  • 91. Data: 2012-12-13 23:18:28
    Temat: Re: [NTG?] Debile na rowerach..
    Od: tÎż

    Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

    > Próbowałem samochodem
    > (korki, problem z parkowaniem w centrum)

    I tak samochodem będziesz szybciej (o ile ogarniasz w miarę dobrze
    efektywną jazdę w korkach).

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 92. Data: 2012-12-13 23:23:30
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-13, t? <t?> wrote:
    > Chyba w Twoim kolorowym świecie. Rowerowy snobizm przeminie, jak się
    > zaczął. Rower nie jest praktycznym środkiem transportu, to narzędzie do
    > rekreacji.

    No cóż. Mogę Ci tylko polecić jakieś książki albo filmy dokumentalne
    o Chinach, Indiach lub państwach Azji Południowo-Wschodniej. Myślę, że
    gdybyś wiedział cokolwiek o świecie, to takimi tezami byś nie rzucał.

    Rower był "praktycznym środkiem transportu" przed samochodem i w okolicy
    setnych urodzin samochodu spalinowego trzyma się całkiem nieźle. Mimo,
    że jest mniej komfortowy, oraz że żyjemy w bogatym kraju, w którym
    samochód jest rzeczą powszechną i dostępną.

    pozdrawiam,
    PK

  • 93. Data: 2012-12-13 23:33:44
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2012-12-13 23:18, t? pisze:

    > I tak samochodem będziesz szybciej (o ile ogarniasz w miarę dobrze
    > efektywną jazdę w korkach).

    Niestety nie masz racji...

    Na większości moich miejskich tras wybieram rower (bo mogę, chcę, jest
    mi wygodniej, szybciej)

    Oczywiście czasem szybciej będzie samochodem, co nie znaczy, że nim pojadę.

    Pozdrawiam

    Seco

  • 94. Data: 2012-12-14 00:16:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 13.12.2012 23:18, t? wrote:

    > I tak samochodem będziesz szybciej

    Mam 8 km w jedną stronę. Samochodem do pracy, większość po "głównych"
    drogach - 12-15 minut. + dojście na parking 3 minuty. (A teraz i czasami
    + odśnieżanie 2 minuty.) Razem 18-20 minut. Dojazd rowerem do pracy
    25-30 minut (przy niezbyt męczącej jeździe). Powrót z pracy samochodem
    30-40 minut + dojście z parkingu - 33-43 minuty. Powrót z pracy rowerem
    20-25 minut (bardziej z górki niż w 2 stronę). O ile nie jest zbyt
    mokro/przeraźliwie zimno - wolę rower, bo się rano rozbudzę a wieczorem
    jestem szybciej w domu. No i przy aktualnych temperaturach wsiadanie do
    samochodu po dłuższym postoju jest dalekie od przyjemności...

    > (o ile ogarniasz w miarę dobrze
    > efektywną jazdę w korkach).

    Chyba nie wiem co to jest "efektywna jazda w korkach" - zmienianie co
    chwila pasów i wciskanie się w każdą lukę "na chama"? Jeżeli tak to i
    tak to za dużo nie pomoże.

    Michoo

  • 95. Data: 2012-12-14 07:41:57
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 13 Dec 2012 22:14:53 GMT, tÎ? napisał(a):

    > Rower nie jest praktycznym środkiem transportu

    Świetna teza, dawno się tak nie ubawiłem :)
    Rower jest bardzo praktycznym środkiem transportu w wielu
    zastosowaniach. Nie wszystkich oczywiście, ale na krótkich dystansach
    gdy nie potrzebujemy przewieźć dużego ładunku jest zwykle o wiele
    bardziej praktyczny niż samochód.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 96. Data: 2012-12-14 09:18:53
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-12-13, scobowski <s...@i...pl> wrote:

    > Nie "nie dostosował prędkości" - tylko nie zastosował pomyślunku i nie
    > dostosował środka transportu do warunków na drodze.
    > Twój, Panie Kazimierzu - cytowany, bądź też hipotetyczny puszkarz
    > uszkodził latarnię i swój pojazd. Latarnię miasto naprawi z jego OC,
    > furkę pan naprawi własnym sumptem albo z Casco.
    > Ale szans na przeżycie bez uszkodzeń - miał 100x? więcej niż cyklista z
    > pierwszego postu.
    >
    > Czyż nie?
    >
    > O tym był pierwszy post: o braku szacunku do swojego życia i zdrowia (i
    > przy okazji - o bezsensownym stwarzaniu zagrożenia dla innych
> [...]
    Uwielbiam takie pierdolenie.

    Nie. Nie mam roweru.
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 97. Data: 2012-12-14 11:38:42
    Od: "Axel" <a...@o...nospam.pl>

    "Michoo" wrote in message news:kado0b$4uk$1@mx1.internetia.pl...

    > Mam 8 km w jedną stronę. Samochodem do pracy, większość po "głównych"
    > drogach - 12-15 minut. + dojście na parking 3 minuty. (A teraz i czasami +
    > odśnieżanie 2 minuty.) Razem 18-20 minut.

    Tez mam 8km. Rano 7-10 minuty, po poludniu 15-20. +15 minut miedzy praca a
    parkingiem (parking strzezony, a nie bede placil 30pln za parkowanie na
    ulicy kolo fabryki)

    > Dojazd rowerem do pracy 25-30 minut (przy niezbyt męczącej jeździe).

    Podobnie, jade ok. 25 minut.

    > O ile nie jest zbyt mokro/przeraźliwie zimno - wolę rower, bo się rano
    > rozbudzę a wieczorem jestem szybciej w domu.

    Z tym "szybciej" to sprawa dyskusyjna. Po przyjezdzie rowerem do pracy
    trzeba wziac prysznic i sie przebrac - mi to zajmuje co najmniej 15 minut.
    (tak, wiem, ze niektorzy nie musza, ale sa tacy, co sie w ogole nie myja i
    tez uwazaja, ze nie smierdza) Po powrocie do domu - to samo. Wiec
    sumarycznie jazda rowerem wychodzi dluzej, ale jezdze dla przyjemnosci, jak
    jest cieplo.

    > No i przy aktualnych temperaturach wsiadanie do samochodu po dłuższym
    > postoju jest dalekie od przyjemności...

    Jedyna nieprzyjemna rzecz to zimna kierownica (skora), ale rekawiczki z
    Decathlona
    (http://www.decathlon.pl/rkawiczki-dzianina-doroli-c
    z-id_1305568.html)
    zalatwiaja sprawe (BTW do jazdy konnej sie nie nadaja, ale do samochodu sa
    swietne).

    --
    Axel

  • 98. Data: 2012-12-14 14:46:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 13 Dec 2012 19:46:10 +0000 osobnik zwany t? napisał:

    > bez oświetlenia -- nie trzymając kierownicy.

    n tak. koledzy się z ciebie śmiali, ze nie umiesz jeździć bez trzymanki.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 99. Data: 2012-12-14 15:10:50
    Od: tÎż

    masti wrote:

    > n tak. koledzy się z ciebie śmiali, ze nie umiesz jeździć bez trzymanki.

    Umiem.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 100. Data: 2012-12-14 17:00:34
    Od: Kazimierz Uromski <i...@z...kom>

    W dniu 2012-12-13 18:57, scobowski pisze:

    > A, ti Pana, Panie Kazimierzu, boli. Przepraszam z góry. Mam furę. I
    > drugą. I trzecią - omal zabytkową. I nawet ROWER - dwukołowy i z
    > pedałami.:)

    Jakbyś Pan, Panie scobowski, nie zauważył był to tekst prześmiewczy
    wobec wcześniejszej wypowiedzi.
    Samochód też mam i korzystam.

> [...]
    > furkę pan naprawi własnym sumptem albo z Casco.
    > Ale szans na przeżycie bez uszkodzeń - miał 100x? więcej niż cyklista z

    Nie, bo pominąłeś dość istotny fakt - rowerzysta ryzykuje głownie swoim
    życiem i to to życie się skończy jeśli rowerzysta będzie głupi.
    Puszkarz, jak go nazwałeś, czasem skończy na latarni czasem na
    człowieku.

    > O tym był pierwszy post: o braku szacunku do swojego życia i zdrowia (i
    > przy okazji - o bezsensownym stwarzaniu zagrożenia dla innych
    > uczestników drogi).

    Bezsensowne zagrożenie stwarzają przedstawiciele wszystkich grup
    uczestników ruchu drogowego i taka była konkluzja mojego wcześniejszego
    postu.