > samego tonera?

    tak, ale nikt nie da ci gwarancji, że akurat toner rozwiąże twój
    problem. Prawodopodobieństwo największe ale nie 100%.
    > Jak poznać, czy toner nie był regenerowany, a jedynie ktoś wystawił jako
    > nowy?

    przed zakupem? :) opierasz się na deklaracji.
    po zakupie widać często zabrudzenia tonerem w miejscach gdzie nie
    powinno go być, odciski palców:), korki zaślepiające otwory fabryczne
    (czasami fabryka je montuje a czasami nie ma otworu)

    > Można wydać dowolną ilość kasy, tylko po co? ;)

    ku chwale wiedzy i nauki! w szczytnym celu - eksperymenty ;)

  • 25. Data: 2018-07-24 14:07:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Więc pojedyncze płytki na wczoraj wycinam nożykiem:)

    jak - wycinasz kształt ścieżek a potem zeskrobujesz miedź dookoła?

  • 26. Data: 2018-07-24 15:53:14
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2018-07-23 o 23:01, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    cx4500-ml1630-new-i7114034100.html
    > Macie jakieś doświadczenia? Druk będzie praktycznie wyłącznie na kalce
    TFO to wg mnie bardzo dobre zaminniki. Sam takie stosuje w Kyocera
    1300DN tylko tu sa jakieś sporo tansze bo 69 PLN na 7200 stron.
    BTW uwazam ze ta Kyocera to zlota drukarka. Wczesniej mialem Samsung ML
    1730 chyba to niebo a ziemia :)

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 27. Data: 2018-07-24 18:01:51
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-07-23 o 22:31, Adam Wysocki pisze:

    > Nie ma takich ustawień w samej drukarce. W cupsie (taki linuksowy ystem
    > drukowania) ustawiłem na maksymalną jakość.

    To może ustaw na maksymalna ciemność.

  • 28. Data: 2018-07-24 18:54:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > czyszczenie zużywa bardzo dużo tuszu - nie musisz robić co tydzień.

    To nie było jako takie czyszczenie tylko po prostu wydruk kartki z
    czarnymi fragmentami. Co ile trzeba to robić, jak się nie drukuje,
    żeby tusz nie zasechł?

    > będziesz mieć zajęcie na jesienne przedłużające się wieczory ;)
    > a na poważnie to sprzedaj na allegro (na części kupują) albo na GPSZOK

    W sumie teraz to idzie do mnie toner do tego Samsunga :)

    > tak, ale nikt nie da ci gwarancji, że akurat toner rozwiąże twój
    > problem. Prawodopodobieństwo największe ale nie 100%.

    Tzn. chodziło mi o to, żeby wybierając drukarkę kierować się głównie ceną
    tonera.

    Z drugiej strony toner w tamtej LJ 6P starczył na 10 lat i starczyłby
    jeszcze, gdyby wydruki nie były blade :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 29. Data: 2018-07-24 22:05:49
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-23 o 23:52, sirapacz pisze:
    > sprawnej nie wyrzucę a brakuje mi okrutnie dupleksu i sieci w niej

    Ja mam drukarkę z tylko USB, ale podpięta do rutera robi za sieciową. A
    swoją drogą dziwne, że poprzedni, starszy ruter tolerował podłączenie
    kilku urządzeń przez HUB(ę) :)
    -- co było istotne, bo miał tylko jedno USB-gniazdko. Teraz mam nowszy
    ruter, (FunBox-2) tej samej firmy, i HUB-a nie toleruje. Na szczęściem a
    dwa gniazdka, bo bym się wkurzył!

  • 30. Data: 2018-07-24 23:50:55
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > To może ustaw na maksymalna ciemność.

    W "Print Quality" są tylko "Normal", "Draft (Economy)", "Best". Zakładam
    że skoro draft jest ekonomiczny, to ma najmniejsze pokrycie tonerem, więc
    best największe...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]