  • 1. Data: 2010-04-01 03:02:27
    Temat: Miśkowe pułapki
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jadę sobie ostatnio w standardowych, miśkowych okolicznościach, czyli
    trzy pasy, mały ruch i nonsensowne ograniczenie do 50. Z daleka widzę
    radiowóz z włączonymi światłami mijania, stojący prostopadle do drogi,
    miśki siedzą sobie w środku i chyba nic nie robią. Dziwne, myślę sobie.
    Auta przede mną nie przyspieszają, więc jadę sobie spokojnie za nimi. I
    słusznie, bo kilometr dalej stoi w krzakach "właściwy" radiowóz, już
    nieoświetlony.

    Czy to jakiś nowy sposób polowania? Dodam, że na moich oczach panowie
    polucjanci zatrzymali "pirata" jadącego chyba z 70 po tych pustych trzech
    pasach, co niewątpliwie przyczyniło się do wprost kolosalnej poprawy
    bezpieczeństwa.

    I jak tu mieć szacunek do tej formacji?

    --
    cokolwiek

  • 2. Data: 2010-04-01 07:35:10
    Temat: Re: Miśkowe pułapki
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał Gut wrote:

    > do formacji powinienes.

    Bo?

    > to nie oni stanowią przepisy, oni je mają
    > obowiazek egzekwowac

    Nie osłabiaj mnie. Nie są fizycznie w stanie egzekwować wszystkiego,
    muszą sobie coś wybierać. Mogą wybierać mądrze lub głupio. Wybierają
    głupio.

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-04-01 07:35:36
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > I jak tu mieć szacunek do tej formacji?

    do formacji powinienes. to nie oni stanowią przepisy, oni je mają obowiazek
    egzekwowac

  • 4. Data: 2010-04-01 07:52:35
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Michał Gut pisze:

    > do formacji powinienes. to nie oni stanowią przepisy, oni je mają
    > obowiazek egzekwowac

    Ale sami mogliby szanowac prawo, na ktorego strazy stoja? Czy to zbyt
    trudne?
    Jakby ci zaproponowano jedno piwo za kazdy jadacy prawidlowo radiowoz,
    to recze, ze skonalbys z pragnienia.

    MarcinJM

  • 5. Data: 2010-04-01 07:54:32
    Od: "GUB" <j...@o...pl>

    > Michał Gut wrote:
    >

    > Nie osłabiaj mnie. Nie są fizycznie w stanie egzekwować wszystkiego,
    > muszą sobie coś wybierać. Mogą wybierać mądrze lub głupio. Wybierają
    > głupio.

    Może nie tyle głupio co by łatwo było wypełnić dzienną normę.

  • 6. Data: 2010-04-01 07:58:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    GUB wrote:

    > Może nie tyle głupio co by łatwo było wypełnić dzienną normę.

    Właśnie tak, wybierają wg. klucza finansów, a nie bezpieczeństwa.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-04-01 08:16:37
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Ale sami mogliby szanowac prawo, na ktorego strazy stoja? Czy to zbyt
    > trudne?
    > Jakby ci zaproponowano jedno piwo za kazdy jadacy prawidlowo radiowoz, to
    > recze, ze skonalbys z pragnienia.

    swieci nie sa, ale wierz mi nie chcialbys pracowac jako policjant (nie mowie
    tu stricte o drogówce a ogolnie, drogowka to tylko wydzial z calej
    organizacji).
    w duzej mierze sa porzadnymi ludzmi o przekroju spolecznym - czyli jesli w
    poslce mamy dajmy na to 10% ludzi aktywnych z energia, 70% zwyklych
    szaraczkow i 20% odpadów zdemoralizowanych, egoistycznych kutasów to w
    policji tez bedziesz mial zblizony rozklad. tak samo na drodze i tak samo
    wsrod sprzedawcow bulek, 8 razy trafisz na mila obsluge a 9 osoba bedzie
    burakiem.
    nie skonalbym z pragnienia.

    wiesz o tym ze policjant zlapany na wykroczeniu drogowym takze po cywilu ma
    duzo ciezsze konsekwencje niz zwykly obywatel? fakt, trzeba zlapac.

  • 8. Data: 2010-04-01 08:22:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał Gut wrote:

    > swieci nie sa, ale wierz mi nie chcialbys pracowac jako policjant (nie
    > mowie tu stricte o drogówce a ogolnie, drogowka to tylko wydzial z calej
    > organizacji).

    Ja bym, owszem, nie chciał i nie pracuję.

> [...]
    > policji tez bedziesz mial zblizony rozklad. tak samo na drodze i tak
    > samo wsrod sprzedawcow bulek, 8 razy trafisz na mila obsluge a 9 osoba

    Tylko jakoś wszystkie moje kontakty z policjantami (kilkanaście) lokowały
    się w oparach absurdu, przy czym dodam, że ani razu nie chodziło o mandat.

    > wiesz o tym ze policjant zlapany na wykroczeniu drogowym takze po cywilu
    > ma duzo ciezsze konsekwencje niz zwykly obywatel? fakt, trzeba zlapac.

    Chyba w snach. Kto go złapie?

    --
    cokolwiek

  • 9. Data: 2010-04-01 08:24:42
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > wiesz o tym ze policjant zlapany na wykroczeniu drogowym takze po cywilu
    > ma duzo ciezsze konsekwencje niz zwykly obywatel? fakt, trzeba zlapac.
    Znam tylko jeden przypadek, że delikwent został złapany przez drogówkę
    (chyba za prędkość) i nie pokazał legitymacji - komendant główny parę lat
    temu. :)
    WOJO

  • 10. Data: 2010-04-01 08:25:44
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Bo?

    w bardzo prosty sposob ci to wyjasnie (ta forma wyjasnienia zostala gdzies
    zaslyszana ale spodobala mi sie bo dosc dobrze odwzorowuje prawde).
    odpowiedz na 3 pytania:
    -dostales w ciagu ostatniego roku wpierdol od bandyty?
    -okradli ci dom w ciagu ostatniego roku?
    -a moze wybili ci choc gowniarze szybe w samchodzie w ostatnim roku?

    jesli na wszystkie pytania odpowiedziaes 'nie' to masz za co byc im
    wdzieczny i za co miec szacunek. nadstawiaja leb za gowniane pieniadze zebys
    mogl sobie spac spokojnie.

    > Nie osłabiaj mnie. Nie są fizycznie w stanie egzekwować wszystkiego,
    > muszą sobie coś wybierać. Mogą wybierać mądrze lub głupio. Wybierają
    > głupio.

    i wlasnie dlatego karzą także za male wykroczenia jak np przypoadek eagla.
    przepisy sa zle (chocby zle ograniczenia predkosci nieadekwatne do realnych
    warunkow). To ze lapia takze za drobne przewinienia daje poczucie
    nieuchronnosci kary a co za tym idzie jest dobrym kagancem.
    pewnie ze nie sa w stanie wszyustkiego wyegzekwowac, za malo ich, za malo
    sprzetu, za slaby motywator finansowy.

    wiesz co by bylo jakby sie skupiali tylko na ciezkich trudnych przyoadkach?
    wszyscy by uwazali hulaj dusza piekla nie ma, na drogach zapieprzali by
    wszyscy w miescie 120 gdzie sie da, na dowolnym kolorze sygnalizatora,
    niezaleznie od miejsca. do zderzen i wypadkow by nie przyjezdzali bo
    przeciez zajmuja sie najciezszymi przypadkami.

    jestes krytyczny bo nie chce ci sie ruszyc glowa i pomyslec. wszystko ci sie
    wydaje takie proste prawda? ci zli niedobrzy policjanci zabieraja moje
    dziengi ciezko zapracowane! W twoja swietosc zdecydowanie nie wierze, o
    braku swojej tez wiem. nie ma tu osoby calkowcie bez wad, bez wykroczen, bez
    naruszen prawa ustanowionego czy zasad wspolzyciaspolecznego.

    sirapacz