  • 1. Data: 2020-03-14 22:00:40
    Temat: Nawigacja w smatphonie bez GPS
    Od: universis <u...@w...pl>

    Miałem kiedyś Nokię N76 i nie było w niej odbiornika GPS. Dokupiłem więc taki
    odbiornik GPS który podawał sygnał do telefonu przez Bluetooth i rezydujący wtedy w
    telefonie program nawigacyjny Garmin Mobile wraz z mapą Europy radził sobie doskonale
    z nawigowaniem. Dziś mam dwa telefony jeden z odb. GPS, a drugi bez i właśnie na tym
    drugim chciałbym zrobić nawigację. Zainstalowałem na nim: Bluetooth GPS i program
    Mapfactor z mapami. O ile program Bluetooth GPS "widzi" satelity i pokazuje pozycję
    to sparowany i połączony przez BT smartphone - dokładnie Alkatel OneTouch Pixi 3
    (3.5) model 4009X - niestety odmawia nawigowania, deklamując formułkę: "Włącz GPS"
    ... hmmm... myślałem że symulacja za pomocą tego programu Bluetooth GPS wystarczy,
    ale jak się okazuje że nie wystarczy. Czy ktoś temat przerabiał i może mi pomóc ?

  • 2. Data: 2020-03-15 07:39:23
    Temat: Re: Nawigacja w smatphonie bez GPS
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-03-2020 o 22:00, universis pisze:
> [...]
    z nawigowaniem. Dziś mam dwa telefony jeden z >odb. GPS, a drugi bez i właśnie na tym

    Tak w ramach masochnizmu, czy w innych skomplikowanych celach?
    Bo używany smarkfon z gps kupisz pewnie taniej, niż kosztuje Cię godzina
    tego typu kombinacji, o ładowaniu dodatkowego odbiornika gps nie
    wspominając.

  • 3. Data: 2020-03-15 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

> [...]
    > Bo używany smarkfon z gps kupisz pewnie taniej, niż kosztuje Cię
    > godzina tego typu kombinacji, o ładowaniu dodatkowego odbiornika gps

    Z jednej strony mam dokładnie takie same odczucia...
    Z drugiej ostatnio szukałes sposobu na zaoszczedzenie złotówki czy dwóch
    miesiecznie na simce uzywanej w samochodzie... ;-PPPP

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 4. Data: 2020-03-15 15:57:38
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu niedziela, 15 marca 2020 06:39:25 UTC użytkownik Cavallino napisał:
    [..]
> [...]
    > Bo używany smarkfon z gps kupisz pewnie taniej, niż kosztuje Cię godzina
    > tego typu kombinacji, o ładowaniu dodatkowego odbiornika gps nie

    Odbiornik GPS mam - napisałem że Bluetooth GPS "widzi" pozycję.
    Całość ma mi słuzyć w nieskomplikowanychg celach:

  • 5. Data: 2020-03-15 15:59:27
    Od: universis <u...@w...pl>

  • 6. Data: 2020-03-15 16:05:43
    Od: universis <u...@w...pl>

> [...]
    > wspominając.

    Odbiornik GPS mam - napisałem że Bluetooth GPS "widzi" pozycję.
    Całość ma mi służyć w nieskomplikowanych celach:
    - w samochodzie jako nawigacja awaryjna/zapasowa
    - w kieszeni jako nawigacja osobista gdy znajdę się w nieznanym mi mieście

  • 7. Data: 2020-03-15 16:11:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-03-15 o 15:57, universis pisze:
> [...]
    >
    > Odbiornik GPS mam - napisałem że Bluetooth GPS "widzi" pozycję.
    > Całość ma mi słuzyć w nieskomplikowanychg celach:

    jeżeli ten gps przedstawia się na porcie COM, poszukaj na forach (na
    przykład mynavia czy gps power net) jakąś wersję Igo Primo pod Twoją
    rozdziałkę i androida. Jest w miarę konfigurowalny i w plikach ini można
    wklepać port, typ, prędkość, standard komunikacji.
    Musisz zrobić test czy tak zadziała. Nigdy tak nie rzeźbiłem na andku,
    na WinCE co najwyżej.
    Wtedy będziesz miał jakieś pole zaczepienia na co zwracać uwagę
    dobierając program i parametry.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2020-03-15 16:18:25
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-03-15 o 16:05, universis pisze:

    > - w kieszeni jako nawigacja osobista gdy znajdę się w nieznanym mi mieście

    Telefon masz bez GPS?
    Bo nie uwierzę że z telefonem będziesz nosił kolejną cegiełkę i do niej
    kolejną cegiełkę w kieszeni. A jeżeli tak teraz mówisz to szybko Ci
    przejdzie ;)

    W samochodzie ma to jedynie jakiś sens trzymać, aby jak ktoś zadzwoni na
    telefon mapa nie ginęła.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2020-03-15 21:48:03
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu niedziela, 15 marca 2020 16:11:50 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    [..]
> [...]
    > na WinCE co najwyżej.
    > Wtedy będziesz miał jakieś pole zaczepienia na co zwracać uwagę

    Tak - ten Holux M1000 o ile pamiętam przedstawia się na porcie COM. Dzięki za
    odpowiedź. Będę drążył pod tym kątem temat w internecie.

  • 10. Data: 2020-03-16 08:36:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 15 Mar 2020 13:59:59 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Z jednej strony mam dokładnie takie same odczucia...
    > Z drugiej ostatnio szukałes sposobu na zaoszczedzenie złotówki czy dwóch
    > miesiecznie na simce uzywanej w samochodzie... ;-PPPP

    Zewnetrzny GPS ma tez inna zalete - osobna baterie.
    Dzieki czemu pod koniec wycieczki nie zostajesz bez telefonu.

    Choc przeciez powerbanki sa ...

    J.