  • 1. Data: 2012-07-09 21:26:05
    Temat: Photoshop Elements 10 - zarządzanie barwą ICC
    Od: JB <j...@i...pl>

    Witam.
    Czy w Photoshop Elements 10 jest wykastrowany z zarządzania profilami ICC ?
    Ściągnąłem sobie triala i nie mogę tych opcji nigdzie znaleźć. W Corel
    Photo Paint to nawet jest. Z podglądem wydruku z odpowiednim profilem,
    itp. Adobe tego nie daję ?

  • 2. Data: 2012-07-10 22:06:50
    Temat: Re: Photoshop Elements 10 - zarządzanie barwą ICC
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 09.07.2012 21:26, JB pisze:
> [...]
    > Ściągnąłem sobie triala i nie mogę tych opcji nigdzie znaleźć. W Corel
    > Photo Paint to nawet jest. Z podglądem wydruku z odpowiednim profilem,

    Zarządzanie barwą jest, ale softproofingu nie ma.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 3. Data: 2012-07-10 22:08:48
    Od: JB <j...@i...pl>

    W dniu 2012-07-10 22:06, Tom01 pisze:

    > Zarządzanie barwą jest, ale softproofingu nie ma.

    Co oznacza, że na ekranie nie zobaczę tego co będzie (chociaż
    teoretycznie) na wydruku ?

  • 4. Data: 2012-07-11 09:40:55
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 10.07.2012 22:08, JB pisze:
    > Co oznacza, że na ekranie nie zobaczę tego co będzie (chociaż
    > teoretycznie) na wydruku ?

    Nie.

  • 5. Data: 2012-07-12 12:34:20
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tom01" <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości

    > Nie.

    Proszę mnie skorygować, jeżeli się mylę, ale:
    - jeżeli twój monitor ogarnia przestrzeń kolorystyczną fotografii (np.
    zdjęcie ma przypisane sRGB, a monitor obejmuje aRGB), i faktycznie jest
    skalibrowany do standardowej przestrzeni,
    - jeżeli drukarka obejmie "przestrzeń" zdjęcia (w naszym przykładzie, sRGB
    obejmuje niemal każda), i odda ją prawidłowo,
    - jeżeli będziesz oglądał zdjęcia w oświetleniu o temperaturze zbliżonej do
    punktu bieli monitora i o dobrym Ra/CRI
    to pomijając złośliwe przypadki oddania bieli papieru oraz punktu czerni
    wynik powinien być zadowalający.

  • 6. Data: 2012-07-12 15:32:19
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 12.07.2012 12:34, Marcin [3M] pisze:
> [...]
    > do punktu bieli monitora i o dobrym Ra/CRI
    > to pomijając złośliwe przypadki oddania bieli papieru oraz punktu czerni

    Jeśli cały tor jest zgodny z sRGB to teoretycznie powinna być jakaś tam
    zgodność. Taka zresztą jest idea standardu sRGB. Jednak w praktyce nie
    ma tak prosto. Przestrzeń bawowa to nie wszystko. Wewnątrz gamutu każde
    z urządzeń może kolor traktować nieco inaczej, urzadzenia będą sie
    różnić dynamiką, liniowością i aby je ze sobą "powiązać" potrzebne są
    ich profile i system zarządzania.

    Weźmy prosty przykład: Monitor ma kontrast ekranu 1000:1 a na wydruku na
    papierze zmierzona biel i czerń daje kontrast 100:1. Zatem bez
    odpowiedniego "przetłumaczenia", szczegóły w cieniach, bez problemu
    widoczne na monitorze, będą na papierze zlane w czarną masę.