  • 31. Data: 2020-02-10 16:26:49
    Temat: Re: Mechanizm On-Off
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Szukałem długopisów do montażu. :-) Jak kiedyś chałupnictwo.
    > Nie znalazłem w kraju.

    Kilkanaście lat temu pewien Japończyk wspominał mi o chałupniczej
    produkcji długopisów w Kraju Kwitnącej Wiśni. Wstawia się na gumno
    kontener, z jednej strony sypie się weń granulat plastikowy, leje
    tusz, podkłada ryzy papieru i coś jeszcze, a z drugiej wyskakują
    palety z zapakowanymi długopisami. To było w ramach gaduły na temat
    tego, co robić, by produkować jeszcze taniej od sąsiadów Chińczyków.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2020-02-10 16:44:17
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Jak wygląda mechanizm on-off?

    Ha!
    Przy okazji tego wpisu znalazłem idealny (dla mnie) wyłącznik on-off ;)
    Dzięki za nieświadomą ale skuteczną pomoc myślową w poszukiwaniach
    wyłącznika temperaturowego!
    Może się komuś przyda:
    https://termoregulatory.pl/pl/regulatory-onoff/232-r
    egulator-temperatury-na8810a-9999001001073.html

    Robak

  • 33. Data: 2020-02-12 11:29:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2020 21:06:23 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:

    > One raczej nierozbieralne.
    > https://xxlmeble.pl/pl/p/ODBOJNIK-GTV/1851
    >
    > Można wyrwać ten "tłok", ale zrywa się zaczep, który go blokuje w cylindrze.
    > I tak trochę drogo za sztukę.

    Rozłup jedną sztukę, zaprojektuj to pod jakąś słabą sprężynkę tanio dostępną w
    handlu, wydrukuj z plaskitu, poskładaj, będzie taniej. O, z tego: tiny.pl/t65t1

  • 34. Data: 2020-02-12 13:37:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-02-12 o 11:29, Konrad Anikiel pisze:
    > O, z tego: tiny.pl/t65t1
    A stosowna drukarka ile kosztuje. Masz?

    Robert

  • 35. Data: 2020-02-12 13:47:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 12 lutego 2020 21:40:02 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > A stosowna drukarka ile kosztuje. Masz?

    Nawet bym Ci druknął w wolnej chwili, bo drukarkę mam dosyć dużą, więc naraz by ich
    zmieściło się ileś tam. Ale mam daleko.

  • 36. Data: 2020-02-12 21:36:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-02-10 o 15:00, J.F. pisze:

    >Szukałem długopisów do montażu. :-) Jak kiedyś chałupnictwo.
    >Nie znalazłem w kraju.

    Musialbys stare radia obejrzec, takie sprzed ery isostatow.
    To sie jedna fikusna blaszka zalatwialo, mialem to w reku pare lat
    temu, ale chyba trafilo na smietnik.

    A narysowac z pamieci ... musze sobie przypomniec.
    Ale mialo tez wady i czy by sie sprawdzilo w takiej malej serii ...

    A moze zwykle zatrzaski ?
    Cos w rodzaju haczyka zatrzaskujacego krawedz pudelka,

    ____________|\_____

    naciskasz jezyczek po prawej w dol, plyta wyskakuje ...

    J.

  • 37. Data: 2020-02-12 21:54:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-02-12 o 21:36, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Musialbys stare radia obejrzec, takie sprzed ery isostatow.
    > To sie jedna fikusna blaszka zalatwialo, mialem to w reku pare lat temu,

    Chyba kojarzę o czym piszesz. Ta blaszka działała podobnie do tego co
    podesłałeś.
    https://www.youtube.com/watch?v=3fN2zFDi2Ck
    ale tam chyba sama blaszka miała szczelinę na wylot jak ta z filmu, i
    nie było tego drutu. Ona sama się chyba uchylała.

> [...]
    >
    > ____________|\_____
    >
    > naciskasz jezyczek po prawej w dol, plyta wyskakuje ...

    Z przodu stojaka na CD nic nie ma. Widać tylko krawędzie pudełek.
    Mechanizm (jeżeli będzie) to centralnie z tyłu.

    Robert

  • 38. Data: 2020-02-12 22:13:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-02-12 o 21:36, J.F. pisze:

    > Musialbys stare radia obejrzec, takie sprzed ery isostatow.
    > To sie jedna fikusna blaszka zalatwialo, mialem to w reku pare lat temu,
    > ale chyba trafilo na smietnik.
    A może TV.
    W radiu włącznik zasilania w pokrętle. Pojedyncze bistabilne chyba nie
    występowały. Co by miały włączać?
    W TV włącznik mógł mieć taką konstrukcję.

    Robert

  • 39. Data: 2020-02-12 22:55:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >ale tam chyba sama blaszka miała szczelinę na wylot jak ta z filmu, i
    >nie było tego drutu. Ona sama się chyba uchylała.

    Uchylala sie - obracala w dwoch plaszczyznach.

    Tak przy okazji
    https://www.youtube.com/watch?v=IY9f735uYeo

    Ale moze moze cos byc z przodu ?

    J.

  • 40. Data: 2020-02-16 23:55:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Feb 2020 21:54:15 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    [...]

    A propos - zobaczylem dzis tego rodzaju zamek/zatrzask

    https://www.aliexpress.com/item/32232708722.html
    https://www.rapidonline.com/anixter-2014200-push-loc
    k-door-retaining-catch-black--31-0050

    Te szczeki nie wygladaja na trwale, ale Ty ich przeciez nie
    potrzebujesz. A zamek ma kilka mm skoku.

    Bo na to powiesz, ze za drogo
    https://sklep.klaja.pl/pl/p/Zamek-do-drzwi-przyczepy
    -Push-lock-mini/5224

    J.