  • 1. Data: 2011-07-26 04:19:06
    Temat: Monitor LCD HP 1902 zbyt jasno świeci
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Witam

    Monitor LCD HP 1902 zbyt jasno świeci. Jest obraz. Regulacje jasności i
    kontrastu działają, ale przesunięte są jakby w górę. Nie da się uzyskać
    prawidłowego kontrastu i jasności. Wszystkie okna są białe i trudno zobaczyć
    szczegóły. Napięcie zasilania invertera - 12V. Układy scalone w inwerterze:

    OZ960GN

    4512C - 4 szt,

    W OZ960GN na 14 pin jest podawana regulacja jasności i napięcie się zmienia. Nie
    potrafię natomiast znaleźć regulacji kontrastu. Proszę o podpowiedzi.
    Tu są fotki i schemat:
    http://remek62.republika.pl/HP%201902/HP%201902.html

    Pozdrawiam Remek

  • 2. Data: 2011-07-26 10:37:54
    Temat: Re: Monitor LCD HP 1902 zbyt jasno świeci
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Remek napisał:
> [...]
    > prawidłowego kontrastu i jasności. Wszystkie okna są białe i trudno zobaczyć
    [...]

    Mi to bardziej wygląda na źle ustawioną gammę w samym monitorze lub
    ustawieniach karty grafiki.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 3. Data: 2011-07-26 22:51:04
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Czy ma ktoś namiary na datasheet MST9116? A może ktoś dysponuje schematem z tym
    scalakiem, albo pdf scalaka i podrzucił by na priv. Jak jest regulowany kontrast
    w monitorach LCD?

    Remek

  • 4. Data: 2011-07-27 14:29:39
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał:

    > Mi to bardziej wygląda na źle ustawioną gammę w samym monitorze lub
    > ustawieniach karty grafiki.

    Myślę, że trafnie to określiłeś. Tak to właśnie wygląda. Tyle, że jest to
    związane z uszkodzeniem. Monitor pracował poprawnie, kilka razy rozjaśniał się
    na moment, a następnie tak już zostało. W menu nie ma tegulacji gamma. Karta
    grafiki odpada. Tak samo jest na innym komputerze, z którym inny monitor pracuje
    poprawnie.

    Remek

  • 5. Data: 2011-07-28 10:53:15
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Remek napisał:

> [...]
    > grafiki odpada. Tak samo jest na innym komputerze, z którym inny monitor pracuje

    To może przelutuj? zapewne bezołowiówka, to już pora.

  • 6. Data: 2011-07-30 22:13:00
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał:

    > To może przelutuj? zapewne bezołowiówka, to już pora.

    Które obszary? Bo chyba nie wszystko jak leci? Znasz zasadę działania
    elektroniki monitora?

    Remek

  • 7. Data: 2011-07-31 01:48:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Remek napisał:

    > Które obszary? Bo chyba nie wszystko jak leci? Znasz zasadę działania
    > elektroniki monitora?

    Ogólnie znam, naprawiać do tej pory nie musiałem to się w szczegóły nie
    zagłębiałem. Zacząłbym od obejrzenia stanu lutów, może coś już widać
    gołym okiem, albo włączyć rozebrany (z zachowaniem rozsądku odnośnie
    wysokich napięć) i naciskać poszczególne elementy/obszary płyty i
    patrzeć kiedy się poprawia, tą okolice podlać fluxem i przelutować.

  • 8. Data: 2011-07-31 06:59:18
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał:

> [...]
    > gołym okiem, albo włączyć rozebrany (z zachowaniem rozsądku odnośnie
    > wysokich napięć) i naciskać poszczególne elementy/obszary płyty i

    Proponuję przejść na inny poziom. 30 lat naprawiałem telewizory, monitory,
    magnetowidy i inny elektroniczny badziew. Tak więc rady typu naciskaj i patrz co
    się dzieje możesz sobie darować. Pytam o konkrety. Służę schematem w razie
    potrzeby. Podejrzanie wygląda lutowanie dwóch tranzystorów SMD typu RK 70002.
    Tak jakby były już wymieniane. Sklepy sieciowe milczą na ich temat. Zamienniki
    to podobno 2SK1848, 2SK1589, 2SK1591. Może znasz jakiś sklep, w którym można je
    kupić?

    Remek

  • 9. Data: 2011-07-31 08:32:49
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Remek napisał:
    > Proponuję przejść na inny poziom. 30 lat naprawiałem telewizory, monitory,
    > magnetowidy i inny elektroniczny badziew. Tak więc rady typu naciskaj i patrz co
    > się dzieje możesz sobie darować.

    Proponuję koledze odrobinę kultury, bo nikt nie będzie się starał
    czegokolwiek podpowiedzieć. "Znasz zasadę działania monitora" - radź
    sobie sam, zwłaszcza przy niby 30 latach doświadczenia.

  • 10. Data: 2011-07-31 11:40:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

    > Proponuję koledze odrobinę kultury, bo nikt nie będzie się starał
    > czegokolwiek podpowiedzieć. "Znasz zasadę działania monitora" - radź
    > sobie sam, zwłaszcza przy niby 30 latach doświadczenia.

    Do tego dorzucę jeszcze info że inaczej diagnozuje się telewizor
    lutowany ołowiowo w technologii przewlekanej a inaczej bezołowiowy SMD.
    Po opisie objawów wnioskuje że nic poza lutowaniem nie uległo
    uszkodzeniu, może to być poluzowane gniazdo video lub puściły luty
    elementu który jest duży bądź się grzeje.