  • 1. Data: 2022-03-30 18:12:31
    Temat: Lineage i S10+
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Smartfon jak w tytule.

    Mogę dzwonić po ludziach, nie da się do mnie dodzwonić. Nie przychodzą
    SMSy. Nie da się ustawić kont ani odcisku palca.

    Jak żyć?

  • 2. Data: 2022-03-30 20:21:47
    Temat: Re: Lineage i S10+
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 30 Mar 2022 18:12:31 +0200, w <t21vhr$ur7$1@news.icm.edu.pl>, ii
    <i...@o...invalid> napisał(-a):

    > Smartfon jak w tytule.
    >
    > Mogę dzwonić po ludziach, nie da się do mnie dodzwonić. Nie przychodzą
    > SMSy. Nie da się ustawić kont ani odcisku palca.
    >
    > Jak żyć?

    Czytając 70 stron :)
    https://forum.xda-developers.com/t/rom-exynos-lineag
    eos-18-1-for-s10e-s10-s10-v2-2-update-2021-07-23.407
    6585/

  • 3. Data: 2022-03-30 21:48:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.03.2022 o 20:21, r...@k...pl pisze:

    > Czytając 70 stron :)
    > https://forum.xda-developers.com/t/rom-exynos-lineag
    eos-18-1-for-s10e-s10-s10-v2-2-update-2021-07-23.407
    6585/

    A jest tam w ogóle o tym problemie?

    Bo to jest właśnie problem z takimi rozwiązaniami, że jak nie działają
    to nie bardzo jest jak je rozwiązywać.

    Grzebiąc zauważyłem, że mam połączenie z siecią komórkową "Rozłączone"
    na obu slotach, więc zacząłem szukać po necie pod tym kątem i ...

    .. znalazłem sugestię, że należy wyłączyć Wifi i BT i ograniczyć
    połączenia do 3G. No i faktycznie zaczął przyjmować połączenia, SMSy
    spłynęły, ale nadal pisze "Rozłączono".

    A jeszcze mi nie działają "konta" i net chyba nie chodzi przez komórkę.
    Z tego co na początek. Bo potem będą na pewno kolejne.

  • 4. Data: 2022-03-30 22:46:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A jeszcze mi nie działają "konta" i net chyba nie chodzi przez komórkę.
    > Z tego co na początek. Bo potem będą na pewno kolejne.

    a co - wiadomo że nie działa przed instalacją?
    bixby? znaczy tłumaczenie tekstów które widzi aparat?
    banki, w sensie płacenie telfonem?
    roaming krajowy?
    Tak się zastanawiam nad zainstalowaniem
    a czy od kopa działa nagrywanie rozmów, albo jakies inne plusy?
    ToMasz

  • 5. Data: 2022-03-31 13:12:53
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.03.2022 o 22:46, ToMasz pisze:

> [...]
    > roaming krajowy?
    > Tak się zastanawiam nad zainstalowaniem
    > a czy od kopa działa nagrywanie rozmów, albo jakies inne plusy?

    Skąd miałbym wiedzieć co nie działa przed instalacją?! Według nich nie
    ma żadnego problemu.

    No ale skoro piszą o opcjonalnym instalowaniu usług Googla to nie
    wyobrażam sobie by bez tego "wszystko działało" poza oczywiście tym, że
    wszystko działa co może działać.

    Ja dlatego to zainstalowałem by mieć nagrywanie rozmów.

    Bo byłem kiedyś szczęśliwym posiadaczem smartfona z Windows Mobile (tym
    nowym) i mi nagrywanie normalnie działało. Ale MS zakończył wsparcie i
    zacząłem się rozglądać za alternatywą. Pisałem nawet tutaj o tym. Nim na
    dobre zdecydowałem, smartfon z WM mi się strzaskał. Nie płakałem bo i
    tak był do zmiany.

    No i wybrałem S10. Ale tam okazało się, że wszystko działa z wyjątkiem
    nagrywania rozmów. W efekcie musiałem swoje rozmowy biznesowe prowadzić
    na innym smartfonie z WM. Prywatnych na innej karcie nie miałem powodu
    nagrywać więc sobie korzystałem z tego S10. I szukałem rozwiązania.
    Jedną z opcji było właśnie wgranie Lineage. Ale nie bardzo się składało.
    Na urządzeniu było dużo różnych danych, które było trzeba przenieść i
    oczywiste było, że pojawią się inne problemy. Więc zwlekałem. Tak
    zwlekałem, że 2x mi smartfon upadł poważnie i po drugim razie nie bardzo
    już nadaje się do używania (pasek na dole wyświetlacza).

    Więc kupiłem ten S10+ z myślą właśnie o Lineage. Jak wymyśliłem tak
    zrobiłem. Początkowo nawet miałem oryginalny system Samsunga. I nawet
    użyłem łizarda do przenoszenia danych z poprzedniego urządzenia czyli
    S10 po kablu czy Wifi. Oczywiście efekt tego przenoszenia był mizerny.
    Ten sam system, smartfon niemal ten sam. No ale nie przenoszą się dane
    logowania do różnych aplikacji. To jest pewnie związane z inwigilowaniem
    telefonu użytkownika, że te wszystkie aplikacje są ściśle związane nie
    tyle z kontem użytkownika ile jego urządzeniem. Zmieni się urządzenie to
    nie tylko stracą się np połączenia BT np smatrwatch (jak to teraz
    połączyć ponownie bez utraty danych), ale i logowania do tych wszystkich
    aplikacji kontrolowanych zewnętrznie (nie mam czasu na ustawienie
    kilkunastu programów od nowa). Kawał mentalnego g..a i tyle.

    No ale nagrywanie rozmów mam. I tak jak przewidywałem mam też inne
    problemy :-)

    Jak miałbym obstawiać, raczej nie wrócę do zamkniętego systemu
    producenta telefonu tylko będę przez kolejne 2 lata walczył ze wszelkimi
    przeciwnościami Lineage. Może kiedyś kupię sobie jakiś otwarty sprzętowo
    smartfon. I smartwatcha na ESP32 zamiast tego g..a co dane trzyma w
    chinach ludowych. Może zresztą nie wrócę do tej ich aplikacji bo jest
    inna otwartoźródłowa.

  • 6. Data: 2022-03-31 17:45:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Mar 2022 18:12:31 +0200, ii wrote:
    > Smartfon jak w tytule.
    > Mogę dzwonić po ludziach, nie da się do mnie dodzwonić. Nie przychodzą
    > SMSy. Nie da się ustawić kont ani odcisku palca.
    >
    > Jak żyć?

    Wyrzucic, kupic dobry smartfon, zapomniec o lineage :-(

    J.

  • 7. Data: 2022-03-31 22:20:47
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 31.03.2022 o 17:45, J.F pisze:

    > Wyrzucic, kupic dobry smartfon, zapomniec o lineage :-(
    >
    > J.

    Ale że jak?

  • 8. Data: 2022-04-01 09:00:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > No ale nagrywanie rozmów mam. podobno na samsungach, nagrywanie rozmów działa, jest
    wbudowane w
    system, ale zablokowane w naszym regionie. przed lineage nie próbowałeś
    wgrywać innego regionu? albo zrootować i nagrywać - czy takiej opcji niema?

    ToMasz

  • 9. Data: 2022-04-01 11:52:07
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 01.04.2022 o 09:00, ToMasz pisze:

    > system, ale zablokowane w naszym regionie. przed lineage nie próbowałeś
    > wgrywać innego regionu? albo zrootować i nagrywać - czy takiej opcji niema?

    Na pewno jest, ale wolałem zbudować smartfon od nowa zamiast naprawiania
    go. Nagrywanie było powodem podjęcia prac, ale ideologicznie właściwsze
    dla mnie było wyjście od gołego systemu.

    I tak największą stratą jest to całe zamieszanie związane z
    roztrzaskaniem starego smartfona z WM. Utraciłem np. telefoniczne
    zgłoszenia reklamacyjne, które były podstawą odmowy zapłaty.