  • 1. Data: 2010-06-16 03:19:35
    Temat: Re: Naprawa przewodu klawiatury
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 16 Jun 2010 18:46:57 +0200, Janusz Wo napisał(a):

    > Witam!
    > Próbuję naprawić przecięty przewód od klawiatury microsoftu. W środku są
    > pod ekranowaniem cztery cienkie kabelki w koszulkach, a między nimi
    > przewód bez koszulki... który mnie niepokoi. Bo bardzo ciężko będzie mi
    > zlutować go, a potem tak złożyć, żeby nie dotykał ekranowania. Czy może
    > dotykać ekranowania? Czy muszę dać sobie spokój, jeśli nie będę umiał
    > oddzielić tego nieekranowanego przewodzika? A może kupię w
    > elektronicznych sklepach gotową wtyczkę? Może będzie krócej, ale
> [...]

    Zostaw go bez izolacji. To jest masa. Może bez żadnych problemów stykać się
    z ekranem. Przy wtyczkach jest fabrycznie z nim połączony.

  • 2. Data: 2010-06-16 16:46:57
    Temat: Naprawa przewodu klawiatury
    Od: Janusz Wo <j...@t...pl>

    Witam!
    --
    Popraw gaz w adresie

  • 3. Data: 2010-06-16 18:25:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-16 18:46, Użytkownik Janusz Wo napisał:
> [...]
    > przewód bez koszulki... który mnie niepokoi. Bo bardzo ciężko będzie mi
    > zlutować go, a potem tak złożyć, żeby nie dotykał ekranowania. Czy może

    Tak sie nie robi. Zabezpiecz miejsce lutowane koszulką termokurczliwą
    lub zaizoluj. I nie interesuje cię po tym co czego dotyka.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-06-16 18:42:29
    Od: Janusz Wo <j...@t...pl>

    RadoslawF wrote:

    > Tak sie nie robi. Zabezpiecz miejsce lutowane koszulką termokurczliwą
    > lub zaizoluj. I nie interesuje cię po tym co czego dotyka.

    Chyba się nie rozumiemy. Chodzi o to, że między czterema kablekami w
    koszulkach idzie jeden bez koszulki. Fabrycznie są chyba (ale całego
    przebiegu kabla nie widziałem) tak ściśnięte, że ten w środku biegnąc
    między czterema izolowanymi nie dotyka ekranowania, które otula
    wszystkie te przewody. Uważam, że lutowanie, potem nakładanie koszulki,
    potem składanie jest wysoce upierdliwe i trudne do wykonania. Jak
    rozpruwam przewód, to kabelki rozłażą się na różne strony i upchnięcie
    ich na miejsce, potem izolowanie czymś wydaje się być niewykonalne.
    Pytam więc, czy jest to ważne, czy może to być zrobione
    niestarannie.Komputera bym nie chciał narażać na nic.
    Pozdrawiam - Janusz Wo

    --
    Popraw gaz w adresie

  • 5. Data: 2010-06-16 18:48:23
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Janusz Wo" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pytam więc, czy jest to ważne, czy może to być zrobione
    > niestarannie.Komputera bym nie chciał narażać na nic.

    Chyba nie rozumiesz co Ci kolega, słusznie, poradził. Ale jest rozwiązanie.
    Kup nową klawe, tak będzie prościej. I do tego nie upierdliwe :)

  • 6. Data: 2010-06-16 20:40:11
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Janusz Wo" napisał:

    > Chodzi o to, że między czterema kablekami w koszulkach idzie
    > jeden bez koszulki.

    Czy to jest pojedynczy drut czy też linka, tak jak te w koszulkach?

    > Fabrycznie są chyba (ale całego przebiegu kabla nie widziałem)
    > tak ściśnięte, że ten w środku biegnąc między czterema izolowanymi
    > nie dotyka ekranowania, które otula wszystkie te przewody.

    Przy zagięciu kabla i tak dotknie oplotu.

    > Uważam, że lutowanie, potem nakładanie koszulki

    jest bezcelowe. Wszystkie potrzebne sygnały biegną tymi żyłami w izolacji a
    masa oplotem. Ten drut w środku jest stosowany jako backup masy, w razie
    przerwania ekranu i - tak jak Leszek pisał - połączony z oplotem we wtyczce

    JoteR

  • 7. Data: 2010-06-16 21:16:10
    Od: "PP" <p...@w...pl>

> [...]
    > pod ekranowaniem cztery cienkie kabelki w koszulkach, a między nimi
    > przewód bez koszulki... który mnie niepokoi. Bo bardzo ciężko będzie mi
    Bez kłopotu znajdziesz zepsutą klawiaturę z dobrym kablem i wymień cały
    kabel, nie sztukuj bo sie kiedyś zemści awarią komputera.
    Piotr