  • 1. Data: 2009-06-29 18:08:35
    Temat: Nie działające czytniki optyczne :(
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Od niedawna napędy optyczne przestały czytać płyty. Najpierw zbuntowała
    się nagrywarka DVD (LG GSA-4163B), przestała czytać jakiekolwiek płyty
    DVD (sądziłem, że po prostu przyszedł na nią czas), dzisiaj nagrywarka
    CD-RW (Traxdata Venus II CDR-6S48). Wydaje mi się, że problem nie leży
    po stronie napędów - zakładam, że wina leży po stronie OS-a (WinXP Pro
    SP2) lub kontrolera IDE na płycie głównej (ASRock 4Core1333FullHD).
    System zainstalowałem w zgodności z trybem AHCI i sprawował sie dobrze
    już przeszło miesiąc czy dwa. Czy ktoś ma pomysł co może powodować
    problemy z odczytem płyt w napędach?
    Dodam, że obydwie nagrywarki siedzą na jednej taśmie IDE i są
    rozpoznawane w systemie (widoczne w Menedżerze Urządzeń i Eksploratorze
    - nie chcą zwyczajnie nic odczytać po włożeniu różnych płyt CD/DVD).

    Na co zwrócić uwagę, czy to jest problem sprzętowy czy związany z OS-em?

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2009-06-29 19:50:13
    Temat: Re: Nie działające czytniki optyczne :(
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "OMSON" <o...@a...pl> wrote in message
    > Na co zwrócić uwagę, czy to jest problem sprzętowy czy związany z OS-em?

    zazwyczaj naped po wlozeniu plyty kreci nia chwile - jezeli jej nie odczyta
    plyta po kilkunastu sekundach robi stop, jezeli odczyta wchodzi sobie na
    delikatne obroty

    zreszta wsadz plytke zadrukowana strona w dol i porownaj czy praca napedu
    sie
    rozni - jezeli nie - sprzet

  • 3. Data: 2009-06-30 02:54:43
    Od: "Marek HAGA" <m...@o...dupa.pl>

    "OMSON" <o...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > zwyczajnie nic odczytać po włożeniu różnych płyt CD/DVD).
    >
    > Na co zwrócić uwagę, czy to jest problem sprzętowy czy związany z OS-em?

    U mnie kłopoty z napędami IDE zaczęły się odkąd zmieniłem dysk na SATA.

    MS

  • 4. Data: 2009-06-30 05:39:18
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    OMSON napisał(a):

    > Na co zwrócić uwagę, czy to jest problem sprzętowy czy związany z OS-em?

    Spróbuj zabootować z płyty- jeśli się uda, to problem z OS.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 5. Data: 2009-06-30 05:56:15
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Dominik & Co ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

    > Spróbuj zabootować z płyty- jeśli się uda, to problem z OS.

    Bardzo dobra sugestia (że tez sam nie wpadłem na najprostszy test)! :)
    Bootuje z obydwu nagrywarek (Backtrack, Hiren's). W takim razie uciekam
    na grupę dedykowaną systemom NT. Dzięki.

    Pzdr, OMSON

  • 6. Data: 2009-06-30 05:57:41
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Marek HAGA ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

    > U mnie kłopoty z napędami IDE zaczęły się odkąd zmieniłem dysk na SATA.

    Ja mam od początku złożenia tego kompa (modernizowanego od 3-4 lat)
    dyski SATA, także to nie to.

    Pzdr, OMSON