  • 1. Data: 2009-01-02 12:24:21
    Temat: Maksymalnie cichy a przy tym wydajny komp (jako media center i serwer plików) - Wasze propozycje
    Od: jancio <j...@o...eu>

    Zamierzam postawić sobie PC w celu jak w temacie (w tym momencie proszę
    zwolenników konsol o powstrzymanie się przed udziałem w tym wątku :).

    Chodzi o zbudowanie maszyny maksymalnie cichej, ale też wydajnej.
    Tak aby można było spokojnie odpalać wcpółczesne gry na tv lcd w HD
    (może niekoniecznie FULL HD, wiadomo :)

    Grafiki z pasywnym chłodzeniem są niewydajne...zostaje mniejsze zło -
    chłodzenie powietrzem (nie chcę się pakować w WC) maksymalnie ciche.
    Które karty Waszym zdaniem są ciche? A może inaczej - które wiatraki
    zastępcze byście polecili?. Bo podejrzewam że 'fabryczne' zawsze będą
    głośne...

    No i - druga sprawa, możliwie bezgłośny zasilacz do tego...
    trzecia - cichy dysk, tutaj performance na mniejsze znaczenie.

    Jancio

  • 2. Data: 2009-01-02 12:58:46
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "jancio" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
    > chłodzenie powietrzem (nie chcę się pakować w WC) maksymalnie ciche.

    Dlaczego nie chcesz WC?

    > Które karty Waszym zdaniem są ciche? A może inaczej - które wiatraki zastępcze
    > byście polecili?. Bo podejrzewam że 'fabryczne' zawsze będą głośne...

    Jak ma być wydajne = będzie hałas.
    Będzie ciche => mało wydajne (piecyk).

    > No i - druga sprawa, możliwie bezgłośny zasilacz do tego...

    be quiet

    > trzecia - cichy dysk, tutaj performance na mniejsze znaczenie.

    SSD lub ew. 2,5".

  • 3. Data: 2009-01-02 13:04:51
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 13:24:21 +0100, jancio napisał(a):

    > Grafiki z pasywnym chłodzeniem są niewydajne...zostaje mniejsze zło -
    > chłodzenie powietrzem (nie chcę się pakować w WC) maksymalnie ciche.

    Skąd takie przeświadczenie? U mnie po zmianie na pasywne to się nawet
    poprawiło :)

    > Które karty Waszym zdaniem są ciche? A może inaczej - które wiatraki
    > zastępcze byście polecili?. Bo podejrzewam że 'fabryczne' zawsze będą
    > głośne...

    Jeśli koszty też mają znaczenie to albo Arctic Cooling (do tej pory jestem
    z nich mocno zadowolony) z mniejszych wiatraczków, albo z większych Tacens.
    Na Tacensie buduję teraz coś co nazwałem One-Fan-PC -- jeden wiatrak z boku
    obudowy chłodzi dysk, grafikę 9600GSO Sonic, X2 3600+ i zasilacz Chieftec
    350W.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 4. Data: 2009-01-02 13:40:22
    Od: jancio <j...@o...eu>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "jancio" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Dlaczego nie chcesz WC?

    Bo nie mam z tym żadnego doświadczenia, poza tym ma toto stanąć obok
    szafki rtv i jak najmniej zwracać uwagę.

    > be quiet

    ok

    > SSD lub ew. 2,5".

    O widzisz...takie 2x2,5 w raid 0 to i do gier się nada...dzięki za pomysł.

    Jancio

  • 5. Data: 2009-01-02 14:13:42
    Od: jancio <j...@o...eu>

    Jan Bartnik pisze:

    > Skąd takie przeświadczenie? U mnie po zmianie na pasywne to się nawet
    > poprawiło :)

    No a jakie pasywki się nadają do grania?
    A może dwie w SLI? ale to już pewnie wygeneruje piekarnik...

    > Jeśli koszty też mają znaczenie to albo Arctic Cooling

    Mam AC w tej chwili na procku i na grafice..bezgłośne nie są, ale po
    spowolnieniu obrotów od biedy może być, temperaturowo wyrabiają.

    Jancio

  • 6. Data: 2009-01-02 14:24:37
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jeśli koszty też mają znaczenie to albo Arctic Cooling (do tej pory jestem
    > z nich mocno zadowolony) z mniejszych wiatraczków, albo z większych
    > Tacens.

    Rowniez polecam AC, kiedys uzywalem Papstow ale byly zdecydowanie drozsze, a
    roznica nieslyszalna ;)

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://forum.virtual-it.pl/

  • 7. Data: 2009-01-02 14:41:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Washi" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Rowniez polecam AC, kiedys uzywalem Papstow ale byly zdecydowanie drozsze, a
    > roznica nieslyszalna ;)

    Tobie chyba słoń nadepnął na ucho. W budzie mam AF8025L i niesłyszalne są przy
    5V (przy 8V słyszę szum).

  • 8. Data: 2009-01-02 14:51:29
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Fri, 2 Jan 2009 15:41:57 +0100, qwerty napisał(a):

    > Tobie chyba słoń nadepnął na ucho. W budzie mam AF8025L i niesłyszalne są przy
    > 5V (przy 8V słyszę szum).

    *Różnica* jest niesłyszalna :)
    Na procek można dać np. przejściówkę 80mm na 140mm i zapakować tam
    wolnoobrotowy AC za mniej niż 15 zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 9. Data: 2009-01-02 15:07:27
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 15:13:42 +0100, jancio napisał(a):

    > No a jakie pasywki się nadają do grania?
    > A może dwie w SLI? ale to już pewnie wygeneruje piekarnik...

    To zależy co tam ma być "do grania" na tym media center. 9600GSO Sonic
    udaje się bezwiatrakowo schłodzić do 35-40'C w stresie. Oczywiście, nie na
    stockowym chłodzeniu.

    Jeśli całość ma służyć również jako serwer plików to obstawiam, że będzie
    chodzić 24/7. I tu trzeba się zastanowić. Jeśli ma to być do ekstremalnego
    grania to będzie pewnie pochłaniać gigantyczne ilości energii. W idle może
    zejdzie do 100W (chyba bardzo optymistyczne założenia). To rocznie zeżre
    nam ok. 1 MW energii, czyli jakieś 350-500 zł rachunku za prąd. Chyba
    taniej i efektywniej wyjdzie kupić dysk sieciowy albo router z USB. Obok
    tego zmontować sobie pecetową konsolę do gier.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 10. Data: 2009-01-02 16:07:34
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba jancio napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    > Które karty Waszym zdaniem są ciche? A może inaczej - które wiatraki
    > zastępcze byście polecili?. Bo podejrzewam że 'fabryczne' zawsze będą

    Zobacz na allegro alternatywne chłodzenia. Nie wiem jak bardzo wydajną
    chcesz mieć kartę, ale ja za 80zł kupiłem coś takiego
    http://www.frazpc.pl/artykuly/475/GALAXY/7300GT/ORAZ
    /7600GS/Poza/specyfikacja
    Galaxy na tym zalmanie chodzi u mnie z odłączonym wentylatorem, do Worms
    4 nawet go nie podłączam. Gdyby Ci się udało jakoś sprytnie regulację
    zrobić to mógłbyś go puścić powoli i w ogóle by go nie było słychać.

    Co do zasilacza, to ja wyszedłem z założenia, że kupię tani i dobry
    (wtedy Chieftec 400W był za 135zł) i po miesiącu wymienię w nim
    wentylator na Arctic Cooling. Lepsze rozwiązanie niż kupno zasilacza za
    300zł.

    Dysk... hmm. SSD? System w RAM-ie + UPS? Musisz wiedzieć, że zwykły dysk
    na talerzach będzie najgłośniejszym elementem zestawu.

    Marcin Kocur