  • 1. Data: 2023-06-11 14:26:42
    Temat: Nie miało prawa działać
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://youtu.be/cLUD_NGE370
    A działało.

  • 2. Data: 2023-06-11 15:14:14
    Temat: Re: Nie miało prawa działać
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > https://youtu.be/cLUD_NGE370
    > A działało.
    A kto twierdził, że działać nie będzie?

    Robert

  • 3. Data: 2023-06-11 17:34:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 czerwca 2023 o 15:14:16 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
    > A kto twierdził, że działać nie będzie?
    >
    > Robert
    Przy tamtym rozwoju techniki nie powinno działać. A działało.

  • 4. Data: 2023-06-11 22:51:32
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    niedziela, 11 czerwca 2023 o 17:34:08 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Przy tamtym rozwoju techniki nie powinno działać. A działało.

    Jakość była marna, ale w gazetach uchodziła.
    https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%89douard_Belin#Ext
    ernal_links

  • 5. Data: 2023-06-12 01:32:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 czerwca 2023 o 22:51:34 UTC+2 WM napisał(a):

    > Jakość była marna, ale w gazetach uchodziła.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%89douard_Belin#Ext
    ernal_links
    Czy cokolwiek więcej wniosłeś do tematu poza tym co jest na filmie? Tam jest dobry
    przykład z rysunkiem samochodu na sznurku nawiniętym na dwa bębny. Wyobraź sobie co
    będzie jak srednica bębnow będzie się roznila albo sznurek się rozciągnie. Ty nie
    zdajesz sobie sprawy ze w czasach w jakich uzyskano takich wynalazków druty nawojowe
    były izolowane jedwabiem. Druga sprawa. Zdjęcia w gazetach drukowanych metoda wypukła
    miały ograniczona rozdzielczość. W drukarstwie uzywa sie miary okreslajacej ilość
    lini na cal. Marna rozdzielczość to 90-120 linii na cal. Daje to plamkę swiatła o
    srednicy 0,02 mm. Punkty naswietlajace klisze w odbiorniku tez musiały mieć taka samo
    srednicy jak oswietlajace w nadajniku. Dlatego napisałem ze nie powinno działać a
    działało.

  • 6. Data: 2023-06-12 15:51:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Jun 2023 05:26:42 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
    > https://youtu.be/cLUD_NGE370
    > A działało.

    Dlaczego nie miało prawa działać?

    A ze potrzebowało kilkadziesiąt lat na rozwój
    https://en.wikipedia.org/wiki/Wirephoto

    J.

  • 7. Data: 2023-06-12 16:11:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Jun 2023 16:32:06 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > na dwa bębny. Wyobraź sobie co będzie jak srednica bębnow będzie
    > się roznila albo sznurek się rozciągnie.

    Sznurek jest tylko poglądowy.

    > Ty nie zdajesz sobie
    > sprawy ze w czasach w jakich uzyskano takich wynalazków druty
    > nawojowe były izolowane jedwabiem.

    No i co - rozciąganie drutów wpływało na zmianę obrazów?

    W tych czasach były juz druty izolowane gumą, wczesniej gutaperką,
    były już lampy elektronowe i najwyrazniej fotokomórki.
    Fotoelementy to akurat stare wynalazki, ale pierwsze takie wynalazki
    były jeszcze przed triodami ...

    A że sie rozjeżdzało ....
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hellschreiber

    A potem sie nie rozjezdzało.

> [...]
    > musiały mieć taka samo srednicy jak oswietlajace w nadajniku.
    > Dlatego napisałem ze nie powinno działać a działało.

    Pomylka - 0.2mm.
    A gazety miały chyba jeszcze wieksze kropki/rastry ... i czytelnik był
    zadowolony.

    P.S. chinski rydwan wskazujący południe
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ma_Jun
    https://en.wikipedia.org/wiki/South-pointing_chariot
    https://www.salon24.pl/u/wenfangsibao/478049,wojna-p
    od-zhuolu-cz-2-rydwan-naprowadzajacy

    https://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/fragmenty/184
    -f2018/kwiecien2018/2274-wspolczesna-rekonstrukcja-s
    tarozytnego-kompasu-mechanicznego

    I jak tak sobie liczę ... to nie miało prawa działac dobrze.

    Legenda? Spisek cesarskich urzędników?
    Cos ala "nowe szaty cesarza" - nikt sie nie osmieli zakwestionować
    wynalazku zatwierdzonego przez wyzszego urzednika, a moze i samego
    cesarza?

    J.

  • 8. Data: 2023-06-14 14:40:52
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Dlaczego nie miało prawa działać?
    >
    > A ze potrzebowało kilkadziesiąt lat na rozwój
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Wirephoto
    >
    > J.

    Zerknąłem. TV trudniejsza i w tamtych latach jechali na ok. 405 liniach,
    skaner bębnowy łatwiejszy.

    https://youtu.be/TszSjE_kQwg?t=100

    Ciekawe jak z zakłóceniami przesyłu? W tamtych latach eter powinien być czystszy
    niż dziś.

  • 9. Data: 2023-06-14 21:00:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 12 czerwca 2023 o 16:11:15 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > Cos ala "nowe szaty cesarza" - nikt sie nie osmieli zakwestionować
    > wynalazku zatwierdzonego przez wyzszego urzednika, a moze i samego

    Twoja największa pomyłka ruska smierdzaca onuco i debilu dyslektyku jest to ze mi
    odpisujesz. Wypierdalaj.