  • 1. Data: 2012-07-09 17:04:18
    Temat: Nb.: Odwzorowanie kolorów SKANOWANIA, a źródło podświetlenia (katoda -vs.- LED RGB -vs.- LED white)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Witam wakacyjnie... :)

    Tak sobie pomyślałem przy okazji tematu skanowania: "Jakość
    odwzorowanie kolorów skanowania, jako funkcja źródła podświetlenia?"

    Spośród głównych graczy najczęściej w skanerach foto występują:

    - zimna katoda;
    - LED RGB;
    - LED white.

    Teoretycznie, to chyba sam mogę sobie odpowiedzieć na to pytanie
    (a przynajmniej określić teoretyczne granice możliwości, bo spieprzyć
    można wszystko), ale czy w praktyce też będą jakieś zauważalne różnice?
    Czy widział ktoś (albo słyszał o takim, co widział :)) jakieś
    zauważalne różnice w odwzorowaniu subtelnych odcieni w kolorach
    w zależności od źródła podświetlenia materiału? Niemożliwych do
    skorygowania, bo nieliniowe widmo to uniemożliwia?

    To w sumie odpryskowy problem, ale jeśli ktoś coś na ten temat wie,
    to liczę na słówko-dwa. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]