  • 1. Data: 2016-05-16 07:44:29
    Temat: Modernizacja komputera
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dzień dobry szanownym grupowiczom,

    Chciałbym zmodernizować starszy komputer- wymiana płyty
    głównej z procesorem i pamięcią, dołożenie SSD.

    Obecnie sprzęt to Athlon X2 na Asusie M2N-MX z wbudowanym
    Gforce 6100, 2 GB RAM. Obudowa Chieftec BS-02W-W-W
    z zasilaczem 270W SI-A300 (chciałbym pozostawić).

    Planowałem dołożyć SSD Crucial BX200 240 GB
    (choć pewnie i 128 GB by wystarczyło- tylko na system)
    oraz jakąś płytę MicroAtx z i3 (może i5?) plus 4GB.
    Grafika zintegrowana, ale rozważam dołożenie
    później. Bajerów żadnych mieć nie musi, mile widziane
    tylko USB 3.0.

    Zastosowania to głównie net, jutubek, fejs i niewymagające
    gry typu SIMS 4. Obecnie jest XP, ale pewnie będzie
    trzeba zmienić. Generalnie userowi "ma być szybciej" :-)

    Budżet to ca 800-900 zł (na sprzęt- nie liczę systemu).

    No i moje pytanie: czy dysk OK, czy lepiej coś innego
    (albo byle co, byle z długą gwarancją)?

    Co do płyty myślałem nad czymś takim:
    http://allegro.pl/gigabyte-ga-h61m-s2pv-i3-2100-cool
    er-2gb-gw-i6017444872.html

    To dobry wybór? (płyta/procesor, bo RAM wiadomo,
    że za mało ;-)

    Dzięki za wszelkie podpowiedzi.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 2. Data: 2016-05-16 08:02:55
    Temat: Re: Modernizacja komputera
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.05.2016 Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > Chciałbym zmodernizować starszy komputer- wymiana płyty
    > głównej z procesorem i pamięcią, dołożenie SSD.

    A może nie bawić się, tylko od razu brać poleasingowca
    typu:
    http://allegro.pl/hp-8100-tow-core-i5-2x3-2ghz-4gb-2
    50gb-rw-w7p-fv-i6154559088.html

    Dołożyłbym tylko stary dysk z danymi i wio :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 3. Data: 2016-05-17 11:16:35
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup

    > A może nie bawić się, tylko od razu brać poleasingowca

    Obydwie opcje warte są uwagi, aczkolwiek troszkę taniej wyjdzie kupić CPU z
    płytą i RAM oraz SSD