  • 71. Data: 2018-10-15 00:14:31
    Temat: Re: Mały dobry rejestrator
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Prawdopodobieństwo jest wg mnie podobne do tego, że akcja zacznie i
    > skończy się z tyłu. Jak ktoś nadjedzie z naprzeciwka i coś zrobi - masz
    > nagrane. Jak ktoś nadjedzie z tyłu i coś zrobi...to najprawdopodobniej
    > także masz nagrane, bo odjedzie tak jak jechał - do przodu - to jest
    > naturalny i najszybszy zwrot, a nie cofanie.

    Kombinujesz strasznie. Przypomnę stosunkowo niedawną historię gdy BMW
    wpakowało się w Skodę na autostradzie. Otwórz sobie kanał na YT Stop
    Cham albo Polskie Drogi. Znajdziesz tam wiele przypadków, gdzie tylko
    tylna kamera jest w stanie cokolwiek zarejestrować.

    > Jak zastanawiasz się co z sytuacjami parkingowymi, to nie ma znaczenia
    > że masz pięć kamer i nie musisz specjalnie parkować tyłem do ściany.

    To trafiłeś w sedno! :-) Kiedyś miałem szkodę parkingową gdy ktoś
    wyjeżdżając tyłem, cofnął się za bardzo, hakiem rozorał mi zderzak i
    pojechał w siną dal. Po udostępnieniu nagrania policji, ubezpieczyciel
    jedynie potwierdził, że szkoda zejdzie z OC sprawcy. Kamera zapracowała
    na siebie po tym jednym incydencie, a było ich więcej.

    > Ogromna większość osób z kamerką nie ma takiej możliwości lub nie wie
    > jak zrobić żeby ta kamera nagrywała im na postoju.

    To ich biznes. Nie rozmawiamy o nieumiejętnościach posiadaczy kamer.

    > Ty za to proponujesz podzielić dostępną kwotę na dwa, co pewnie w
    > większości sprawi że obie kamery będą nagrywały "słabo". I zamiast mieć
    > dobrze pokryte 80% przypadków, będzie się miało 94% w postaci wiele nie
    > wnoszącej.

    Takiej propozycji nigdzie nie składałem. W przypadku mojej kamery,
    wersja tylko na przód kosztowała 800zł a ta sama kamera w dualu
    pracująca - 1200zł. Przednia kamera nagrywa obraz z obu a filmy są ze
    sobą zsynchronizowane - można po dwa naraz oglądać by widzieć ciąg zdarzeń.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 72. Data: 2018-10-15 00:22:05
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Mnie jak do tej pory dwie kamerki po 35 zlotych dupy nie musialy ratowac.
    Prawdopodobienstwo ze komus kamerka uratuje dupe jest niskie. Przy niskim
    prawdopodobienstwie kupowanie czegos drozszego niz mam nie ma sensu.

    U mnie szkoda parkingowa w postaci, konkretnie, rozoranego zderzaka
    hakiem kosztowałaby ze 3 koła. Plus do tego czujniki cofania po 200zł
    szt. Kamera zapracowała na siebie z nawiązką.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 73. Data: 2018-10-15 03:32:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dolozyles do pieca na maksa. Na parkingu gdzie predkosci sa niskie i w miare dobre
    oswietlenie numer z bliska by zarejestrowaly kamery o gorszej rozdzielczosci niz te
    co mam. Wydajac 1200 zamiast 80 jak ja dolozyles do interesu 1120.

  • 74. Data: 2018-10-15 09:08:16
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-10-11 o 20:41, ToMasz pisze:
    > od początku świata do teraz -G1W. Chyba że jego rozmiar jest za duży :)

    Aktualnie popularna u "znafcuf" jest Viofo A119 (lub A129 z tylną
    kamerą). Dyskretniejsza niż G1*, ale trochę droższa.

    Pozdrawiam

  • 75. Data: 2018-10-15 09:18:36
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-10-12 o 12:20, Chris pisze:

    > Jest mniejsza odmiana G55 i taką mam.
    >
    > https://youtu.be/ZzbHGwfV7eQ

    Klonem G55 jest XBlitz Go. Niby jest mała, ale jednak mało dyskretna -
    bardzo "odstaje" i ma jasne elementy.
    Obraz jakościowo ok, ale u mnie po paru miesiącach padła bateria i
    kasuje się datownik, co powoduje, że nowe filmy się nie zapisują przy
    pełnej karcie. To jest duża wada popularnych chipów novateka, w starych
    tanich kamerkach brak czasu nie przeszkadzał - pliki były nazywane wg
    licznika, a nie czasu.
    Aby zapobiec problemom z akumulatorem wprowadzono kamerki z
    kondensatorem zamiast akumulatora. Jest bardziej odporny na upały i
    mrozy. Do podtrzymania czasu w takich kamerkach jest wsadzona mała
    bateryjka jednorazowa (kadmowa?).
    Znam dwie takie - G1WC i Viofo A119.

    ps. Problem z zegarem może rozwiązać moduł GPS (dostępny tylko do
    niektórych modeli), ale synchronizacja z satelitami trochę trwa, więc
    zapewne pierwszy filmik będzie miał złą datę.

    Pozdrawiam

  • 76. Data: 2018-10-15 09:23:08
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-10-14 o 13:19, miumiu pisze:

    > Te 4K za 400zł to w ogóle osiąga chociaż jakość 2K?
    >
    > Osiaga taka jakosc :
    > https://youtu.be/247zFSAa67k
    > W oryginale mam 1440p, na yt jest opcja jedynie 1080p wiec mniej ostro niz w
    > oryginale, plus kompresja yt.

    Ze strony dystrybutora można pobrać oryginalne próbki:
    http://static.wr24.pl/samples/viofo/a119-1440p30-day
    .mp4
    http://static.wr24.pl/samples/viofo/a119-1440p30-nig
    ht.mp4

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2018-10-15 09:41:38
    Temat: Re: [NTG] Re: [OT] Re: Mały dobry .
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 21:09, Akarm pisze:

    > Galeria handlowa jest krytym pasażem ze sklepami między dwiema ulicami.
    > To coś w rodzaju podręcznikowej definicji. ;)
    Ok, dzięki za wyjaśnienie.
    Jednocześnie przyznajesz (pośrednio), że można w galerii zrobić zakupy.

    > Ja tylko stwierdzam nieuctwo tych, którzy centra handlowe nazywają
    > galeriami. Albowiem "galeria" nie jest prawidłowym określeniem centrum
    > handlowego.

    I w tej kwestii ostatecznie mogę się z Tobą zgodzić (choć uważam, że
    takie dobitne rozróżnianie to jednak czepialstwo). Jednak wyzywanie
    osób, które są Twoim (być może słusznym) zdaniem nieco mniej precyzyjne
    w wyrażaniu się jest nieuzasadnione.

  • 78. Data: 2018-10-15 10:19:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 października 2018 21:09:23 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > Przecież można sobie nazwać sklep jak się tylko zechce. Jeśli ktoś
    > nazwie swój sklep obuwniczy np. "Ale jaja!", to będzie znaczyło, że tam
    > sprzedają nabiał? Nie! Nazwa, jak nazwa.

    Ano właśnie
    Można sobie nazwać sklep "galeria Mokotów" więc i sformułowanie "idę na zakupy do
    galerii" będzie poprawne.
    Nie rozumiem więc czego się czepiasz

  • 79. Data: 2018-10-15 10:23:35
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > kondensatorem zamiast akumulatora. Jest bardziej odporny na upały i
    > mrozy. Do podtrzymania czasu w takich kamerkach jest wsadzona mała

    Mam G1WC i w mojej nie ma żadnej bateryjki podtrzymującej zegar -
    zaglądałem do środka. Po 2-3 dniach nieużywania kasuje się zegar.
    Właśnie zastanawiałem się nad jej ewentualnym dodaniem.

  • 80. Data: 2018-10-15 11:00:09

    Mon, 15 Oct 2018 10:23:35 +0200, w <pq1iq7$4hr$1@node2.news.atman.pl>, Uncle
    Pete <4...@g...com> napisał(-a):

    > Po 2-3 dniach nieużywania kasuje się zegar.

    Aż się wierzyć nie chce... w PC bateria wytrzymuje 10 lat, w kamerce 2 dni.