  • 1. Data: 2016-12-24 09:46:13
    Temat: Modyfikacja chłodzenia w grafice low profile
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Wpadła mi *dość tanio* w ręce niskoprofilowa grafika MSI R7 240
    z przeznaczeniem do obudowy SFF. Wydawało mi się że po grafice z TDP na
    poziomie 30 watów można się spodziewać zdecydowanie czegoś cichszego,
    niestety oryginalny wiatraczek mikroskopijnej średnicy na maleńkim
    radiatorku nie zachowuje się przyzwoicie pod względem hałasu. Tyle że
    przy obciążeniu karta rozgrzewa się do niecałych 60 stopni. Zastanawiam
    się czy nie dało by się tu coś pokombinować z wymianą chłodzenia, ale
    ZTCW na rynku nie ma gotowych coolerów do kart low profile. Oryginalny
    radiatorek ma wymiary 50x80x10 mm, największy jaki się da wsadzić do
    obudowy SFF to 70x80x35 mm. Jakieś pomysły ? Są możliwości w kierunku
    obróbki skrawaniem, ale wolałbym coś przerobić niż rzeźbić od zera.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2016-12-24 10:28:30
    Temat: Re: Modyfikacja chłodzenia w grafice low profile
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Dec 2016 09:46:13 +0100, PeJot napisał(a):

    > Czołem. Wpadła mi *dość tanio* w ręce niskoprofilowa grafika MSI R7 240

    Jest sporo starszych kart o podobnej mocy chłodzonych biernie. Kup taką
    na Allegro i zamień radiator. Jeśli karta pracuje w pionowym położeniu
    to rzecz jasna żeberka też tak powinny być skierowane. Ja np. używam
    geforce 210 30W, karta jest poziomo (i radiator od spodu :) a w stresie
    nie przekracza 70 st. A cena - ze 30 -50 zł.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2016-12-24 10:34:33
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obudowy SFF to 70x80x35 mm. Jakieś pomysły ? Są możliwości w kierunku
    > obróbki skrawaniem, ale wolałbym coś przerobić niż rzeźbić od zera.

    a przytwierdź tam ze starego zasilacza jakiś 80x80

  • 4. Data: 2016-12-24 10:37:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-24 o 09:46, PeJot pisze:
> [...]
    > obudowy SFF to 70x80x35 mm. Jakieś pomysły ? Są możliwości w kierunku
    > obróbki skrawaniem, ale wolałbym coś przerobić niż rzeźbić od zera.

    Taka?
    http://tiny.pl/gd749

    Ja zdjąłbym ten plastik i założył 2 maksymalnie duże, ciche wentylatory.
    Jak trzeba to przez regulator obrotów.

    Z doświadczenia: Taki "wiatraczek" oprócz tego że hałasuje to się często
    psuje.

    Ja mam taką:
    http://www.x-kom.pl/p/72227-karta-graficzna-pci-e-ms
    i-geforce-gt210-1024mb-64bit-silent-low-profile.html

    a i tak przedmuchuję dużym wolnoobrotowym wentylatorem. Tak
    profilaktycznie bo nie gram :-)

  • 5. Data: 2016-12-24 10:50:17
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-12-24 o 10:37, z pisze:

    > Taka?
    > http://tiny.pl/gd749

    Taka, taka.

    > Ja zdjąłbym ten plastik i założył 2 maksymalnie duże, ciche wentylatory.

    Nie ma gdzie - radiator ma ledwie 80 mm długości, nie zmieszczą się 2
    wiatraki ( radiator to to niebieskie ). Jest możliwość wydłużyć
    radiator do 120 mm ( będzie wystawał sporo poza kartę ale mieści się w
    obudowie ) i chyba co ważniejsze - pogrubić go z fabrycznych 10 do 35
    mm. W moim poście źle podałem docelowe wymiary, powinno być 70x120x35
    mm, ale jedyny radiator "dawca" którego namierzyłem ma 70x80x35 mm.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2016-12-24 16:20:47
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > kart low profile. Oryginalny radiatorek ma wymiary 50x80x10 mm,
    > największy jaki się da wsadzić do obudowy SFF to 70x80x35 mm. Jakieś

    Jaka to obudowa, jest tam miejsce na dodatkowy wentylator, który by miał
    strumień powietrza skierowany na tą kartę? Chociażby jakiś cichy
    wentylator przymocowany do śledzia obok tej karty graficznej, wtedy
    zostawiasz oryginalny radiator w karcie i powinno być ciszej.

  • 7. Data: 2016-12-24 19:46:29
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-12-24 o 16:20, nadir pisze:

    > Jaka to obudowa,

    SFF

    > jest tam miejsce na dodatkowy wentylator,

    Może i bym upchał wiatrak 70-80 mm, ale obawiam się że problemem jest
    mikroskopijny radiator.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2016-12-24 22:49:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-12-24 o 19:46, PeJot pisze:

    > SFF

    To już wiem z pierwszego postu. Jaka to konkretnie obudowa?

    > Może i bym upchał wiatrak 70-80 mm, ale obawiam się że problemem jest
    > mikroskopijny radiator.

    Co znaczy mikroskopijny? Na pewno nie ma mniejszej powierzchni niż
    powierzchnia oryginalnie zamontowanego wiatraka.

  • 9. Data: 2016-12-24 23:20:17
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-12-24 o 22:49, nadir pisze:

    > To już wiem z pierwszego postu. Jaka to konkretnie obudowa?

    HP Compaq dc7900 Small Form Factor PC.

    > Co znaczy mikroskopijny?

    50x80x10 mm, wiatraczek 50 mm. Na pewno dało by się dać 3 x grubszy
    radiator, ale podejrzewam że księgowi w MSI dostali by zawału - przecież
    TDP jest na poziomie 30 watów.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2016-12-24 23:46:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-12-24 o 23:20, PeJot pisze:

    > HP Compaq dc7900 Small Form Factor PC.

    Trochę lipa, bo z tego co widzę ta obudowa jest dosyć szczelna i
    powietrze z zewnątrz jest ciężko zassać. Jest tam jakiś dopływ/odpływ
    powietrza oprócz wentylatora w zasilaczu?

    > 50x80x10 mm, wiatraczek 50 mm. Na pewno dało by się dać 3 x grubszy
    > radiator, ale podejrzewam że księgowi w MSI dostali by zawału -
    > przecież TDP jest na poziomie 30 watów.

    Grubość radiatora ma mniejsze znaczenie niż jego powierzchnia wymiany.
    Kombinowałbym upchnąć tam maksymalnie duży wiatrak, który zmieści się
    między płytą główna a "sufitem" obudowy. Dobrze by też było żeby sam
    wentylator nie przylegał bezpośrednio do radiatora, tak jak ten
    oryginalny. To powinno trochę ciszej działać niż oryginalny wiatrak.
    Wyciszałem w podobny sposób kiedyś swoją kartę graficzną, która miała
    zamontowany jakiś mały, szybkoobrotowy wentylator. Tyle tylko, że moja
    obudowa była dużo większa i miałem tam sporo miejsca na duży, wolny wentyl.

    Szczelna obudowa może powodować, że jaki by nie był wentylator na
    karcie, to brak dopływu chłodnego powietrza z zewnątrz niewiele pomoże.
    Inna sprawa, że te 60 stopni w obciążeniu, to nie taka straszna sprawa.