  • 1. Data: 2011-12-22 06:36:34
    Temat: Malowanie schematów - zupełnie luźny temat
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Wiele naprawdę poważnych firm publikuje na swoich stronach wiele pożytecznych
    schematów do różnistych aplikacji.
    TI , Analog Devices itd.. Co jest jednak 'upierdliwe' ?! Bardzo popularne w
    USA jest stosowanie na schematach
    tzw. "off sheet connection". Znajdziecie to w Cadence OrCad/Allegro ,
    Protel/Altium itd.. Moim zdaniem , BARDZO Źle
    się czyta takie schematy.. Mało tego , nawet przy stosunkowo małej ilości
    połączeń , autorzy projektu nie "malują połączenia" od
    U_xx-pin_xx do U_yy-pin_yy , tylko robią 'małą krechę' od pina scalaka i dają
    do 'neta' etykietę , np. 'RESET'.

    Z formalnego punktu widzenia , wszystko jest OK , ale czytanie tych schematów
    , poszukiwanie drugiej strony tego 'Reseta' ,
    to KOSZMAR , i chlastanie mięsem o ścianę.. No w końcu to jego mać znajduję
    , ale co się nawpieniam przy tym ...

    Ja maluję schematy hierarchicznie : definiuję 'czarną skrzynkę' , porty we/wy
    o nazwach takich samych na 'skrzynce'
    jak i wewnątrz jej schematu, młodzi adepci elektroniki , którym
    chętnie pomagam czytają to bez problemu..

    Tymczasem , wiodące firmy publikują schematy aplikacyjne z wykorzystaniem 'Off
    sheet connectors'. No do diabła , nawet autor
    projektu po 2 tygodniach ma prawo się w tym pogubić !!

    ==========

    OK , luźny temat , z mojej strony problemu nie ma , robię po swojemu i
    tyle... Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ??

    MH

  • 2. Data: 2011-12-22 07:30:31
    Temat: Re: Malowanie schematów - zupełnie luźny temat
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-12-22 07:36, MH pisze:
> [...]

    > OK , luźny temat , z mojej strony problemu nie ma , robię po swojemu i
    > tyle... Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ??

    Wyszukiwanie w PDFach nie działa? W Orcadzie globalne połączenia są
    oznaczane ->>, >>- więc od razu widać z czym masz do czynienia.

  • 3. Data: 2011-12-22 07:43:02
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zbych <a...@o...pl> napisał(a):

    > Wyszukiwanie w PDFach nie działa? W Orcadzie globalne połączenia są
    > oznaczane ->>, >>- więc od razu widać z czym masz do czynienia.

    ===============

    Ano właśnie , łapiesz to Kolego w PDF'ie. Nie sądzisz , że jest to
    'upierdliwe' ?? Translacja SCH=>PDF=>wyszukiwanie nazwy neta , i zaś w drugą
    stronę otwieranie schematu pod OrCadem i namierzanie , gdzie mniej więcej ten
    'net' jest.. Zgodzisz się , że jest to trochę 'upierdliwe' ?? Moim zdaniem
    , schematy hierarchiczne są o wiele bardziej czytelne...

    MH

  • 4. Data: 2011-12-22 07:45:12
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-12-22 08:43, MH pisze:

> [...]
    > stronę otwieranie schematu pod OrCadem i namierzanie , gdzie mniej więcej ten

    Żadne mniej więcej, w Orcadzie wyszukiwanie też działa.

  • 5. Data: 2011-12-22 08:11:55
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zbych <a...@o...pl> napisał(a):

    > ch

    > Żadne mniej więcej, w Orcadzie wyszukiwanie też działa.

    ==============

    Ależ pewnie , że działa !! Chodzi mi o to , że jest to 'upierdliwe' !!
    Poczytaj post od początku , zapewne załapiesz !!

    MH

  • 6. Data: 2011-12-22 08:28:05
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-12-22 09:11, MH pisze:

    > Ależ pewnie , że działa !! Chodzi mi o to , że jest to 'upierdliwe' !!
    > Poczytaj post od początku , zapewne załapiesz !!

    Czytam od początku i widzę, że jedyny problem to obsługa czytnika PDF i
    twoja "oryginalna" interpunkcja.

  • 7. Data: 2011-12-22 09:07:54
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 22/12/2011 06:36, MH wrote:

    > OK , luźny temat , z mojej strony problemu nie ma , robię po swojemu i
    > tyle... Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ??

    U nas wychodza schematy w obu 'wariantach' i problemu nie ma.
    Od pewnego stopnia zlozonosci ukladu dla mnie latwiej jest uzywac
    off-page connectors.

    --
    Jerry1111

  • 8. Data: 2011-12-22 09:17:08
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > OK , luźny temat , z mojej strony problemu nie ma , robię po swojemu i
    > tyle... Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ??
    Pół biedy z czytaniem, ja problemu nie widzę. Problem dopiero pojawia
    się, gdy masz aplikację na 10 stron schematu, same off-sheety, i jest
    sobie jakaś magiczna linia która występuje między układami na 1 stronie
    (akurat /reset bywa raczej przewidywalny), a na 9 tej stronie ma
    dorysowany jeden opornik pull-up w postaci +Vcc-opornik-ZAGUBIONY_NET, a
    ty go przegapisz i dwa dni szukasz czemu coś nie działa jak powinno.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2011-12-22 09:41:14
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    BartekK <s...@N...org> napisał(a):

    > ych
    krechÄ&#65533;' od pina scalaka i
> [...]
    > PĂłĹ&#65533; biedy z czytaniem, ja problemu nie widzÄ&#65533;. Problem dopiero
    pojawia
    > siÄ&#65533;, gdy masz aplikacjÄ&#65533; na 10 stron schematu, same off-sheety, i
    jest
    > sobie jakaĹ&#65533; magiczna linia ktĂłra wystÄ&#65533;puje miÄ&#65533;dzy
    ukĹ&#65533;adami na 1 stronie
    > (akurat /reset bywa raczej przewidywalny), a na 9 tej stronie ma
    > dorysowany jeden opornik pull-up w postaci +Vcc-opornik-ZAGUBIONY_NET, a
    > ty go przegapisz i dwa dni szukasz czemu coĹ&#65533; nie dziaĹ&#65533;a jak

    ============

    A czy nie lepiej tak się czyta ?? :

    http://w950.wrzuta.pl/plik/57Gu0nDph8w/dok1

    (kliknij na "ściągnij plik")

    MH

  • 10. Data: 2011-12-22 09:56:54
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    bo to asertywni tworzą te schematy,
    wszystkim wiadomo, że A0-A16 i D0-D7 robi się jako bus, a już RD WR jako
    połącznie -
    ale ONI wiedzą lepiej...