  • 1. Data: 2020-05-11 18:19:34
    Temat: Maseczki Pinokia
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    "Wyborcza" ma dokumenty świadczące o tym, że zamówione w Chinach przez
    KGHM maseczki to niewiele warte dla medyków jednorazówki, za które koncern
    prawdopodobnie grubo przepłacił pośrednikowi - spółce założonej przez
    byłego oficera WSI
    - Dziękuję panu prezydentowi Andrzejowi Dudzie za jego rozmowę z
    prezydentem Xi Jinpingiem z Chin, która bardzo pomogła, ponieważ udrożniła
    kanały komunikacji. Nasze służby dyplomatyczne i my wszyscy kontaktowaliśmy
    się z władzami Chin po to, żeby te transporty jak najszybciej do Polski
    przylatywały - mówił na płycie lotniska Morawiecki.

    Zaś prezes KGHM Marcin Chludziński chwalił się, że miedziowy kombinat był
    organizatorem zakupów, do czego miał wykorzystać swoje ,,wieloletnie
    zaangażowanie na rynku chińskim".

    Tyle że z dokumentów, do których dotarła ,,Wyborcza", wynika, że maski
    kupiła w Chinach polska spółka Quantron SA ze wsi Łazy pod Warszawą, która
    odsprzedała je potem KGHM i Lotosowi. To Quantron widnieje w dokumentach
    lotniczych jako jedyny nadawca ładunku, który 12 kwietnia zapakowano do
    antonowa w Tianjin w Chinach.
    Kombinat od kilku tygodni straszy nas za to pozwami, bo ujawniliśmy, że
    ściągnięte z Chin maseczki nie mają ważnych certyfikatów potwierdzających
    ich zgodność z normami unijnymi, nie ma więc pewności, że przed czymkolwiek
    chronią medyków walczących z koronawirusem.

    KGHM zarzucił nam kłamstwo, ale nie przedstawił żadnych dowodów, że
    maseczki spełniają jakiekolwiek normy. A już po naszych publikacjach
    rzecznik Ministerstwa Zdrowia Wojciech Andrusiewicz poinformował, że
    przebadanie sprowadzonych z Chin masek zlecono państwowemu Centralnemu
    Instytutowi Ochrony Pracy (CIOP). Po co, skoro wedle deklaracji prezesa
    KGHM Marcina Chludzińskiego ,,posiadają one wszelkie potrzebne certyfikaty"?
    Na to pytanie nie uzyskaliśmy w resorcie zdrowia odpowiedzi.
    Jak ustaliła ,,Wyborcza", Quantron SA to firma, która zajmuje się m.in.
    handlem bronią. Jej założycielem i prezesem jest Andrzej Mikołajczyk, były
    oficer Wojskowych Służb Informacyjnych rozwiązanych w 2006 r. przez
    pierwszy rząd PiS. Zastępcą Mikołajczyka jest Szymon Skalski, który w
    latach 2011-12 był doradcą rządu w sprawach obecności naszych wojsk w
    Afganistanie i pracownikiem tamtejszej ambasady.
    Jak wynika z kolejnych dokumentów, do których dotarła ,,Wyborcza" - m.in.
    poświadczonego zgłoszenia celnego - Quantron sprzedał KGHM co najmniej 1,35
    mln maseczek. Zamieszczony w zgłoszeniu kod taryfy celnej 6307909200
    wskazuje jednoznacznie, że były to ,,maseczki jednorazowego użytku, z
    materiałów włókienniczych używane podczas procedur chirurgicznych".

    To oznacza, że kombinat kupił od polskiego pośrednika nie specjalistyczny
    sprzęt przydatny do walki z koronawirusem, ale jednorazówki, które obecnie
    są dostępne w dyskontach nawet po 1,62 zł za sztukę.

    Z poświadczenia celnego wynika za to, że za 1,35 mln maseczek miedziowa
    spółka zapłaciła Quantronowi prawie 2,65 mln dol. To 1,96 dol. za sztukę,
    czyli ok. 8 zł.
    - Maski 3D typu II R, widoczne na zdjęciu zamieszczonym na Twitterze przez
    prezesa KGHM, nie są maskami filtrującymi, tylko maskami chirurgicznymi.
    Takimi, którą chirurg zakłada w trakcie operacji, aby na pacjenta nie
    kapnął mu pot z nosa czy ślina - ocenia Twardowski. - Przedstawione na
    zdjęciu maski nie stanowią pełnego zabezpieczenia dla lekarza przed wirusem
    COVID-19, bo nie są to maski filtrujące. Jeśli ktoś zapłacił za nie prawie
    dwa dolary za sztukę, to w mojej opinii przepłacił.

  • 2. Data: 2020-05-12 13:02:55
    Temat: Re: Maseczki Pinokia
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    NTG

    Grzegorz Tomczyk

  • 3. Data: 2020-05-12 13:55:49
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.05.2020 o 13:02, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > NTG

    Jak to NTG? Dyć przecie przyjechały na kołach największego
    samolotu świata. Po płycie lotniska na kołach. Z oponami
    bezdętkowymi. Teraz kumasz? No.

  • 4. Data: 2020-05-12 15:21:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prezerwatywy też pozornie nie mają nic wspólnego z grupą bo nie z gumy i kół nie
    mają. Ale co zrobić w twoim przypadku jak twój ojciec gumę złapał.

  • 5. Data: 2020-05-12 16:15:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:knuibf5mq34ejr29fh9k9ndekk9u3i6c45@4ax.com>
    user r...@k...pl pisze tak:

    nasz superhiroł, wzrokiem góry przenosi

[...]

    Dziękujemy prezydentowi Andrzejowi Dudzie za dobrą współpracę i duże
    wsparcie w sprawnym przeprowadzeniu akcji pomocowej - napisał prezydent
    PKN Orlen Daniel Obajtek

    ,,Składam wyrazy ogromnej wdzięczności dla władz Polski, pana prezydenta
    Andrzeja Dudy i Zarządu PKN Orlen pod kierownictwem pana prezesa
    Daniela Obajtka za niesienie pomocy humanitarnej dla Stolicy
    Apostolskiej, która razem z Republiką Włoch, zmaga się z pandemią
    COVID-19" - powiedział Janusz Kotański, ambasador RP przy Stolicy.

    https://tinyurl.com/y8v633kp

    --
    Piter

    strefa wolna od LPG i ON

  • 6. Data: 2020-05-12 19:33:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-05-2020 o 16:15, PiteR pisze:
> [...]
    > Apostolskiej, która razem z Republiką Włoch, zmaga się z pandemią
    > COVID-19" - powiedział Janusz Kotański, ambasador RP przy Stolicy.

    Korea Płn?

    A plany rządu przewidują dalszy rozwój Polski w ramach RWPG - na wakacje
    będzie można jechać też tylko do państw demoludów.

    Deja vu pełną gębą.....

  • 7. Data: 2020-05-14 07:30:45
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,259
    43490,chiny-uczniowie-zmarli-podczas-wf-u-wladze-zak
    azuja-noszenia.html

    Ciekawe ilu dziadków padło już od noszenia tych masek. Zgony oczywiście nie idą na
    konto covid 19 więc nie psują rządowych statystyk.