  • 1. Data: 2011-07-08 11:24:06
    Temat: Lazarus IDE
    Od: inst4nce <i...@g...pl>

    Witam

    Co sądzicie o Lazarus IDE.
    Chodzi mi o to, co można w nim zrobić a co nie (jakiego typu aplikacji
    nie da się tworzyć). Mnie się podoba wieloplatformowość.

    pozdrawiam
    inst4nce

  • 2. Data: 2011-07-08 18:12:54
    Temat: Re: Lazarus IDE
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-08 13:24, inst4nce pisze:
    > Witam
    >
    > Co sądzicie o Lazarus IDE.
    > Chodzi mi o to, co można w nim zrobić a co nie (jakiego typu aplikacji
    > nie da się tworzyć). Mnie się podoba wieloplatformowość.

    Każdą dla której jest ono przeznaczone. Szkoda tylko, że owa
    wieloplatformowość nie jest taka 'do końca' :) Jak sobie przeczytasz co
    działa w jakim środowisku to będziesz wiedział o co chodzi. Poza tym sam
    linker jest beznadziejny, przez co wynikowy plik jest ogromnych
    rozmiarów. Można temu zaradzić stosując zewnętrzne oprogramowanie.
    Tak na dobrą sprawę to Lazarus jest nakładką na FPC z dodaną biblioteką
    wizualną. I nie będzie potrafił nic ponad to co potrafi FPC.
    Plusem jest natomiast to, że tworzy on natywne aplikacje dla danych
    systemów.
    Z drugiej strony Delphi też potrafi generować aplikacje na Win32, Win64
    i OsX w wersji natywnej. A VCL jest jednak bardziej dopracowany. No i
    nie ma problemu z linkerem :) Inna bajka że jest płatny.

    pozdrawiam,
    Przemek O,