  • 1. Data: 2019-09-04 07:56:41
    Temat: MPLAX X + xmega + biblioteka ASF
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jak wiadomo Microchip jakiś czas temu przejął Atmela i obecnie ma
    miejsce integracja produktów tej firmy z narzędziami Microchipa. Od
    jakiegoś czasu IDE MPLAB X wspiera procesory z rodziny AVR, w tym układy
    xmega.

    Z mojej perspektywy jest do dobra informacja, bo w Atmel Stduio drażnił
    mnie fakt, że było to narzędzie tylko dla Windowsa, przez co zwykle
    korzystałem z Eclipse albo ręcznie pisałem Makefile dla jakiegoś
    prostszego projektu. Niemniej odkąd przerzuciłem się na PIC32, MPLAB X
    stał się moim głównym narzędziem, a z AVR-ów korzystałem coraz rzadziej.
    Teraz jednak pojawiła się okazja, żeby do nich wrócić.
    Wykorzystałem więc swoją płytkę z atxmega128a3u i zacząłem po kolei
    uruchamiać rozmaite peryferia. Wszystko szło całkiem nieźle do momentu,
    gdy spróbowałem uruchomić USB CDC.

    Chciałem posłużyć się tym przykładem:
    http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/03/Xmega-em
    ulacja-portu-szeregowego-rs-232-na-USB.html

    Linki do plików projektu są już co prawda nieaktywne, udało mi się
    jednak znaleźć (prawdopodobnie) to samo w tym wątku:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2631840.html

    I tutaj trafiłem na problem...
    Projekt wygenerowany w starym Atnmel Studio 6. MPLAB X nie potrafi go
    zaimportować. Biblioteka ASF odpowiadająca za obsługę USB CDC mieści się
    katalogu "ASF", z całą masą katalogów podrzędnych, z plikami źródłowymi
    rozrzuconymi między nimi. Kod źródłowy przykładu nie odwołuje się do
    plików nagłówkowych za pomocą ścieżek względnych, ale podaje same nazwy
    plików w formie #include <plik.h>. Podejrzewam więc, że oryginalny
    projekt musiał sobie dołączyć odpowiednie katalogi w parametrach kompilacji.

    Jest jakiś prosty sposób na dołączenie tej biblioteki do istniejącego
    projektu MPLAB X?