  • 1. Data: 2023-11-07 20:34:39
    Temat: Modulacje cyfrowe.
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    Mam pewną zagwozdkę z modulacjami cyfrowymi. Chodzi mi o te skoki fazy o
    ułamek pi, co z tym się dzieje po przemianie?
    Jeśli przy 1GHz skoki fazy są powiedzmy pi/4, to co będzie na
    częstotliwości pośredniej powiedzmy 9MHz?
    Może jakiś link, z wytłumaczeniem w miarę łopatologicznym?

    --
    Cezary Grądys<c...@w...onet.pl

  • 2. Data: 2023-11-07 20:39:39
    Temat: Re: Modulacje cyfrowe.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Nov 2023 20:34:39 +0100, Czarek wrote:
> [...]
    > Jeśli przy 1GHz skoki fazy są powiedzmy pi/4, to co będzie na
    > częstotliwości pośredniej powiedzmy 9MHz?

    O dziwo - to samo. Tzn tez skok fazy o pi/4.

    > Może jakiś link, z wytłumaczeniem w miarę łopatologicznym?

    A moze samodzielna symulacja komputerowa?

    Tylko raczej mniejsza rozpiętosc czestotliwosci.

    W sumie - matematycznie tez sie powinno dac wykazac.

    J.

  • 3. Data: 2023-11-07 21:36:18
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 11/7/23 14:34, Czarek wrote:
> [...]
    > częstotliwości pośredniej powiedzmy 9MHz?
    > Może jakiś link, z wytłumaczeniem w miarę łopatologicznym?

    Ze wzoru na mnożenie sinusów wynika, ze po odfiltrowaniu niepotrzebnego
    obrazu, przesunięcie fazy zmieni się o stałą wartość (pi/4, sin -> cos):

    sin(a) * sin(b) = cos(a-b)/2 - cos(a+b)/2

    Jacek