  • 1. Data: 2011-07-04 19:53:35
    Temat: NEC2190UXi a kalibracja sprzętowa
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    Witam,
    W nieoczekiwany sposób stałem się posiadaczem takiego monitora wraz z
    pakietem BasicColor 4.1.9. W teorii w tym zestawie powinna się udać
    kalibracja sprzętowa. Niestety, to nie działa. Czy NEC w monitorach
    sprzedawanych w Europie wprowadził jakąś blokadę? Jak to obejść? A może
    jest jakiś kruczek?
    Generalnie: jak przeprowadzić kalibrację sprzętową NECa 2190UXi?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2011-07-04 21:43:30
    Temat: Re: NEC2190UXi a kalibracja sprzętowa
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-04 21:53, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > jest jakiś kruczek?
    > Generalnie: jak przeprowadzić kalibrację sprzętową NECa 2190UXi?

    Potrzebujesz oprogramowania -
    http://www.necdisplay.com/support-and-services/spect
    ra-view-II/Overview

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2011-07-05 07:28:01
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On Jul 4, 9:53 pm, Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl> wrote:
> [...]
    > jest jakiś kruczek?
    > Generalnie: jak przeprowadzić kalibrację sprzętową NECa 2190UXi?

    Jeśli monitor ma odpowiednio stary firmware, może uda się go
    przełączyć w tryb Spectraview - wejdź w menu zaawansowane, przejdź do
    ostatniej zakładki i wciśnij równocześnie przyciski "RIGHT" oraz
    "DOWN", a następnie aktywuj Spectrę. Po takim zabiegu basICColor
    będzie mógł kalibrować go w trybie sprzętowym.

  • 4. Data: 2011-07-05 11:12:47
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-07-05 09:28, Czornyj pisze:

> [...]
    > "DOWN", a następnie aktywuj Spectrę. Po takim zabiegu basICColor
    > będzie mógł kalibrować go w trybie sprzętowym.

    Niestety :-(
    Manufactured 2009 Week 34

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 5. Data: 2011-07-05 11:18:24
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-07-04 23:43, Marek Wyszomirski pisze:

    > Potrzebujesz oprogramowania -
    > http://www.necdisplay.com/support-and-services/spect
    ra-view-II/Overview

    I tu jest zagwozdka.
    W opisie tego programu 2190UXi figuruje jako supported.
    Z drugiej strony NEC oferuje darmowe oprogramowanie GammaComp, które
    jakoby jest bardzo ograniczoną wersją SpectraView. Przy próbie
    instalacji pojawia się komunikat: no supported monitor found.
    Stąd mój pomysł, że w europejskiej wersji coś jest zablokowane.
    Kwestia "jak to odkręcić" pozostaje otwarta.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2011-07-05 19:31:04
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 05/07/2011 12:12, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Niestety :-(
    > Manufactured 2009 Week 34

    jeżeli masz na to fundusze, kup amerykańską wersję SpectraView - tak
    naprawdę to zupełnie inny program, który *nie* sprawdza rodzaju
    monitora. Używam tego z monitorem 2690wuxi2 i kalibracja w LUT monitora
    działa bez problemu. Kupiłem sam program w bhphotovideo.com , ale teraz
    widzę że sprzedają tylko w zestawie z kalibratorem.

    B.

  • 7. Data: 2011-07-05 20:53:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-07-05 21:31, Bronek Kozicki pisze:

> [...]
    > działa bez problemu. Kupiłem sam program w bhphotovideo.com , ale teraz
    > widzę że sprzedają tylko w zestawie z kalibratorem.

    Czy to jest ten program, który można ściągnąć ze strony NECa:

    http://www.necdisplay.com/support-and-services/spect
    ra-view-II/Downloads

    Jaką masz kartę video? Znalazłem informację, że nie chodzi z nowymi
    sterownikami n-vidii.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2011-07-06 09:58:12
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    ra-view-II/Downloads

    > Jaką masz kartę video? Znalazłem informację, że nie chodzi z nowymi

    Były problemy z komunikacją via DDC/CI wykorzystywaną do sprzętowej
    kalibracji w SVII w sterach nVidii - pomagało zainstalowanie
    starszych, co jest opisane w FAQ. Wydawało mi się, że nVidia poprawiła
    też ten zonk w najnowszych sterownikach, ale nie jestem pewien.
    Oprogramowanie na 100% kalibruje 2190UXi - osobiście miałem ten
    monitor i kalibrowałem go właśnie w ten sposób.

  • 9. Data: 2011-07-06 19:56:41
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 05/07/2011 21:53, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Czy to jest ten program, który można ściągnąć ze strony NECa:
    > http://www.necdisplay.com/support-and-services/spect
    ra-view-II/Downloads

    tak.

    > Jaką masz kartę video? Znalazłem informację, że nie chodzi z nowymi

    AMD (ATI) HD4780

    B.

  • 10. Data: 2011-07-07 16:56:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    Dziękuję za cenne uwagi. Zabawa ze sterownikami nVidii nic nie dała,
    nowe blokują komunikację z monitorem, starsze nie umożliwiają
    wyświetlania w trybie 1600x1200 przy 60Hz, a to jedyny sensowny tryb dla
    tego monitora. Skończyło się wymianą karty graficznej na ATI.

    Pozdrawiam,
    Paweł