  • 1. Data: 2015-09-29 04:07:49
    Temat: Mulenie laptopa
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Witam

    System (XP) w lapku uruchamia sie kilkanaście minut. Dostęp do dysku trwa
    minutę/dwie. Programy też uruchamiaja się długo. Czego szukać? Transfer dysku?
    Jak to się bada? Pamięć, chipset? Robactwa nie ma. Zajętość procesora 5-10%.
    Proszę o rady.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-09-29 12:46:08
    Temat: Re: Mulenie laptopa
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" <n...@t...pl> napisał w
    news:mucrop$j4o$1@speranza.aioe.org ...
    : (...)
    :
    : System (XP) w lapku uruchamia sie kilkanaście minut.
    :

    Czy tak było "od zawsze"? Czy może zauważyłeś to później, a jeśli tak, to czy
    odbywało się to stopniowo, czy raczej skokowo? Dodaj garść szczegółów!

    Specjalnie na tym problemie się nie znam, ale jeszcze niedawno miałem "w użyciu"
    la-pa tak archaicznego, że aż byś nie uwierzył, i starował w jakieś 4"30 - no a
    ten Twój czas nadaje się do Księgi Guinnessa ! Czyli na bank jest to
    nienormalne...

    Do głowy przychodzi mi możliwość totalnego zaśmiecenia rejestru systemowego,
    czego dokonać mogły programy, ale... Ale nie dotyczy to tylko tych, które masz
    zainstalowane, ale i takich, które miałeś, ale już się z nimi... rozstałeś!
    (poprzez użycie niezbyt poprawnie działającego dezinstalatora). Może w tym mieć
    znaczenie to, jaki masz Service Pack: jest u Ciebie 3-ka?

    Dodam, że jeśli winne jest owe zaśmiecenie, to migracja tego bałaganu na SSD -
    pomoże tylko nieznacznie: no bo problemem najwyraźniej nie jest powolność samego
    tylko dysku.

    :
    : Dostęp do dysku
    : trwa minutę/dwie. Programy też uruchamiaja się długo. (...)
    : Robactwa nie ma. Zajętość procesora 5-10%.
    :

    No a spróbuj zerknąć, jakie konkretnie programy najmocniej obciążają CPU w
    zakresie czasu od zalogowania, do odzyskania responsywności systemu. Wrzucić
    bowiem możesz do autostartu skrót do następującego "menadżera zadań":

    C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe

    - i odpali się on wtedy zauważalnie szybciej, niż to robisz ręcznie. Dla
    potrzeb owej "szybkości" najlepiej byłoby, gdybyś mógł logowanie pominąć, czyli
    wtedy, gdy nie ma założonego *żadnego* konta użytkownika...

    A zaś co do "robactwa" - to nie zawsze anty-vir, choćby i najlepszy - jest takie
    wykryć w stanie. No bo jeśli ktoś Ci podrzucił jakiegoś "dedykowanego" pasożyta,
    i a~vir nie ma go w swojej bazie danych, to (zazwyczaj) go przecież nie
    rozpozna!

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

  • 3. Data: 2015-09-29 18:41:40
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

> [...]
    > Transfer dysku? Jak to się bada? Pamięć, chipset? Robactwa nie ma.
    > Zajętość procesora 5-10%. Proszę o rady.

    Sprawdzić czy dysk działa w trybie UDMA, czy przypadkiem nie przełączyło go
    na PIO.
    W menedżerze urządzeń, pod kontrolerem dysków.

    --
    Wiktor S.

  • 4. Data: 2015-09-29 21:01:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 29 Sep 2015 12:46:08 +0200, (c)RaSz napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > potrzeb owej "szybkości" najlepiej byłoby, gdybyś mógł logowanie pominąć, czyli
    > wtedy, gdy nie ma założonego *żadnego* konta użytkownika...

    Żadnego konta użytkownika? A jesteś pewien, że to wykonalne? :D

    (ciach...)

    [ Dłużej nie wytrzymam! Bo co mógłbym jeszcze, będąc niezwykle przystojnym ]
    [ lemurem, zrobić?! (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 5. Data: 2015-09-29 21:40:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.09.2015 o 21:01, Przemysław Ryk pisze:
    > Dnia Tue, 29 Sep 2015 12:46:08 +0200, (c)RaSz napisał(a):
    >
    > (ciach...)

    > Żadnego konta użytkownika? A jesteś pewien, że to wykonalne? :D
    >
    > (ciach...)

    ostatnio pisałem na grupę windzianą o laptopie którego kupiłem. windows
    7 uruchamia się przez 5 minut. próba wyłączenia laptopa kończy się
    zawsze komunikatem ze costam uaktualnia i mam nie wyłączać jeszcze przez
    15 minut. mint(ubuntu) uruchamia się w ok 30 sekund, gasi w 3 sek.
    PRoblemu z windowsem nie rozwiązałem. jak muszę go uruchomić, włączam
    laptopa, ide do normalnych zajeć wracam po pół godziny - czeka załączony :)

    ToMasz

  • 6. Data: 2015-09-30 00:38:43
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Wiktor S." napisał:

    > Sprawdzić czy dysk działa w trybie UDMA, czy przypadkiem nie przełączyło go na
    > PIO.
    > W menedżerze urządzeń, pod kontrolerem dysków.

    Dzięki za podpowiedź. Rzuć okiem tu:

    http://zapodaj.net/0af0b33079a10.jpg.html

    To screen z tego lapka. Podejrzewam, że ten PIO to HDD.

    Zwykle daję takie obrazki na swoja stronę, ale h... z Republiki zablokowali mi
    stronę. Na FTP jest, a pod przeglądarką blokada. Można z tym coś zrobić?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2015-09-30 02:21:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 29 Sep 2015 21:40:14 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > PRoblemu z windowsem nie rozwiązałem. jak muszę go uruchomić, włączam
    > laptopa, ide do normalnych zajeć wracam po pół godziny - czeka załączony :)

    A teraz odpowiedz mi proszę z łaski swojej, co jak się to ma do zadanego
    przeze mnie wcześniej pytania...

    [ Jeśli uważasz, że wszyscy są przeciwko tobie, to jest to zdrowy ]
    [ rozsądek. Paranoja jest wtedy, gdy uważasz, że oni są w zmowie. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 8. Data: 2015-09-30 02:23:35
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    29 września 2015 21:01 Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w
    news:cti25l7h1fcl.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info ...
    :
    (ciach...)
    : >
    :
    : Żadnego konta użytkownika? A jesteś pewien, że to wykonalne? :D
    :

    Jeśli chciałbyś ten stan osiągnąć wychodząc z takiego, gdy już jakieś-tam konta
    są -- to raczej zbyt duże zawracanie głowy, ale... Ale jeśli byś *koniecznie*
    potrzebował opisu "jak to zrobić" -- to może wykroję odrobinę czasu, i skrobnę.
    Tyle, że usunięcie (a w zasadzie trzeba by je tylko "sprytnie ukryć")
    istniejących kont -- to roboty dużo, a do tego, jak mówi ludowe przysłowie:

    -- eto tak, kak tajgra dymat': straszno i smieszno,
    nu nikakoj prijemnost'i... ;)

    Tak więc jest to opcja raczej "teoretyczna", bo choć wykonalna, to zbyt
    pracochłonna.
    W każdym bądź razie ja mam la-pa *bez* żadnego "loginu", i po uruchomieniu
    uzyskujesz "zalogowanie" -- bez logowania ;)
    A to powoduje, że już wtedy odpalają się programy do tego przeznaczone, a ja w
    tym czasie robię sobie herbatę.

    A gdy już o takim "odpalaniu" -- nie wiecie, czy jest jakiś sposób, aby to zrobić
    *pomimo* istniejących kont, z czego właśnie wynika konieczność logowania się?

    W czym rzecz? Ano chodzi mi o to, że *mogę* przecież ustawić w swym BIOS-ie
    godzinę, o której PC-et włączy się sam, ale zysk z tego niemal żaden. A
    chciałbym, aby jeszcze *przed* zalogowaniem został uruchomiony BOINC-Manager,
    i rozpoczęło się intensywne wykorzystywanie maszyny. No bo gdy jeszcze się do
    niej
    nie zbliżałem (stoi piętro niżej) to chciałbym, aby zrobiła to tak "sama z
    siebie".

    No i nie mówcie mi, że nie można aplikacji jakoś do tego nakłonić! Bo np. któryś
    ze wcześniej używanych przeze mnie anty-vir'ów taką właśnie sztuczkę wykonać
    potrafił, i zaczynał skanowanie jeszcze *przed* zalogowaniem kogokolwiek. Ale
    nie
    pomnę, czy to "Avast!", czy GData, ale chyba ten pierwszy...

    --
    Posiadasz wolne moce obliczeniowe? Dołącz do projektu BOINC -- przetwarzania
    rozproszonego, wykorzystującego domowy sprzęt, do profesjonalnych projektów.

  • 9. Data: 2015-10-01 03:24:17
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    30 września 2015 00:38 Użytkownik "Kamil" <n...@t...pl> napisał w
    news:muf4et$t35$1@speranza.aioe.org ...
    :
    : (...)
    : To screen z tego lapka. Podejrzewam, że ten PIO to HDD.
    :

    Nie wiem czy nie masz przypadkiem stareńkiego BIOS-u, bo drzewiej bywała w nich
    możliwość ustawienia owego PIO właśnie. Może tam leży problem (tak sobie
    gdybam).

    A dodatkowa ewentualność to pofragmentowany dysk: dawno temu go porządkowałeś?
    No bo ja mam taki problem ze swoją antyczną "tą-szybą" ;)

    - otóż jej O-eS, czyli Win XP nie ma S. Pack'u trzeciego, a jedynie 2-kę, co
    skutkuje brakiem... defragmentacji! Dziwne, ale prawdziwe. Mógłbym niby
    zainstalować wersję zawierającą SP-3, ale mam pewne obawy: a nóż-widelec i
    przepadnie mi toshibowe firmware, np. to, które odpowiada za różne opcje
    zasilania, dość to przecież ważne!

    Sądzę, że jeśli dysk masz pobałaganiony, to może bardzo wydatnie wydłużać czas
    ładowania programów. Zapisz czasy tych, które to robią nadzwyczaj ślamazarnie,
    zdefragmentuj dysk, i porównaj! I napisz koniecznie, czy pomogło.

    :
    : Zwykle daję takie obrazki na swoja stronę, ale h... z Republiki
    : zablokowali mi stronę.
    :

    Hm, jak tam komuś nawrzucałeś od h***w to i zablokować mogli ;(

    Ale jest też możliwość inna: pamiętasz o konieczności wchodzenia z FTP co czas
    jakiś (pół roku chyba)? Bo jeśli zaniedbałeś, to ichni system *może* stronę
    zablokować. Choć moja nie była przeze mnie "odświeżana" tym sposobem baaardzo
    długo, a jakoś nie zniknęła, no ale to może przez jakieś ich niedopatrzenie
    tylko. W każdym bądź razie jest zdaje się tak, że ona nie jest (przynajmniej nie
    od razu) kasowana, a tylko nakładają na nią blokadę właśnie, a kasują z dużym
    poślizgiem.

    :
    :Na FTP jest, a pod przeglądarką blokada. Można z tym coś zrobić?
    :

    Co się pytasz? Przecież to chyba jasne, że musisz się skontaktować z ichnim
    sysop'em / admin'em! Wszak jeśli Ty nie dałeś rady, no to nikt inny tego za
    Ciebie tu nie zrobi...

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.