  • 1. Data: 2013-04-16 19:09:33
    Temat: Magister Inżynier elektronik
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach - Wydział Elektryczny.

    Aplikuje do roboty, umawiam się na spotkanie.. Jest punktualny, to
    plus!!
    Pytam czy zna się na FPGA, syfrówce, analoówce i takie tam... No
    pewno, że tak !! Facio pewny siebie, jednocześnie bardzo
    komunikatywny i kulturalny. Jest NIEŹLE se myślę!! Ale co tam,
    spróbuję go wypuścić... Czy ma Pan jakieś pojęcie o lampach
    elektronowych?? Buahaha, Proszę Pana, toż to prehistoria... No
    dobra, ale wie Pan jak to działa? No pewno, że tak!!

    No to maluję chłopu bańkę z termokatodą (oczywiście tak tego nie
    nazywam). Mówię mu, że jest to bańka szklana z wpierdzielonym
    kawałkiam druta co się żarzy pod wpływem podanego napięcie (ot, jak
    zwykła żarówa), a po przeciwniej stronie tej bani mamy też wdupconą,
    ale raczej chłodną elektrodę. Pytam o prynd płynący przez tą banię
    przy podłączeniu jakiegoś tam "U" podłączonego (spolaryzowanego)
    między tymi wspawanymi ciulstwami raz ta , raz śmak. Odpowiedź: ZERO,
    bo w powietrzu prąd nie płynie!! Hmmm, mówię, że tam nie ma
    powietrza, odpowiedź: no to tym bardziej... Pytam jak działa DIODA...
    Ano we wte przewodzi, a w drugie nie... OK!! Dlaczego pytam się? Odp.
    a kto to dzisiaj robi na lampach?! OK, idemy dalej...

    No dobra, zna się Pan na technologiach syfrowych?? No pewno, że
    tak !! No to weż mi Pan namaluj najprostszy schemat dzielnika /2
    sygnału zegarowego na jakimś TTL'u. Odpowiedź: Proszę Pana, takie
    rzeczy to się dzisiaj robi "komputerowo". Hmmm.., ale jak pytam
    dalej... Odpowiedź : są na to specjalne programy!!

    Więcej pytań mi do łba nie wpadło...

  • 2. Data: 2013-04-16 19:17:39
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-04-16 19:09, Stachu Chebel pisze:
    > Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach - Wydział Elektryczny.

    Z informatyką jest podobnie. Kilkadziesiąt lat temu zaprojektowano w
    Polsce system operacyjny CROOK - mniej więcej wtedy co UNIX.

    Dzisiejsi studenci nie potrafią załadować biblioteki do procesu i
    najchętniej wszystko by robili "w siszarpie i dotnecie", bo to jedyne co
    znają z firemek w których chałturzą poza studiami. A na przedmiocie
    projekt zespołowy najchętniej napisaliby... portal społecznościowy w HTML,
    PHP i MySQL.

  • 3. Data: 2013-04-16 19:20:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stachu Chebel" napisał w wiadomości grup
    >Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach - Wydział Elektryczny.
    >Aplikuje do roboty, umawiam się na spotkanie.. Jest punktualny, to
    >plus!!

    A w ogloszeniu zarobki byly podane ? :-P

> [...]

    >dobra, ale wie Pan jak to działa? No pewno, że tak!!
    >No to maluję chłopu bańkę z termokatodą (oczywiście tak tego nie

    Panie, ja tu na inzyniera aplikuje, a nie na kustosza :-)

> [...]
    >rzeczy to się dzisiaj robi "komputerowo". Hmmm.., ale jak pytam
    >dalej... Odpowiedź : są na to specjalne programy!!

    I dobrze gada. Toz to trzy linijki w VHDL trzeba napisac.

    A schemat przerzutnika D na bramkach narysujesz ? Taki jak byl w 7474.
    A widzisz, specjalista od szyfrowki sie znalazl, a przerzutnika nie
    potrafi zrobic :-)

    P.S. Zadanie 2 - korzystajac ze znanych metod syntezy automatow,
    zsyntezuj taki przerzutnik bez zagladania do ksiazki :-)

    Podpowiem - sklada sie 3 przerzutnikow RS.

    PPS. prawde powiedziawszy sam nie potrafie zsyntezowac :-)

    PPPS. Kolejnemu mozesz dac opornik. Niech powie co to jest i jakiej
    wartosci. taki z cyferkami
    Aczkolwiek, w czasach SMD, to wszystko i tak wyglada podobnie, a i
    oporniki sa przestarzale ..

    J.

  • 4. Data: 2013-04-16 19:31:10
    Od: Honza <H...@p...com>

> [...]
    > znają z firemek w których chałturzą poza studiami. A na przedmiocie
    > projekt zespołowy najchętniej napisaliby... portal społecznościowy w HTML,

    No to teraz juz wiem dlaczego jak zona dorwie sie do komputera pograc w
    skalne miasteczko komputer grzeje sie piec martenowski.
    Niby prosta gierka, w czasach spectrum gralo sie w podobne.

  • 5. Data: 2013-04-16 19:52:45
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 16 Kwi, 19:20, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A w ogloszeniu zarobki byly podane ? :-P

    > Panie, ja tu na inzyniera aplikuje, a nie na kustosza :-)

    > I dobrze gada. Toz to trzy linijki w VHDL trzeba napisac.

    To se napisz to w czym chceta. VHDL / Verilog / SystemC , zrób sę
    syntezę , zprojektuj porządne PCB pod wyrok syntezy, zamów FPGA albo
    CPLD, kup se kabel do dżejtaga i takie tam pierdle.. Da się? Tak !!
    Nie o to chodzi. I też nie o to chodzi aby to poplątać na 7474!! Nie
    łapiesz problemu?? JF, nie rżnij głupa !!

  • 6. Data: 2013-04-16 19:59:43
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 16 Kwi, 19:52, Stachu Chebel <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > Nie o to chodzi. I też nie o to chodzi aby to poplątać na 7474!!  Nie
    > łapiesz problemu??  JF, nie rżnij głupa !!

    A zrób na 2-ch TTL'ach powielacz 2 x f. Da się?? TAK !! Kombinuj....

    P.S. SYNCHRONICZNY !!

  • 7. Data: 2013-04-16 20:01:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Nie o to chodzi. I też nie o to chodzi aby to poplątać na 7474!! Nie
    >łapiesz problemu?? JF, nie rżnij głupa !!

    Ale faktem jest ze czasy sie zmieniaja, a ty zadajesz pytania ... z
    prehistorii :-)

    A jako ze teraz obie strony maja rowne szanse ... ciekawe czy na
    jakims forum nie nasmiewa sie z niedoszlego pracodawcy :-)

    On tu inzynier cyfrowy, a ty mu jakies banki i druciki rysujesz :-)

    P.S. To ze elektronik nie zna sie na opornikach przestalo mnie dziwic.

    J.

  • 8. Data: 2013-04-16 20:11:46
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 16 Kwi, 20:01, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > On tu inzynier cyfrowy, a ty mu jakies banki i druciki rysujesz :-)
    >
    > P.S. To ze elektronik nie zna sie na opornikach przestalo mnie dziwic.

    =========

    Że na opornikach się nie zna, i to normalka?? Być może to normalka w
    PL i wręcz w EU... W ChRL znają się na opornikach i trzepią na tym
    kasę. Hmmm, tymczasem nasi młodzi "inżynierowie" nie mają ZIELONEGO
    pojęcia, co to jest rezystancja. O pojemności kondziora nie wspomnę...

  • 9. Data: 2013-04-16 20:23:03
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > On tu inzynier cyfrowy, a ty mu jakies banki i druciki rysujesz :-)
    >
    > P.S. To ze elektronik nie zna sie na opornikach przestalo mnie dziwic.

    Jężynier powiadasz... a jak pójdę do lekarza, to na czym on się znać będzie?
    :P Na obsłudze rentgena i EKG? A jak dostanę sraczki, to co, wyśle mnie do
    apteki po Stoperan, czy po Laremid? Jak tak, to po chu..dego woła mi lekarz,
    sam pójdę do apteki i kupię co trzeba :P I przypuszczam, że lepiej na tym
    wyjdę, bo jak nie pomoże, to dalej będę szukać pomocy i może wreszcie trafię
    na kogoś, kto raczył uważać na wykładach...?
    (A na nagrobku napiszą mi ostre niedokrwienie krezki, czy jaki inny wuj...)
    Sory, ale chyba do kowala, pana Kazia pójdę, gdy np. zepsuje i się samochód,
    wobec powyższego przypuszczam, że on lepiej naprawi auto, niż ASO...
    Zastanawiam się, czy już się bać, czy jeszcze mogę się pośmiać? (nad tymi
    ęrzenieramy)
    Wolałbym wszakże, żeby tego pokroju taki architekt, jednak nie projektował,
    ani tym bardziej nie budował, domu w którym mieszkam, czy mostu, po którym
    jeżdżę...

  • 10. Data: 2013-04-16 20:55:45
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Ale faktem jest ze czasy sie zmieniaja, a ty zadajesz pytania ... z
    > prehistorii :-)

    Raczej z zasad działania.

    > On tu inzynier cyfrowy, a ty mu jakies banki i druciki rysujesz :-)

    Inżynier cyfrowy, co nie widział przerzutnika, nie potrafi napisać trzech
    linijek w dowolnym programie (o LD dla elektryków nie wspomnę), który to
    realizuje...
    A jakby co to wszytsko to jest _specjalne_ :)

    Podobają mi się takie pytania.

    --
    Desoft