  • 1. Data: 2009-01-04 21:53:38
    Temat: Re: hala katowice
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Dec 2008 16:09:17 +0000, Konrad Anikiel wrote:
    >Byłem w tej hali na innych targach, 2 tygodnie przed katastrofą. Śniegu
    >jeszcze było mało. W kilku miejscach na podłodze stał kubeł, bo z sufitu
    >kapała woda. Wydaje mi się że odpływy z dachu mogły być niedrożne.

    Akurat byla mrozna zima - czy to mialo znaczenie czy i tak nie mialoby
    co splynac ?

    J.

  • 2. Data: 2009-01-05 00:21:42
    Od: Konrad Anikiel <...@...c>

    J.F. pisze:

    > Akurat byla mrozna zima - czy to mialo znaczenie czy i tak nie mialoby
    > co splynac ?

    Niezupełnie chyba łapię o co ci chodzi, ale ja potrafię sobie wyobrazić
    taki układ HVAC, który wyrzucanym powietrzem ogrzewałby te odpływy,
    kolektory czy co tam było.

    Mieszkam na południu Anglii, gdzie śniegu nie ma nigdy, ale to nie
    przeszkadza budować takie obiekty z nierdzewnym dachem (ładnie wyglądają
    w wikimapii)- niektórzy mówią że można je solą posypać jak spadnie
    śnieg. No, ale to już po mojemu fantazja...
    Konrad

  • 3. Data: 2009-01-06 06:30:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 05 Jan 2009 00:21:42 +0000, Konrad Anikiel wrote:

    >Niezupełnie chyba łapię o co ci chodzi, ale ja potrafię sobie wyobrazić
    >taki układ HVAC, który wyrzucanym powietrzem ogrzewałby te odpływy,
    >kolektory czy co tam było.

    Temperatura siegala -20 - czy jakas istotna czesc tego sniegu na dachu
    ulegla stopieniu i szukala odplywu ?

    J.

  • 4. Data: 2009-01-06 09:52:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 6 Jan, 06:30, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Temperatura siegala -20 - czy jakas istotna czesc tego sniegu na dachu
    > ulegla stopieniu i szukala odplywu ?

    Oczywiście, ale nie w momencie kiedy było -20C, tylko wcześniej, kiedy
    się obniżała, a przy samym dachu wciąż przekraczała 0C. Ten cykl miał
    miejsce zapewne wiele razy, był rozłożony w czasie. Myślę że tego
    czasu było wystarczająco dużo żeby to co było do spłynięcia spłynęło.
    Sam widziałem trochę wcześniej, woda z dachu kapała, chociaż na
    zewnątrz był lekki mróz i trochę śniegu.. Ale nieszczelny dach to nie
    jest wystarczające ujście dla niezłego jeziora. Jeśli w kolektorze
    siedzi kloc lodu to woda nie spłynie, wszystko jedno ile jej ponad tym
    lodowym korkiem jest.
    Konrad