  • 1. Data: 2018-11-18 15:33:26
    Temat: Mazda się chwali
    Od: Bok <a...@g...com>

    WOW ciekawa oficjalna akcja:

    https://www.youtube.com/watch?v=OeC2XiSYzFo&feature=
    youtu.be

    Madzia ma obecnie dobre zabezpieczenia antykorozyjne, film oficjalny jak
    najbardziej wiążący, szkoda że inni producenci nie zrobią czegoś
    podobnego...

  • 2. Data: 2018-11-18 15:42:59
    Temat: Re: Mazda się chwali
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 listopada 2018 15:33:28 UTC+1 użytkownik Bok napisał:
> [...]
    >

    > Madzia ma obecnie dobre zabezpieczenia antykorozyjne, film oficjalny jak
    > najbardziej wiążący, szkoda że inni producenci nie zrobią czegoś

    A to wcześniej tego ocynku nie było?

  • 3. Data: 2018-11-18 15:58:59
    Od: Bok <a...@g...com>

    > A to wcześniej tego ocynku nie było?

    tego to nie wiem, były tu tematy kto i jakie obecnie stosuje
    zabezpieczenia antykorozyjne, były wypowiedzi że większość to tylko
    kataforetyczny, część że jest cynkowane a tu madzia ma wszystko,
    dodatkowo na rynek polski jest zalewana woskiem (profile wewnętrzne
    podwozie)

    nie żebym reklamował no ale miałem kupować koreańca ale zrezygnowałem bo
    żaden z dilerów nie dał mi jendoznacznej odpowiedzi jakie są
    zabezpieczenia antykorozyjne w np hujndajach

  • 4. Data: 2018-11-18 16:14:46
    Od: Bok <a...@g...com>

    W dniu 2018-11-18 o 15:42, Bolko pisze:

    youtu.be

    > A to wcześniej tego ocynku nie było?

    a juz wiem dlaczego ta gownoburza:
    https://www.youtube.com/watch?v=2pBoadBvimo

  • 5. Data: 2018-11-18 18:24:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 18 Nov 2018 06:42:59 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    youtu.be

    > A to wcześniej tego ocynku nie było?

    No właśnie też mi bardzo brakuje w tej wypowiedzi jasnego postawienia
    sprawy. A to wzbudza moją podejrzliwość. :)

    Po pierwsze to najważniejsze pytanie - co dokładnie się zmieniło w 2012
    roku. Czy wcześniej blachy były nieocynkowane, a teraz są? Czy może tylko
    od 2012 zabezpieczają spód woskiem?

    Dlaczego ten detektor nie wykrywa cynkowej powłoki na Mazdzie? W jaki
    sposób działa i co tak naprawdę wskazuje? I jaka jest różnica między
    blachami w których ten detektor daje wynik FeZn, a tymi z samym Fe?
    Może gra tu rolę grubość tej powłoki, bądź jakieś domieszkowanie?

    Fakt że Mazdy przed 2012 rdzewieją chyba lepiej niż Ople z lat 90-tych ;)

  • 6. Data: 2018-11-18 18:25:45
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 listopada 2018 15:59:01 UTC+1 użytkownik Bok napisał:

> [...]
    > żaden z dilerów nie dał mi jendoznacznej odpowiedzi jakie są
    > zabezpieczenia antykorozyjne w np hujndajach

    Ja się nie znam ale Zenek pisał że są fosforanowane.
    Ja mam mazdę z 2002 roku i ona generalnie nie rdzewieje w miejscu gdzie
    była wycinana ta próbka.
    Natomiast rdzewieje na spawach i rantach.
    I sorry ale nie wierze że ocynk w tych miejscach może ogrywać jakąkolwiek
    role.

  • 7. Data: 2018-11-18 19:59:24
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 18 Nov 2018 16:14:46 +0100, Bok <a...@g...com> wrote:

    >a juz wiem dlaczego ta gownoburza:
    >https://www.youtube.com/watch?v=2pBoadBvimo

    Mazda sama nie wie co ma. W każdym razie Sołtysik sam nie wie, po czym
    w dwóch mailach pisze różne rzeczy. Generalnie jest to jakiś
    marketingowy bełkot, o czym świadczy np. dyskusja ze znajomym,
    pracownikiem jedengo z salonów Mazdy w Warszawie.

    "Nie wiem jak się odnieść - bo facet czepia się o to czy jest
    ocynkowane czy nie a dostaje odpowiedź, że producent nie używa cynku a
    robi inne dodatkowe rzeczy aby tej rdzy nie było. Ewidentnie facet
    manipuluje całą sytuacją w dodatku jeździ szukać cynku z detektorem i
    na ulicy po kryjomu mierzy sobie auta miernikiem, pomimo że ma
    informację o tym że cynku nie ma. Owszem jest teraz konsternacja w
    salonach i sieci sprzedaży bo od zawsze handlowcom się mówiło że jest
    ocynk, gdzie blacharze mówili że tego nie ma ale jest coś innego. Z
    tego co ja wiem, dowalili jakiś fluorków i tlenków, a niektóre
    elementy są nawet dodatkowo maczane, jak maska, poszycie dachu i
    progi."

    OIDP to o fluorkach i tlenkach możemy mówić przy zabezpieczniu
    aluminium. A przy stali? Nie wiem, może sie coś zminiło, ale to ktoś
    kto w tym siedzi może coś napisze. Mirek Ptak?
    A już motyw z dodatkowym zabezpieczaniem auta w porcie w Antwerpii? Co
    można tam zabezpieczyć? Podwozie? Profile zamknięte?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 8. Data: 2018-11-19 07:53:40
    Od: Bok <a...@g...com>

    > Fakt że Mazdy przed 2012 rdzewieją chyba lepiej niż Ople z lat 90-tych ;)

    czep się opla:) ja kupiłem w tym roku nówka salon polska i potwierdzam
    że teraz OPEL na polskę ma fabrycznie zalane profile woskiem
    Zawsze to robiłem samodzielnie po zakupie nowego samochodu a tu miłe
    zaskoczenie, nie wiem czy robią to dla wszystkich regionów ale na PL
    takie przyszło fabrycznie

  • 9. Data: 2018-11-19 09:04:41
    Od: p...@g...com

[...]

    jak opel (a wlasciwie PSA sie ogarnal) to przyszla pora na reszte :-) mazda chce grac
    jako premium a rdzewieje gorzej niz opel ? tego klient nie kupi wiec marketing
    wymyslil akcje i popmuja media, a jak ford tez przestanie rdzewiec to juz bedzie
    koniec swiata :-)

  • 10. Data: 2018-11-19 12:10:47
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-11-18 o 15:33, Bok pisze:
> [...]
    >

    > Madzia ma obecnie dobre zabezpieczenia antykorozyjne, film oficjalny jak
    > najbardziej wiążący, szkoda że inni producenci nie zrobią czegoś

    Najgorsze czasy Fordów, czyli Focus I i Mondeo z tego okresu to 100%
    ocynkowanych blach. Ocynk ocynkowi nierówny :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om