  • 1. Data: 2021-07-02 13:19:34
    Temat: Natychmiast odłącz urządzenie My Book Live od Internetu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Klient przysłał mi takiego cytata:

    Western Digital ma ważne ogłoszenie dla zarejestrowanych klientów My Book
    Live lub My Book Live Duo.

    Natychmiast odłącz urządzenie My Book Live od Internetu, aby chronić dane
    przed trwającymi atakami. Możesz odłączyć urządzenie i kontynuować dostęp
    do swoich danych lokalnie, postępując zgodnie z tymi instrukcjami w naszej
    Bazie wiedzy.

    Niektóre urządzenia My Book Live połączone z Internetem są zagrożone przez
    osoby atakujące, a w niektórych przypadkach osoby atakujące uruchomiły
    przywracanie ustawień fabrycznych, które wydaje się usuwać wszystkie dane z
    urządzenia.

    Jesteśmy tutaj aby pomóc. Chociaż ta rodzina produktów nie jest już
    sprzedawana ani obsługiwana przez Western Digital, wiemy, że wpłynęło to na
    niektórych naszych klientów i chcemy pomóc. Jeśli utraciłeś swoje dane w
    wyniku tych ataków, zapewnimy usługi odzyskiwania danych, które będą
    dostępne od lipca.

    Wiemy, jak ważne są dla Ciebie Twoje dane i dokładamy wszelkich starań, aby
    pomóc Ci je chronić. Uruchamiamy program wymiany, który umożliwi
    uaktualnienie urządzenia My Book Live do jednego z obsługiwanych przez nas
    urządzeń My Cloud.

    Szczegółowe informacje o tym, jak korzystać z tych programów, podamy w
    osobnym e-mailu.

    Jeśli masz obawy dotyczące innych produktów i usług firmy Western Digital,
    nasze dochodzenie w sprawie tego incydentu nie wykazało żadnych dowodów na
    to, że nasze usługi w chmurze, serwery aktualizacji oprogramowania
    układowego lub dane uwierzytelniające klienta zostały naruszone.
    Wykorzystywane luki w zabezpieczeniach ograniczają się do urządzeń My Book
    Live, które zostały wprowadzone na rynek w 2010 r. i otrzymały ostateczną
    aktualizację oprogramowania układowego w 2015 r. Luki te nie dotyczą naszej
    obecnej rodziny produktów My Cloud.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2021-07-02 19:22:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" 1w9txsed3fyxk$.16o6eav2124d6$....@4...net

    > Natychmiast odłącz urządzenie

    Toż net od dawna aż huczy o tym problemie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 3. Data: 2021-07-03 01:35:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-02, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Witajcie.
    >
    > Klient przysłał mi takiego cytata:
    >
    > Western Digital ma ważne ogłoszenie dla zarejestrowanych klientów My Book
    > Live lub My Book Live Duo.

    Dziura znana jest od 2017 a WD nic z tym nie zrobił bo produkty,
    których to dotyczy nie mają już wsparcia producenta. Można się
    zastanawiać na ile to etyczne, ale inni chyba też tak robią, bo w
    sumie jak inaczej? Ale jak ktoś jest z produktem zarejestrowany to
    przynajmniej wypadałoby poinformować, wtedy, kiedy dziurę odkryto, a
    nie tylko teraz jak zaczęto ją wykorzystywać. Nie wiem czy to
    zrobili.

    Z tym, że WD się i tak poczuł, bo zadeklarował, że za darmo odzyska
    te dane. Ciekawe czy w Polsce też, bo z zacytowanego mejla nie
    specjalnie to wynika.

    --
    Marcin