  • 1. Data: 2010-12-09 15:16:11
    Temat: Netbook a powiększenie pamięci
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Netbook Samsung N150, system Win 7 starter. Czy ktoś zmieniał pamięć z
    jedynki na dwójke w takim lub podobnym netbooku? Czy nastąpiła znacząca
    poprawa komfortu pracy? Zdaje sobie sprawę że wąskim gardłem w takim
    sprzęcie jest procesor, ale może warto zwiększyć ilość pamięci która w
    obecnej konfiguracji jest w zasadzie cały czas zajęta w osiemdziesięciu
    kilku procentach. Proszę o opinie praktyków którzy przerabiali ten temat i
    widzieli ewentualne różnice na własne oczy :)

  • 2. Data: 2010-12-09 15:46:20
    Temat: Re: Netbook a powiększenie pamięci
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Zwróć uwagę, co zajmuje tą pamięć. Bo jeśli bufory to esktra :)

  • 3. Data: 2010-12-09 15:57:04
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-12-09 16:16, Santana pisze:
    > Netbook Samsung N150, system Win 7 starter. Czy ktoś zmieniał pamięć z
    > jedynki na dwójke w takim lub podobnym netbooku? Czy nastąpiła znacząca

    Mam ten właśnie model. Tydzień po zakupie zmieniłem pamięć na Kingstona
    KVR800D2S5/2G. Różnica była odczuwalna. Komputerek działa naprawdę
    zadowalająco sprawnie.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 4. Data: 2010-12-10 00:21:48
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Mich@l" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Mam ten właśnie model. Tydzień po zakupie zmieniłem pamięć na Kingstona
    >KVR800D2S5/2G. Różnica była odczuwalna. Komputerek działa naprawdę

    Ok, dzięki za odpowiedź. W takim razie pewnie się zdecyduje na wymianę
    pamięci. A skoro masz dokładnie taki sam sprzęt to mam dodatkowe pytanko :)
    Wiesz może czy jest gdzieś opcja pozwalająca na zamknięcie netbooka przy
    korzystaniu z zewnętrznego monitora? Mój natychmiast po zamknieciu "usypia"
    :)

  • 5. Data: 2010-12-10 00:34:44
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Santana" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >korzystaniu z zewnętrznego monitora? Mój natychmiast po zamknieciu "usypia"

    Dobra, już się doklikałem :)

  • 6. Data: 2010-12-10 09:08:48
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    > Netbook Samsung N150, system Win 7 starter. Czy ktoś zmieniał pamięć z
    > jedynki na dwójke w takim lub podobnym netbooku? Czy nastąpiła znacząca
    > poprawa komfortu pracy?

    Ja też podepnę się pod to pytanie. Mam wprawdzie N130 (czyli słabszy procesor,
    a właściwie grafika: GMA 950 zamiast 3150) i Windows XP Home, ale również 1GB
    RAM i zastanawiam się czy warto wymienić RAM na 2 GB?
    W XP chodzi ok, zainstalowałem też na próbę 7, ale wydawało mi się, że chodzi
    wolniej (szczególnie było to widać przy przesuwaniu tekstu w przeglądarce - na
    XP chodzi w miarę płynnie, na 7 było wyraźnie skokowo).
    Dlatego zastanawiam się, czy 2 GB poprawią komfort w Windows XP (czy to XP czy 7)?

  • 7. Data: 2010-12-10 09:16:58
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-12-10 10:08, Marcin pisze:

> [...]
    > XP chodzi w miarę płynnie, na 7 było wyraźnie skokowo).
    > Dlatego zastanawiam się, czy 2 GB poprawią komfort w Windows XP (czy to XP czy 7)?

    pytanie z kosmosu, zawsze warto mieć więcej ramu, a już w przypadku
    przejśccia z 1 na 2 gb to nawet pytać nie warto

  • 8. Data: 2010-12-10 12:38:02
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-12-10 10:16, boxfish pisze:

    > pytanie z kosmosu, zawsze warto mieć więcej ramu, a już w przypadku
    > przejśccia z 1 na 2 gb to nawet pytać nie warto

    W przypadku XP to wcale nie jest takie oczywiste. Ale i tak wszystko
    zależy od aplikacji jakich się używa.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 9. Data: 2010-12-10 13:08:46
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Mich@l pisze:

    > Mam ten właśnie model. Tydzień po zakupie zmieniłem pamięć na Kingstona
    > KVR800D2S5/2G. Różnica była odczuwalna. Komputerek działa naprawdę
    > zadowalająco sprawnie.

    Czyli w Windows 7 Starter nie ma żadnych ograniczeń co do rozmiaru
    zainstalowanej pamięci?

    Pzdr, OMSON

  • 10. Data: 2010-12-10 13:16:07
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-12-10 14:08, OMSON pisze:

    > Czyli w Windows 7 Starter nie ma żadnych ograniczeń co do rozmiaru
    > zainstalowanej pamięci?

    W grę wchodzą OIDP ograniczenia licencyjne Microsoftu, ale tyczą się one
    producenta a nie użytkownika końcowego.
    Inną parą kaloszy jest fakt że same urządzenia (tzn. najpopularniejsza
    intelowa platforma) fizycznie obsługują do 2 GB.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl