  • 21. Data: 2018-05-14 13:03:37
    Temat: Re: Lutowanie wtyków DIN
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Wyjątkowość Sebastiana nie sięga tak daleko, [...]

    No nie wiem, nie wiem... Od lat utwierdzm się w przekonaniu,
    że bardzo daleko, a nawet jeszcze dalej.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2018-05-14 16:29:58
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    Od wielu lat do lutowania stalowych, niklowanych, chromowanych powierzchni, sprężyn,
    styków akumulatorków, blach nierdzewnych itp. używam wodnego roztworu chlorku cynku.
    Na Allegro 100 gramów proszku ZnCl2 można kupić już za 3,50 zł. Wodny roztwór każdy
    może sobie zrobić sam. Za pomocą tego roztworu można całkiem łatwo polutować prawie
    wszystko co metalowe.
    W nagłych przypadkach można jako topnik użyć tabletki aspiryny, polopiryny. Takie
    lutowanie najlepiej przeprowadzać jednak na wolnym powietrzu bo opary są bardzo
    duszące.

  • 23. Data: 2018-05-14 20:22:27
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 02:44:50 UTC-5 użytkownik tck napisał:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > przegladarce.
    > Smiali sie ze mnie.
    > A potem sie okazalo ze sie nie da backupu zrobic a popularna przegladarka
    > nie jest wspierana :)
    >
    > Aaaa i kiedys zapytalem jak sie gasi jedna z macierzy IBM-a. Taka
    > midrangeowa. Chlopaki mnie wysmiali ze ich sie nie gasi.
    > Nie trwalo dlugo jak szefu zarzadzil migracje serwerowni. Jak sie zabrali do
    > akcji to zapytalem czy maja wsparcie IBM. Spytali gupio czemu. To
    > powiedzialem ze macierzy nie zgasza. Drugi raz sie smiali :)
    >
    > Az sie okazalo ze nie zgasza i trza support IBM-a zaprosic :)

    A znam :)
    Obok tego byly filmiki z tych upsow ktore pozwalaja sie wpiac miedzy elektrownie a
    odbiornik.

    Ciekawe rozwiazania :)

  • 24. Data: 2018-05-14 20:44:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/14/2018 8:56 AM, Piotr Wyderski wrote:
    > lutowania. Nie spodziewam się, że milion Chińczyków najpierw
    > metalizuje te wtyczki nie tym, co trzeba, a potem drugi milion
    > to skrobie

    Zapomnialeś jak to było w PRL. Tysiące bubli i poświęcanie czasu na
    odbublanie.

    Miałem swego czasu worek tranzystorów z CEMI o idetycznym problemie nie
    łapania cyny. W takich niespotykanych już prostokątnych obudowach z
    krotkimi nóżkami i sciętym rogiem. BC4xx ? Nie pamiętam już. Wsadzali to
    też do zestawów politechnicznych przez co być może wielu ludzi wybralo
    karierę prawniczą niż inżynierską po godzinie grzania lutownicą bez efektów.

    Potem znalazlem jeszcze te tranzystory w kilku radiach, jak je widzialem
    na plytce to było 1000% pewności że zimne luty do poprawy, potrafiły
    same wypaść.

    Innymi słowy, nie , nie zdziwie się.

    Z innej beczki: silniki do pralek na rynek *wewnętrzny* chin miały
    zaniżaną ponad 2x moc (nakaz oszczędzania metali kolorowych). Efektem
    czego pralki nie kręcily bebnami. Zakład który to montował fizycznie w
    pralkach miał osobna linie montazową na której nowe silniki odwijano z
    uzwojeń i nawijano na nowo. Wiem to z pierwszej reki człowieka który był
    oddelegowany do oceny wartości fabryki i jakości produkcji. Jak twierdzi
    tego się nie da pojąć chyba że ktoś pracował w PRL na styku kilku
    kombinatów, wtedy ma jakieś szanse co to jest gospodarka centralnie
    odpierdalana.

  • 25. Data: 2018-05-14 20:46:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/14/2018 4:29 PM, kilokitu wrote:
> [...]
    roztwór każdy może sobie zrobić sam. Za pomocą tego roztworu można całkiem łatwo

    Dzięki, sprawdzę, do sprawdzenia został mi jeszcze salmiak ;) Ojciec
    blacharz-dekarz, więc to zobowiązuje.

    > W nagłych przypadkach można jako topnik użyć tabletki aspiryny, polopiryny.

    Straszne swiństwo, raz prawie zemdlalem po przypadkowym zassaniu. Lepiej
    nie.

  • 26. Data: 2018-05-14 21:35:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/14/2018 8:44 PM, Sebastian Biały wrote:
    > W takich niespotykanych już prostokątnych obudowach z
    > krotkimi nóżkami i sciętym rogiem.

    O takie, obudowa CE36:

    https://sklep-elektronik.pl/12352-large_default/tran
    zystor-bf196-npn-40v-0025a-016w-400mhz-obudowa-ce36.
    jpg

    Tylko oto zwykłe pnp były, cos mi świta że C158. Wyrzuciłem tego z
    kilogram, nie udało się ani jednego przylutować. Inna paczka kupiona ze
    2 lata wczesniej lutowała się jak marzenie.

  • 27. Data: 2018-05-14 22:35:53
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały wrote on 14.05.2018 21:35:

> [...]
    zystor-bf196-npn-40v-0025a-016w-400mhz-obudowa-ce36.
    jpg

    > Tylko oto zwykłe pnp były, cos mi świta że C158.

    Od BC157 do BC159 i npn od BC147 do BC149.

    https://www.datasheetq.com/contents-image1/Unspecifi
    ed/149548-DI1.gif

  • 28. Data: 2018-05-14 23:07:04
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 14-05-2018 o 16:29, kilokitu pisze:

    > Od wielu lat do lutowania stalowych, niklowanych, chromowanych powierzchni,
    sprężyn, styków akumulatorków, blach nierdzewnych itp. używam wodnego roztworu
    chlorku cynku.
    Blacha nierdzewna lutuje się lepiej fosolem niż chlorkiem cynku.
    Przynajmniej w moim przypadku tak było. Lepiej się rozpływała cyna. Też
    tani.

  • 29. Data: 2018-05-14 23:20:24
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > kilogram, nie udało się ani jednego przylutować. Inna paczka kupiona ze
    > 2 lata wczesniej lutowała się jak marzenie.

    BC147-149 i BC157-159.
    I wersje bomisowe - bez literki B. I ja nie przypominam sobie problemów
    z ich lutowaniem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 30. Data: 2018-05-14 23:53:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/14/2018 11:20 PM, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > BC147-149 i BC157-159.
    > I wersje bomisowe - bez literki B. I ja nie przypominam sobie problemów
    > z ich lutowaniem.

    Mi trafił się worek tragicznych. Ale mialem też sporo normalnych.
    Kwestia typowa dla tamtej gospodarki, robili z tego co było.