  • 1. Data: 2012-02-16 11:25:03
    Temat: Maly problem z .htaccess
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Witam!

    Mam maly problem z poprawnym skonstruowaniem .htaccess po serii zmian, ktore
    wprowadzili u mnie na serwerze hostingowym.

    Chodzi o poprawne serwowanie xhtml strict jako xml/xhtml a nie text/html

    Od wielu lat korzystalem z metody opisanej na browsehappy.pl przez pornela i
    dzialalo.
    Teraz nie dziala.

    Tzn. jak wpiszę http://www.jadwigabialczyk.pl to jest zle, bo serwuje text/html
    Jak wpiszę http://www.jadwigabialczyk.pl/index.html to jest oczywiscie dobrze.

    Zawartosc .htaccess:
    <IfModule mod_rewrite.c>
    RewriteEngine On
    RewriteBase /

    DirectoryIndex index.html

    RewriteCond %{HTTP_ACCEPT}%{HTTP_USER_AGENT}
    application/xhtml+xml|W3C_Validator|WebKit
    RewriteCond %{HTTP_ACCEPT} !application/xhtml+xml;q=0;
    RewriteCond %{REQUEST_URI} .htm(l)?
    RewriteRule .* - [T=application/xhtml+xml]

    RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.jadwigabialczyk\.pl [NC]
    RewriteRule (.*) http://www.jadwigabialczyk.pl/$1 [R=301]

    RewriteCond %{HTTP:Accept-encoding} gzip
    RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} !Konqueror
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}.gz -f
    RewriteRule ^(.*)\.(css|js)$ $1.$2.gz [QSA,L]
    <FilesMatch \.css\.gz$>
    ForceType text/css
    </FilesMatch>
    <FilesMatch \.js\.gz$>
    ForceType application/javascript
    </FilesMatch>
    </IfModule>
    <IfModule mod_mime.c>
    AddEncoding gzip .gz
    </IfModule>

    Jak widac probowalem cos z dyrektywą DirectoryIndex, ale to nie to... A nie chcę
    robić przekierowania w tej formie, by po wpisaniu http://www.jadwigabialczyk.pl
    pojawialo sie w pasku przegladarki http://www.jadwigabialczyk.pl/index.html

    Da się jakos obejsc?:)

    --
    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 2. Data: 2012-02-16 12:02:01
    Temat: Re: Maly problem z .htaccess
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    czwartek, 16 lutego 2012 12:25. Wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Gabriel Zastawnik:

> [...]
    > RewriteCond %{HTTP_ACCEPT} !application/xhtml+xml;q=0;
    > RewriteCond %{REQUEST_URI} .htm(l)?
    > RewriteRule .* - [T=application/xhtml+xml]

    Winne są te reguły. One powodują serwowanie dokumentu jako
    application/xhtml+xml pod warunkiem, że przeglądarka rozumie ten format
    i żądany dokument zawiera w URI htm lub html poprzedzony dowolnym znakiem.
    Adres www.jadwigabialczyk.pl/ nie zawiera ciągu znaków htm/html, więc typ
    MIME nie jest wymuszany.

    Musisz do tych reguł dodać warunek uwzględniający wywołanie adresu
    jadwigabialczyk.pl. *Wydaje mi się* że to będzie jakoś tak:

    RewriteCond %{HTTP_ACCEPT}%{HTTP_USER_AGENT}
    application/xhtml+xml|W3C_Validator|WebKit
    RewriteCond %{HTTP_ACCEPT} !application/xhtml+xml;q=0;
    RewriteCond %{REQUEST_URI} .htm(l)? [OR]
    RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/$
    RewriteRule .* - [T=application/xhtml+xml]
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2012-02-16 13:14:06
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Mirosław Zalewski" <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > i żądany dokument zawiera w URI htm lub html poprzedzony dowolnym znakiem.

    Wiem. Myslalem zawsze ze to zalezy nie tyle od adresu co od rzeczywiscie
    serwowanego dokumentu, a tu jest odczytywany jako tako index.html
    Dzieki za wyprowadzenie z bledu:)

> [...]
    > RewriteCond %{REQUEST_URI} .htm(l)? [OR]
    > RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/$
    > RewriteRule .* - [T=application/xhtml+xml]

    No wlasnie ja tez cos kombinowalem w tym stylu, tylko ze niestety nie dziala.
    Tzn. chcialem osiągnąć regule ze jest plik html, htm lub konczy się na "/"

    Twoja regula tez niestety nie zadzialala. Ale dzieki za pomoc. Bede szukal
    dalej.

  • 4. Data: 2012-02-16 18:00:10
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-16 12:25, Gabriel Zastawnik pisze:
> [...]
    >

    > Jak widac probowalem cos z dyrektywą DirectoryIndex, ale to nie to... A
    > nie chcę robić przekierowania w tej formie, by po wpisaniu

    Nie sprawdzałem, ale może reguły te pomogą:

    https://gist.github.com/1770484

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 5. Data: 2012-02-16 18:31:36
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Cezary Tomczyk" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nie sprawdzałem, ale może reguły te pomogą:
    > https://gist.github.com/1770484

    Niestety nic nie dały Czarku:/
    Ale to dokładnie ten problem, ktory poruszyl Mirosław Zalewski - potrzebuję
    regułe, ktora mowi, ze jesli adres nie konczy sie na nic, tylko samym ukosnikiem
    '/' to tez dokument ma byc serwowany jako application/xhtml+xml jesli
    przeglądarka akceptuje tego typu dokumenty.

    Kombinuje od kilku godzin, ale zadna proba nie zdała rezultatu.

    A niestety nie wiem, co dokladnie zostalo zmienione na hostingu, ze wczesniej
    dzialalo, a teraz nie dziala.

    Teoretycznie moge zrobic plik .php i tam dodac odpowiednie naglowki kierujac sie
    zapisami na stronie pornela, ale.. jakos mi to rozwiazanie takie na okrętke
    jest:) A mysle, ze sie da prosciej.

  • 6. Data: 2012-02-16 23:38:30
    Od: HARY <p...@g...com>

    On 16 Lut, 19:31, "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm> wrote:
> [...]
    > '/' to tez dokument ma byc serwowany jako application/xhtml+xml jesli
    > przeglądarka akceptuje tego typu dokumenty.

    Odpuść:

    DirectoryIndex index.html

    Daj (w tym samym miejscu):

    RewriteRule ^$ index.html

    HARY

  • 7. Data: 2012-02-17 05:52:32
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "HARY" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...

    > Odpuść:
    > DirectoryIndex index.html
    > Daj (w tym samym miejscu):
    > RewriteRule ^$ index.html

    Walcze od kilku godzin...
    Jest jedna rzecz. Obserwuje naglowki i w momencie wystapienia o plik index.html
    mam:
    GET /index.html HTTP/1.1

    W momencie wpisania samego adresu domeny jest:
    GET / HTTP/1.1

    Probowalem zapisac regule w czyms w stylu:

    RewriteCond %{THE_REQUEST} GET\ ^/$\ HTTP/1\.1
    RewriteRule .* - [T=application/xhtml+xml]

    Ale niestety nie dziala. Da się podążyć tym tropem, czy rzeczywiscie odpuscic?

    Nie wierzę zeby sie czegos w apache nie dalo zrobic:)

  • 8. Data: 2012-02-17 05:56:35
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "HARY" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...

    > Odpuść:
    > DirectoryIndex index.html
    > Daj (w tym samym miejscu):
    > RewriteRule ^$ index.html

    Hmm... O_o
    Dziala. I nie pokazuje index.html na koncu. Jestes wielki:)

    A mozesz laikowi mniej wiecej wyjasnic czemu tak jest?:) Tzn. czemu dziala:)

  • 9. Data: 2012-02-17 07:02:50
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
    > A mozesz laikowi mniej wiecej wyjasnic czemu tak jest?:) Tzn. czemu dziala:)

    Dobra.. rozgryzlem:)
    Dzieki:)

    Ostateczna wersja .htaccess dla potomnych:

    <IfModule mod_rewrite.c>
    RewriteEngine On

[...]

    RewriteCond %{HTTP_ACCEPT} !application/xhtml\+xml\s*;\s*q=0
    RewriteCond %{REQUEST_URI} \.html$
    RewriteCond %{THE_REQUEST} HTTP/1\.1