  • 1. Data: 2009-01-03 00:55:42
    Temat: Mieszanie olejów hydraulicznych
    Od: Padre <P...@n...net>

    Mam w urządzeniu siłownik zasilany pompą elektryczną o ciśnieniu nie
    przekraczającym 20MPa, w zbiorniku znajduje się na 95% olej Mobil DTE11
    o lepkości kinematycznej 15, potrzebuję pilnie go uzupełnić. Dysponuję
    wyłącznie olejami Hydrol i Boxol obydwa o lepkości 46. Sama lepkość nie
    jest sprawą krytyczna bo urządzenie pracuje tak krótko i tak rzadko że
    olej ogrzewa sie może o 20 stopni. Tylko nie mam pewności czy można
    takie oleje mieszać na zasadzie podobnej jak silnikowe - czyli oba
    mineralne, podobne parametry - wolno mieszać.

  • 2. Data: 2009-01-03 11:39:28
    Temat: Re: Mieszanie olejów hydraulicznych
    Od: "Marek" <m...@s...pl>

    Nie znam się na tych konkretnych olejach, ale dość często mam do czynienia z
    olejami do transportu ciepła i tam się ich nie miesza pomimo tego iż są
    "identyczne" pod względem fizyko chemicznym. Diabeł tkwi w domieszkach
    (uszlachetniaczach) które mogą choć nie musza "pogryźć się" co może
    spowodować np rozwarstwienie czy wytrącenie osadów...