  • 1. Data: 2017-10-15 19:43:32
    Temat: Miernik poziomu sygnału satelitarnego
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Może takie głupie pytanie, ale nie wiem to pytam.
    Czy za pomocą miernika za 30-40 zeta da się ustawić antenę, skrzywioną po burzy?
    Czy może trzeba coś bardziej wyrafinowanego?
    Lokalny nastawiacz życzy sobie "stówkę", co jak dla mnie jest
    lekką przesadą.

    L.

  • 2. Data: 2017-10-15 19:48:25
    Temat: Re: Miernik poziomu sygnału satelitarnego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 7:43 PM, Lisciasty wrote:
    > Czy za pomocą miernika za 30-40 zeta da się ustawić antenę, skrzywioną po burzy?

    Da się. Problem w tym że co najmniej dwa satelity są bardzo blisko
    siebie i pewnie wlasnie na jeden z nich ustawiasz antenę, musisz mieć
    więc też wsparcie dekodera ktory okresli czy nastawiłeś na właściwego.

    Pomęcz sie jednak trochę wcześniej i ustaw zgrubsza na kompas (nie
    zapominając o deklinacji). Bedzie łatwiej. Traktuj tez podziałki jakie
    są wybite na antenie jako daleko idące kłamstwo - u mnie podziałka
    pionowa jest przesunięta o 5 stopni co jest żałosne.

  • 3. Data: 2017-10-16 08:30:10
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Ustawianie anteny na "oko" to zły pomysł..
    Tuner jest posiada takie opcje w menu, potrafi Tobie pokazać BER, ale
    prawdopodobnie po korekcji błędów..
    Jak przy DVB-S spokojnie sobie ustawisz antenę, to przy DVB-S2 już
    będzie problem..
    Najprościej ustawić tuner na jakiś transponder DV|B-S, dostroić do tego
    sygnału antenę, potem przełączyć na jakiś program HD (DVB-S2),delikatnie
    ruszając antena dostroić.
    Co ważne, ustawiać pion i poziom oraz wysuniecie i przekręcenie LNB tez.
    Bez miernika ciężko ustawić szczególnie ze nie wiesz jaki jest S/N, MER,
    BER..ale da sie:)

  • 4. Data: 2017-10-16 08:37:46
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 października 2017 19:43:33 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > Czy może trzeba coś bardziej wyrafinowanego?
    > Lokalny nastawiacz życzy sobie "stówkę", co jak dla mnie jest

    Poszukaj sobie kalkulatora na stronkach wpisz swoje dane i ustaw jak Sebastian
    sugeruje, na kompas.
    Ustaw kanał na dekoderze, wejdź w setup i tam będzie miernik sygnału. Kręć anteną tak
    aby sygnał był najlepszej jakosci. Nie sugeruj sie siłą sygnału.

    Ja zazwyczaj biore drugi telefon i dzwonie z niego na swój, kłade przy telewizorze i
    mam odsłuch na dachu tego jak ten miernik pipa.
    Skręcenia konwertera nie ruszaj. Jak było dobrze to raczej wiater go nie przestawil.
    A reszte reguluj tak aby jakos byla najlepsza.

    To jest polowa drogi.
    Nastepnie przelec po kanalach i sprawdz czy wszystkie dobrze odbieraja.
    Felr jest taki ze taka enka czy inny polsat serwują kanały przez zestaw satelitów
    które są blisko siebie ale jednak nie dokladnie w tym samym miejscu więc trzeba
    ustawic na środkowy tyle ze zazwyczaj nie wiadomo który jest środkowy i jaki kanał z
    niego jest nadawany.

    Kiedys bylo tak ze discovery byl na jednym skrajnym a bbc knowledge na przeciwległym.
    Jak jeden był dobry to drugiego nie bylo. Trza bylo ustawiac posrednio.

    Dlatego po ustawieniu zrob runde po kanalach aby sie upewnic ze wszystkie są znośne.

    Powodzenia!

  • 5. Data: 2017-10-16 09:31:29
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    .
    > Skręcenia konwertera nie ruszaj. Jak było dobrze to raczej wiater go nie
    przestawil.

    Jeśli jest poprawnie zrobiony, nie wiem jakie masz LNB..
    Ja zalecam zawsze ruszenie LNB, nie ma idealnych LNB i zawsze ustawienie
    (przekręcenie) pomaga, szczególnie ze antenę masz offsetowa.

    Poczytaj np tutaj:
    http://www.cyfrowypolsat.plcyfrowy_polsat_montaz_zes
    tawu_sat_instrukcja_01.pdf

  • 6. Data: 2017-10-16 10:16:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Dzięki wszystkim za wpisy, niestety kompletnie nie jarzę o czym
    do mnie rozmawiacie, musiałbym się zdoktoryzować nieco z tego tematu,
    a zawsze telewizję omijałem szerokim łukiem bo mnie to nie kręciło
    kompletnie. Teraz kobita głowę suszy, toteż musiałem zacząć się
    interesować...
    Miernik w drodze, dam znać czy ruszyło ;)

    L.

  • 7. Data: 2017-10-16 11:11:45
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2017-10-16 o 10:16, Lisciasty pisze:

    > Miernik w drodze, dam znać czy ruszyło ;)

    Problem z tanim miernikiem sygnału SAT jest taki, że da się nim świetnie
    dostroić antenę do satelity (wiem bo mam) tylko, że nie wiesz do którego
    satelity się dostrajasz. Żeby wcelować chociaż pobieżnie musisz znać
    kąty i ustawić talerz za pomocą kompasu i kątomierza ew wspomóc się apką
    na telefon typu:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.es
    ys.satfinder&hl=pl

    lub

    https://play.google.com/store/apps/details?id=zekite
    z.com.satellitedirector&hl=pl

    A jak już wcelujesz to miernik i cyzelujesz.

    --
    Gregorius

  • 8. Data: 2017-10-16 12:14:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > do mnie rozmawiacie, musiałbym się zdoktoryzować nieco z tego tematu,
    > a zawsze telewizję omijałem szerokim łukiem bo mnie to nie kręciło

    Ja to znam i rozumiem. Ale tu mamy sytuację odwrotną -- trzeba kręcić
    telewizją. Można sobie przy tym wyobrażać, że jest się jako ten Kurski
    Jacek.

    > Teraz kobita głowę suszy, toteż musiałem zacząć się interesować...

    Kobitą trzeba się interesować. Bezwzględnie.

    Jarek

    --
    W telewizji czterej znawcy
    Od nawozów i od świata

  • 9. Data: 2017-10-16 12:47:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 16 października 2017 11:12:16 UTC+2 użytkownik Gregoriusx
    napisał:
    > Problem z tanim miernikiem sygnału SAT jest taki, że da się nim świetnie
    > dostroić antenę do satelity (wiem bo mam) tylko, że nie wiesz do którego
    > satelity się dostrajasz.

    Koniec końców nie kupiłem najtańszego, tylko takie coś : SATLINK SF550
    Może coś się z tym da ukręcić.

    > kąty i ustawić talerz za pomocą kompasu i kątomierza ew wspomóc się apką
    > na telefon typu:

    To muszę od kobity patefon macany wziąć, bo na moim toto nie pójdzie :>

    L.

  • 10. Data: 2017-10-16 12:49:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 16 października 2017 12:14:46 UTC+2 użytkownik Jarosław
    Sokołowski napisał:
    > telewizją. Można sobie przy tym wyobrażać, że jest się jako ten Kurski
    > Jacek.

    Fuj, wolę sobie wyobrażać jednak kogoś innego :>

    > Kobitą trzeba się interesować. Bezwzględnie.

    Zamiast tu Panie kocopały mi wciskać, byś mi pomógł ustawić telepudło :P

    L.